G Asutko Finndomon hometalossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tsuibba:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitenkähän pitkäikäisiä tuollaset valmistalot tulee olemaan?

Tätä myös olen miettinyt...

Tuttavalleni rakennettiin avaimet käteen talo,onneksi kerrattain sattuivat paikalle,kun rakentajat laittoivat villoja seiniin...villat olivat ihan litimärät...paljon juttuja on kyllä näistä nykyajan taloista,kun tehdään kiireellä,niin pian on suomessa liuta hometaloja...

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja tsuibba:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitenkähän pitkäikäisiä tuollaset valmistalot tulee olemaan?

Tätä myös olen miettinyt...

Tuttavalleni rakennettiin avaimet käteen talo,onneksi kerrattain sattuivat paikalle,kun rakentajat laittoivat villoja seiniin...villat olivat ihan litimärät...paljon juttuja on kyllä näistä nykyajan taloista,kun tehdään kiireellä,niin pian on suomessa liuta hometaloja...

Meilläkin villat pääsivät kastumaan, mutta me vaadittiin uudet, kuivat villat tilalle ja saatiin. Pitää olla itse tiukkana ja jaksaa vääntää jos tulee ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja vanhassa vara parempi:
Just ton takia en uskaltais ostaa uutta tai rakennuttaa jotain pakettitaloa!!

Niissä vanhoissa vasta hometaloja onkin. Uuden rakentamisessa pitää itse seurata rakennusprosessia ja olla tarkkana. Jos taas ostaa valmiina uuden tai vanhan talon, ei voi olla ollenkaan varma, mikä pommi talo on.

Alkuperäinen kirjoittaja oo:

Niissä vanhoissa vasta hometaloja onkin. Uuden rakentamisessa pitää itse seurata rakennusprosessia ja olla tarkkana. Jos taas ostaa valmiina uuden tai vanhan talon, ei voi olla ollenkaan varma, mikä pommi talo on.

Mun tuttavapiirissä kellään vanhan talon ostaneilla ei ole ollut mitään homeongelmia, ei meilläkään. Täytyy tietää mitä/keltä ostaa ;) Mutta ne jotka uusia rakentaneet, on ollut vaikka mitä reklamaation aihetta :/

Mun tuttavapiirissä kellään vanhan talon ostaneilla ei ole ollut mitään homeongelmia, ei meilläkään. Täytyy tietää mitä/keltä ostaa ;) Mutta ne jotka uusia rakentaneet, on ollut vaikka mitä reklamaation aihetta :/

Tosiaan, täytyy tietää mitä ja keltä ostaa. Se pätee sekä uusiin että vanhoihin taloihin. Siinä pointti. Ei siinä, että esim pakettitalot olisivat erityisen huonoja. Niin niitä on kaikenlaisia vanhojakin taloja, jotka on rakennettu miten sattuu ja kosteus esim nousee maasta taloon, koska niin silloin vain on rakennettu. Ei se aina niin ole, että "ennen kaikki oli paremmin". Nykyään rakentaminen on ihan eri luokkaa (siis parempaa) kuin ennen. Lämmöneristykset, kosteusongelmien ennaltaehkäisy, ilmanvaihto jne.

ne mihin ite oon törmänny kavereiden kohalla ni on ollu uusia tai 70luvun tönöjä
täytyy sanoa oman talon kohalla että 110v sitten osattiin rakentaa =)

Tosiaan, täytyy tietää mitä ja keltä ostaa. Se pätee sekä uusiin että vanhoihin taloihin. Siinä pointti. Ei siinä, että esim pakettitalot olisivat erityisen huonoja. Niin niitä on kaikenlaisia vanhojakin taloja, jotka on rakennettu miten sattuu ja kosteus esim nousee maasta taloon, koska niin silloin vain on rakennettu. Ei se aina niin ole, että "ennen kaikki oli paremmin". Nykyään rakentaminen on ihan eri luokkaa (siis parempaa) kuin ennen. Lämmöneristykset, kosteusongelmien ennaltaehkäisy, ilmanvaihto jne.

Joo, vastaukseni oli vähän hätäinen :)
Mutta siis eihän se ole kiveen hakattu, että vanhat ovat huonoja ja uudet hyviä. Molemmista ikäluokista löytyy hyviä ja huonoja. 70-luvullakin on tehty hyviä taloja, ainakin jos rakentaja ollut ammattilainen. Toki aika ja materiaalit muuttuvat koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:

ne mihin ite oon törmänny kavereiden kohalla ni on ollu uusia tai 70luvun tönöjä
täytyy sanoa oman talon kohalla että 110v sitten osattiin rakentaa =)

Esim. rintamamiestalojen "terveys" perustuu vähään vedellä lutraamiseen. Itse materiaalithan olivat pula-aikana surkeaakin surkeampia, mitä kasaan sai haalittua. Myös tekijöiden ammattitaito oli niin ja näin, koska jokainen rakensi itse talonsa. Nykyaikaistettu rintsikka on tuleva kosteuspommi sisäsuihkuineen ja painovoimaisine ilmanvaihtoineen. Sen kapasiteetti ei kertakaikkiaan riitä kuivaamaan paikkoja nykyaikaisen asumistyylin jäljiltä. Lisäksi lateksimaalit pinnoilla pahentavat tilannetta.

Nykyaikainen talo on hyvä, jos rakentaja tekee huolellisesti suunnitelmien mukaan, eikä oikaise tai hosu. Tai tee peräti tahallista rakennusvirhettä vaikkapa lyömällä villat märkänä seiniin tai välipohjaan.

VTT varoitti talotehdasta - asuntomessutalot homeessa

Maanantai 16.08.2010 klo 07:52 (päivitetty ma 08:18) 1 kommenttia
A
A

KUVA: TIINA SOMERPURO/KL

Finndomon rakentamien kahden asuntomessutalon alapohjat homehtuivat Hämeenlinnassa, mutta homeraportti salattiin asiakkailta, Aamulehti kertoo.

Lehti on saanut käsiinsä VTT:n tutkimusraportin, jonka mukaan Finndomon Avainkodin ja Vaajatalon ryömintätila pysyi kosteana huolimatta tilaan asennetusta kuivaimesta. Kosteus synnytti talojen alapohjiin hometta.

Kosteudenpoisto hoidettiin Woods DS 15-kuivaimen avulla. Kuivain ei kuitenkaan toiminut suunnitellulla tavalla.

Tutkimus osoittaa myös, että talotehdas jatkoi vuonna 2008 VTT:n suosituksista piittaamatta Woods -kuivaimen käyttöä talojensa ryömintätiloissa, Aamulehti kertoo.

Finndomo on Aamulehden mukaan aiemmin kiistänyt homevaurioiden esiintymisen taloissa.

Lue koko artikkeli Aamulehti.fi:stä

VTT varoitti talotehdasta - asuntomessutalot homeessa

Maanantai 16.08.2010 klo 07:52 (päivitetty ma 08:18) 1 kommenttia
A
A

KUVA: TIINA SOMERPURO/KL

Finndomon rakentamien kahden asuntomessutalon alapohjat homehtuivat Hämeenlinnassa, mutta homeraportti salattiin asiakkailta, Aamulehti kertoo.

Lehti on saanut käsiinsä VTT:n tutkimusraportin, jonka mukaan Finndomon Avainkodin ja Vaajatalon ryömintätila pysyi kosteana huolimatta tilaan asennetusta kuivaimesta. Kosteus synnytti talojen alapohjiin hometta.

Kosteudenpoisto hoidettiin Woods DS 15-kuivaimen avulla. Kuivain ei kuitenkaan toiminut suunnitellulla tavalla.

Tutkimus osoittaa myös, että talotehdas jatkoi vuonna 2008 VTT:n suosituksista piittaamatta Woods -kuivaimen käyttöä talojensa ryömintätiloissa, Aamulehti kertoo.

Finndomo on Aamulehden mukaan aiemmin kiistänyt homevaurioiden esiintymisen taloissa.

Lue koko artikkeli Aamulehti.fi:stä

Arvot
Asiakaslähtöisyys

Talomallistostamme löytyy sopiva malli lähes jokaisen asiakkaan tarpeeseen. Selvitämme asiakkaan asuntotarpeen lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä sekä annamme luotettavaa tietoa eri ratkaisumahdollisuuksista ja rakennusprosessin etenemisestä aina tontin hankinnasta valmiin talon luovutukseen. Kokonaisuuden hallitsemiseksi ja ostamisen helpottamiseksi käytämme auktorisoitua yhteistyöverkostoa. Jälkimarkkinoilla ja huolenpidolla varmistamme jatkuvan asiakastyytyväisyyden.
Edelläkävijyys

Panostamme jatkuvasti tuotekehitykseen tutkimalla ja kehittämällä uusia rakenteita ja rakennusmateriaaleja yhteistyökumppaneiden kanssa. Tuomme markkinoille uutta muotoilua edustavia taloratkaisuja, joissa hyödynnetään monipuolista tuotantoteknologiaa. Myynnissä ja markkinoinnissa kehitämme uusia kokonaispalvelukonsepteja yhteistyökumppaneidemme kanssa sekä hyödynnämme nykyaikaista viestintäteknologiaa. Yhteiskunnassa osallistumme aktiivisesti pientalorakentamiseen.
Laatu ja turvallisuus

Pidämme mitä lupaamme. Takaamme talotoimituksen, joka laadullisesti, toteutustavaltaan ja aikataulultaan vastaa asiakkaan odotuksia. Vastaamme siitä että myös yhteistyökumppaneidemme työ täyttää turvallisen ja laadukkaan talotoimituksen vaatimukset. Sisäiset prosessimme toimivat sisäisen asiakkuuden periaatteella, jossa jokainen finndomolainen huolehtii omasta vastuualueestaan. Toimintaamme ohjaavat kansainväliset laatujärjestelmät ja toimintamme perustuu ekologisesti kestäviin ratkaisuihin. Tuotteiden laadussa huomioimme nykyiset normit ja suositukset vaatimukset.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä