G: Elätkö perintörahoilla?

  • Viestiketjun aloittaja Ajattelija
  • Ensimmäinen viesti
Ajattelija
Yhä suurempi osa suomalaisista on saanut/tulee saamaan mittavia perintöjä isovanhemmiltaan/vanhemmiltaan...Kohtahan ei kenenkään tarvitse käydä töissä, kun voi elellä perinnöillään...Miten käy kansantalouden? Kuulutko sinä perintörahoilla eläjiin?
 
b
Mä tuun joskus saamaan melko ison perinnön, mutta ei sen avulla silti ihan työttömäksi voi heittäytyä. Asunnon, autot, mökin, jotain sijoituksia saa, mutta se päivittäiseen elämiseen tarvittava raha on hankittava töistä.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Ajattelija:
Yhä suurempi osa suomalaisista on saanut/tulee saamaan mittavia perintöjä isovanhemmiltaan/vanhemmiltaan...Kohtahan ei kenenkään tarvitse käydä töissä, kun voi elellä perinnöillään...Miten käy kansantalouden? Kuulutko sinä perintörahoilla eläjiin?
En kuulu. Tienaan itse omat leipäni. Jos ja kun alkoholisti-isästäni aika jättää, sieltä voi muutama kymppitonni tulla jaettavaksi.
 
olin 13 vuotias ku sain suht ison perinnön. rahaa, tauluja, koruja, huonekaluja,yms. rahat on siotettu ja osa käytetty talon ostoon. viimisimmät vapautuvat 3v päästä ja osan otan käyttöön, remppaa,yms ja lopus uuelleen siotan. ei raha summa suuri ole kuitenkaan.
 
Hmmh...vaikka joskus perintöä luultavasti tulee, ei se tule hetkauttamaan meidän työelämää tai arkea suuntaan tahi toiseen..Ellei sitten porukoilla ole jemmassa miljoonia jossain pääkalloluolassa.

Ehkä kulutus lisääntyy jossain määrin, joten sehän lienee vain positiivista kansantaloudelle.
 
moi
Mulla on yksi korkeakoulutettu ystävä (37v), joka ei ole päivääkään tehnyt töitä...(nuoruuden kesätöitä lukuunottamatta). Hän tulee hyvin toimeen metsäomaisuudellaan ym. perinnöillä, joita on saanut isovanhemmiltaan.

Mieheni on saanut isoisotädiltään perintönä 1900 euroa. Siinä on kaikki, mitä meidän perhe on materiaalisena perintönä saanut. Mielestäni jokaisen pitäisi itse ansaita rahansa/omaisuutensa!
 
jep
Minä sain alkuvuodesta vuoden palkkaa vastaavan "ennakkoperinnön" kun veli lunasti kotitilan itselleen. Irtisanoin itseni töistä, mutta toistaiseksi ei ole tarvinnut perintörahoihin koskea, elän vielä säästöilläni.
 
määä
Mun kaveri on perinyt äitinsä ja isänsä ja hänellä ei ole taloudellisia huolia nyt (on maksettu kaksio ja pari kesämökkiä), vaikkei ole vielä valmistunut eikä töissä...on opiskellut yliopistossa "ikuisuuden". Toisaalta hänellä ei ole äitiä eikä isääkään :(
 
g
Elän. Vanhempani kuolivat viitisen vuotta sitten. Jäljelle jäi maksettu omakotitalo, kaksi velatonta autoa, antiikkia. Paljon jäi myös surua ja tuskaa. Luopuisin perinnöstä ja eläisin vaikka rutiköyhänä jos saisin perheeni takaisin.
 
vieras
Olen ainoa lapsi, äitini olen jo perinyt (n. 100 000 euroa) ja se on sijoitettu asuntoomme. Isän tulen perimään vielä (ei isoja, asunto pienellä paikkakunnalla) ja kummitätini (lapseton leski). Kummitädilläni on omaisuutta metsän, mökin, asunnon ja sijoitusten muodossa. En tiedä tarkkaan iahna tarkkaan mutta veikkaan omaksi osuudekseni noin 150 000 euroa. Ei noilla vielä voi elellä, mutta velattomaksi ja huolettomaksi elämä kyllä muuttuu.

Mieheni tulee perimään vanhempansa puoliksi, he oasuvat Englannissa ja ovat kohtuullisen varakkaita, isänsä on lakimies.
 
xx
perintönä olen saanut huonokuntoisen talon, jonka olemme itse rempanneet. talon arvo tontteineen ollut n.25000 - 30000 e. nyt sain toisen perinnön 25000 rahana. Auton ostin osalla rahaa ja loput säästössä. Töissä pitää ikävä kyllä käydä ja lainaakin ollut pakko ottaa 75 000 talon rempaan.....
 
niin
Se on ihan totta, että eihän perintö ole sinänsä mikään "lottovoitto", koska silloin menettää jonkun rakkaan ja läheisen ihmisen...Ellei sitten kysymyksessä ole joku "ameriikantäti", jota ei ole koskaan nähnytkään...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Se on ihan totta, että eihän perintö ole sinänsä mikään "lottovoitto", koska silloin menettää jonkun rakkaan ja läheisen ihmisen...Ellei sitten kysymyksessä ole joku "ameriikantäti", jota ei ole koskaan nähnytkään...
Näinpä. Mulla on lähipiirissä kaksi nuorta opiskelijaa, jotka ilomielin vaihtaisivat velattoman asuntonsa isään. Valitettavasti vaihtaminen ei ole mahdollista.

 

Yhteistyössä