G: Diva Cup vai Lunette?

• Viestiketjun aloittaja Linda
  • Ensimmäinen viesti
Neee
Diva Cup oli liian pitkä, pohja ja antenninpätkä (jota Divassa ei saa lyhentää kokonaan että palautusoikeus säilyy) jäi ulkopuolelle ja hankasi ilkeästi. Onneksi sen sai palauttaa. Lunette sopii paremmin, mutta sitä ei ollut vielä olemassa silloin kun ostin Divan.

Ainoa huono puoli on että kupin ja kuukautiset unohtaa niin täysin ettei muista tyhjentää ;D

Divatar
Kummassakin on varmasti hyvät ja huonot puolensa.

Divassa on ainakin se hyvä, että siinä on 12 kk:den palautusoikeus.

Tässä keskustelussa käyttäjät ovat vertailleet kuppeja:

http://kuukuppikunta.net/foorumi/viewtopic.php?t=156

Koko
Kannatan Lunettea, se valmistetaan suomessa. Ja saatavilla yksi koko, joka sopii kaikille. Ikävä kyllä palautusoikeutta ei ole..valmistajat ovat niin varmoja sen sopivuudesta. Minulle se ainakin sopii hyvin, olen nuori synnyttänyt.
Hankalaa kun naiset eivät voi itse tietää varmasti minkä kokoisia sisältä ovat. Voihan sitä mieheltään kysyä, että mitä hän on mieltä muihin verrattua..Minä en kyllä kysy..en haluaisi kuulla..olet sä kyllä aika löysä muihin verrattuna, ei kiitos! Vaikka ei mies tommosta sanois, vaikka ois totta! Mieheni päinvastoin kehuu kuinka tiukka olen..mutta tiedä häntä..
No mutta naisillahan syvyys vaihtelee aika paljon,ja tietääkseni myös "leveys", lihaksia treenaamalla voi vaikuttaa vähän.
Asiasta kolmanteen olisi kamalaa, jos pari harrastaisi yhdessä seksiä vasta naimisissa ja selviäisi, että naisella on keskimääräistä suurempi ja miehellä taas pienempi.. tai päinvastoin. Onko kelleen käynyt näin?
Onneksi mieheni ja minä olemme sopivia.
Voiko muuten mistään ulkoisesti päätellä kokoa? Onko pienillä ja hentorakenteisilla pienet? Ja voimakasrakenteisilla isot? Vaikuttaako pituus pituuteen? Muutamiin miehiin on tämä sääntö pätenyt, mutta onko sama naisilla? siis jos on todella pitkä ja hontelo= on pitkä ja melko ohut. Jos on pitkä ja jykevä= on suuri, jos pieni ja siro= hyvin pieni, jos lyhyt ja jykevä= on lyhyt ja paksu, Olenko väärässä? Oma mieheni on normaalikokoinen ja myös se on normaalikokoinen.
Anteeksi aihe vähän karkasi :)

Mira
En usko, että kumpikaan mainitsemistasi kupeista on mitenkään faktisesti parempi. On vain yksilöllisiä fyysisiä eroja ja mieltymyksiä. Itselläni on pienempi Diva ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Muistathan, että markkinoilla on myös silikoninen Mooncup ja luonnonkuminen Keeper. Tässä joitain näkökohtia:

- Diva on kai pisin kupeista ja minäkin jouduin leikkaamaan antennin ihan kokonaan siitä pois ennen kuin pystyin käyttämään sitä. Jos arvelet emättimesi olevan tavallista lyhyempi, valitse joku muu kuppi. Mooncup taisi olla lyhyin kupeista.

- Normaalitilanteessa halkaisijalla ei pitäisi olla merkitystä (emätinhän on joustavaa ainetta), mutta joillain synnyttäneillä kuulema pienempi kuppi on päästänyt ohi ja asia on korjaantunut leveämpään vaihtamalla.

- Ovatko kuukautisesti runsaat? Lunette on muistaakseni vetoisuudeltaan suurin kupeista. Seuraavana taitaa tulla Mooncupin isompi koko.

- Lunetessa ei kai ole samanlaista kohokuviotekstiä kupin sisäpuolella kuin Divassa, joten se varmaan on helpompi puhdistaa.

- Onko ekologisuus ja suomalaisuus sinulle kuinka tärkeitä arvoja? Divat roudataan tänne jostain hevonkuusesta (Kanada?), kun taas Lunette on täällä valmistettu.

Jos nyt kolmen vuoden kupittelun jälkeen olisin jostain syystä ostamassa uutta kuppia, voisin valita ihan minkä tahansa ja olisin tyytyväinen kupin toimintaan. En usko niissä olevan käytön kannalta niin merkittäviä eroja, että muutaman millin mittaeroilla olisi mitään vaikutusta minun tapauksessani. Todennäköisesti valitsisin kuitenkin Luneten, koska se on Suomessa valmistettu ja koska siinä ei ole sitä kohokirjoitusta.

Kuppien mittoja ja tilavuuksia on lueteltu Kuukuppikunnan sivuilla: http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=fakta

Linda
Aiheen vierestä taas. Kokolle voin kertoa, ettei ainakaan miespuolisilla ulkopuolisista raameista voi päätellä yhtään mitään. Kokemusta on pitkistä ja isoista miehistä sekä pikkiriikkisellä että isolla varustuksella. Vastaavasti pienillä miehillä on ollut mahtavan suuria.

Naisilla tiukkuuden tuntuu vaikuttaa paljon ainakin kosteusaste.

Sue Ellen
Lunette on itselläni käytössä ja olen erittäin tyytyväinen. Kuppi ei ole liian iso vaikka olen pienikokoinen, synnyttämätön ja "tiukka". Antennin pätkäsin ihan lyhyeksi ja hyvä tuli. En vaihtaisi pois. Suositaan kotimaista kun siihen on mahdollisuus.

Jazzi
Minulla on Lunette, koska erot kuppien välillä on tosiaan niin marginaaliset. Ja lisäksi suosin tietysti suomalaista. Kuukuppi-kaupasta sain netistä tilaamalla oman kuppini kätevästi ja nopeasti suoraan kotiovelle ;)

Tsiih
Minä olen lyhyt ja aika hento ja onpa kanala värkki, ja löysä myös..Mutta eipäs ole mies valittanut, joten ehkäpä kuvittelen suurimmaksi osaksi. Tosin iso mun värkki on. Sinne varmaan mahtuisi vaikka mitä, mutta kovin syvä se ei ole..se on varmaa..

Olen miettinyt tätä kupin ostoa. Taidan kääntyä siihen Lunetteen, kun sitä kehutaan paljon.

Yhteistyössä