G: Asuntolainagallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lainaa nyt n.48 000 mut lisää otetaan vuoden päästä semmoinen 30 000 ainakin kun rempataan. Tällä hetkellä ei hajuakaan kauanko maksetaan, nyt kk erä 280 kun olen hoitovapaalla. maksetaan vuodenpäästä taas vähän enemmän.

Anteeksi vaan mutta millä ehditte maksaa tuon pois ennen eläke ikää? Vai jääkö perillisille?

Kummia kysymyksiä. Vaikka olisivat tuon ikäisiä, lainahan lyhenee koko ajan, ja omaisuudella voi sitten kuitata lainan pois.

Me olemme 42- ja 52-vuotiaita, ja meillä on lainaa jäljellä reilu 200.000. Laina on alunperin otettu 25-vuodelle. Eli itse juuri ennättäisin saada lainan maksetuksi ennen eläkkeelle jääntiä, mies makselee vielä eläkkeelläkin.

Käytännössä on kuitenkin niin, että kun lapset muuttavat pois kotoa, meillä on varaa lyhentää lainaa huomattavasti nopeammin kuin nyt. 10 vuoden kuluttua keskimmäinenkin on jo täysi ikäinen. Lisäksi ainakin meille on tulossa joskus myös perintöä, jolla voi myös lainaa kuitata pois. Mutta sen varaan ei nyt toki tarvitse laskea mitään.

Niin ja vielä tämän ikäisenä tulot todennäköisesti ovat isommat kuin nuorempana, meidän lainakulut ovat 1300 kuussa, ja ylimääräisiä lyhennyksiäkin tehdään.

[QUOTE="poikia3";22247025]Kummia kysymyksiä. Vaikka olisivat tuon ikäisiä, lainahan lyhenee koko ajan, ja omaisuudella voi sitten kuitata lainan pois.

Me olemme 42- ja 52-vuotiaita, ja meillä on lainaa jäljellä reilu 200.000. Laina on alunperin otettu 25-vuodelle. Eli itse juuri ennättäisin saada lainan maksetuksi ennen eläkkeelle jääntiä, mies makselee vielä eläkkeelläkin.

Käytännössä on kuitenkin niin, että kun lapset muuttavat pois kotoa, meillä on varaa lyhentää lainaa huomattavasti nopeammin kuin nyt. 10 vuoden kuluttua keskimmäinenkin on jo täysi ikäinen. Lisäksi ainakin meille on tulossa joskus myös perintöä, jolla voi myös lainaa kuitata pois. Mutta sen varaan ei nyt toki tarvitse laskea mitään.

Niin ja vielä tämän ikäisenä tulot todennäköisesti ovat isommat kuin nuorempana, meidän lainakulut ovat 1300 kuussa, ja ylimääräisiä lyhennyksiäkin tehdään.[/QUOTE]

Meillä ihan sama tilanne ja ollaan saman ikäisiäkin =) Lainaa tällä hetkellä noin 60.000, mutta joudutaan ottamaan vähän taas lisää, kun muutetaan isompaan asuntoon... Ehkä kohta meillä on lainaa noin 140.000..... Meille tulee vauvakin, joten tilaa tarvitaaa. Saadaan maksettua himppa ennen eläkkeelle menoa =)

Lainaa oli alunperin 125 000, tuli maksettua pois heinäkuussa ja meillä on ikää 34 ja 36 vuotta. Lyhennys+ korko oli silloin kun sitä maksettiin miehen osalta 900 ja minun osuus 400. Lisäksi ylimääräisiä lyhennyksiä aina kun pystyttiin. Laina maksettiin pois 7 vuodessa.

Lainaa n. 115000 nyt ja n. 55 vuotta olen kun laina on maksettu. Lyhennys korkoineen tällä hetkellä 540 euroa. Tarkoitus kyllä olisi tehdä jossain välissä myös ylimääräisiä lyhennyksiä.

just otettu asuntolaina 157 000 jäljellä. ikää nyt 35 eli 20v maksusuunnitellmalla 55 olen kun viimenen erä maksettu. mies nyt 45 eli 65 on ... siinävaiheessa taitaa tuo eläkeikä olla jo lähempänän 70 kun koko ajan paineet on eläkeiän korotukseen.

Lainaa jäljellä n. 50 000, kk-erä 900, en ole laskenut kuinka vanhoja ollaan kun ollaan maksettu pois. Jotain vähän alle 40v varmaan. Suunnitelmissa kyllä okt ja sitä varten pitää ottaa lisälainaa, joten laina-aika pitenee.

Yhteistyössä