G: Elokuva joka pisti miettimään?

  • Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja siiperi:
Matrix ja Crash tuli ekana mieleen..
Mikäs se oli missä se parikunta jäi mereen haiden armoille? Sitä jäin kans miettiin vaikka leffa oli aika paska, mutta tilanne niin karmiva.. :eek:
mä tiedän mitä leffaa tarkoitat mut nimi on mullain hukassa, tosi pitkäveteinen ja tylsä leffa, mut samalla kamala.
 
Joskus varmaan 15-vuotta sitten näin tv-elokuvan nimeltä Oikeus elämään. En varmasti koskaan unoda kyseistä elokuvaa. Todella liikuttava (tositapahtumiin perustuva) tarina tytöstä, joka sairastuu leukemiaan. Kirjoitin aikanaan jopa ylppärikirjoitukseissa äikän aineen aiheesta kun oli vaihtiksena elokuva-aihe.
 
marraskuu0104
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja siiperi:
Matrix ja Crash tuli ekana mieleen..
Mikäs se oli missä se parikunta jäi mereen haiden armoille? Sitä jäin kans miettiin vaikka leffa oli aika paska, mutta tilanne niin karmiva.. :eek:
mä tiedän mitä leffaa tarkoitat mut nimi on mullain hukassa, tosi pitkäveteinen ja tylsä leffa, mut samalla kamala.
Open Water?
 
Gluteus maximus
Jokainen vietnamin sodasta tehty elokuva

Tuntematon sotilas

Amistad (on niin karmea, että en ole voinut katsoa kuin kerran ja itkin suurimman osan ajasta)

Käsi joka kehtoa keinuttaa on myös jotenkin kauhean koskettava

ja The Piano oli tosi koskettava
 
en muista kenen ohjaama ja liekö missään muualla kuin kerran telkkarissa näytetty joskus 70-luvulla tai niillä main. Mutta elokuvan nimi oli Koirat. Siinä elettiin jossakin "pommisuojassa" ydinkatastorfin jälkeistä aikaa ja monitorit näytti elämää ulkopuolella, eli ei siis elämää oleenkaan. yhtäkkiä jossakin kaukaisuudessa näkyi hahmoja joita luultiin koiriksi. sitten paljastui että ne on ihmisiä ja siitähän syntyi "keskustelu" pitääkö heidät ottaa "turvaan" sisälle senkin uhalla että itse saattaa sairastua säteilysairauteen.
jännä juttu että monia elokuvia nähneenä yksi jo jäänyt mieleen noinkin pitkän ajan takaa vaikka ei mikään menestyskuva ja tunnettuja näyttelijöit ollut
 
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Lorenzon öljy
Tämän mäkin muistin just äsken.

Mä tapasin keväällä yhden miehen työharjoittelupaikassani, joka sairastaa samaa tautia kuin Lorenzo ja hänellä on juuri sama taudinmuotokin. Suomessa on tullut joku aika sitten Kela korvattavaksi tuo Lorenzon öljy ja se on parantanut tämän miehen oloa paljon. Hän on kyllä vähän katkera ettei se tullut aiemmin korvattavaksi, koska hänen selkäytimensä ehti vaurioitua. :(
 
jurristi harmaana
Kyllä viimesin tosi paljon ajatuksia herättänyt elokuva oli ehdottomasti tuo muutama päivä sitten Yleltä tullut "Hotelli Ruanda", joka kertoo Ruandassa tapahtuneesta kansanmurhasta (hutut lahtasivat tutseja) ja siitä, miten länsimaat viis veisasivat Ruandan tapahtumista.
 

Yhteistyössä