G: Arvostatko perusduunareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23378191:
Juu, miksi en arvostaisi.

Kaikenlaisiin duuneihin täällä väkeä tarvitaan. Arvostan mä sitä akateemikkoakin ;)
Akateemikkoa on syytäkin arvostaa, sitä arvonimeä ei ihan noin vain saada. ;)

Wikipedia:
"Akateemikko eli akatemian jäsen on Suomessa arvonimi, jonka tasavallan presidentti myöntää erityisen ansioituneille tieteen- ja taiteenharjoittajille."

Tottakai, miksi ihmeessä en arvostaisi. Mä en ole törmännyt mainitsemiisi mielipiteisiin.
Kiinnostaisi kyllä, mitkä työt ihmiset nykyään kokee perusduunareitten työksi. Tehdastyön liukuhihnalla, putkiasentajan hommat vai siivoustyön vai kaikki näistä.
ihminen, joka arvostaa itse omaa työtään saa myös itse arvostusta.
Ja itse olen myös tehnyt kaikenlaista työtä mm. siivousta, pakkauskoneella liukuhihnaa, myyjä, kaupan kassa, tarjoilija, makkaratehtaalla, puhelinvaihteessa, mansikanpoimintaa. Itse kouluttauduin akateemisesti, mutta opiskeluaikoina rahaa tienattiin sieltä, mistä sitä sai. Mitä useammalta suunnalta asioita näkee sitä enemmän oppii arvostamaan myös kaikkia.

Mä en oikein ihan tiedä mun kaikkien kavereiden työtilanteitakaan. En oikeesti yleensä kysele ja jos mulle kerrotaan, unohdan, koska ne asiat ei vaan mun mielessä oo niin innostavia. Kyl mä kaikkien ammatit suunnilleen muistan...:D

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23375162:
...vai pidätkö duunareita ihan täysp*skoina, laiskoina ja liikaa palkkaa saavina?

Tollasiin mielipiteisiin törmää harmittavan useasti, ilmeisesti fyysisestiraskasta työtä tekeviä ei paljoakaan arvosteta, mistä tämä johtuu? Kun todellisuudessa ne palkatkin on sellasia, että just ja just tulee toimeen, eli ei pitäisi kenenkään ainakaan palkasta olla kateellinen.

...nyt minä laiska, liikaa palkaa saava p*ska duunari lähden töihin :D

Joo arvostan. Pitäähän jonkun ne p**kahommatkin tehdä. Ja ketäs me pomot sitten pomotettais jos ei olis duunareita.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23378509:
Oikeestaan kun mä tutustun ihmiseen, niin mua ei ees kiinnosta mitä se tekee työksi. Ei tuu koskaan oikeen mieleen ees kysyä... Sen takia mun arvostuskin rakentuu ihan muille jutuille.

Mulla on vähän sama juttu. Tutustuin leikkipuistossa viime kesänä yhteen italialaiseen naiseen, mutta en vieläkään tiedä hänen ammattiaan. Mies tätä ihmettelee, mutta mua ei kiinnosta se asia ihan ensimmäisenä. En osaa kysyä kenenkään koulutuksesta tai työnkuvasta, ellei hän itse kerro jotain mikä tuntuu mielenkiintoiselta, sitten kysyn lisää.

Mun arvostus perustuu ihan toisille asioille kuin koulutus, työ ja ura. Huomaan kyllä olevani vähemmistössä tässä asiassa. Kiva, että on muitakin.

[QUOTE="vieras";23378486]Akateemikkoa on syytäkin arvostaa, sitä arvonimeä ei ihan noin vain saada. ;)

Wikipedia:
"Akateemikko eli akatemian jäsen on Suomessa arvonimi, jonka tasavallan presidentti myöntää erityisen ansioituneille tieteen- ja taiteenharjoittajille."[/QUOTE]

Voi pilkuttaja :D

Palstatermiä akateemikko käytin, eli akateemisen koulutuksen käynyttä 'kunnon ihmistä' :D

Mulla on vähän sama juttu. Tutustuin leikkipuistossa viime kesänä yhteen italialaiseen naiseen, mutta en vieläkään tiedä hänen ammattiaan. Mies tätä ihmettelee, mutta mua ei kiinnosta se asia ihan ensimmäisenä. En osaa kysyä kenenkään koulutuksesta tai työnkuvasta, ellei hän itse kerro jotain mikä tuntuu mielenkiintoiselta, sitten kysyn lisää.

Mun arvostus perustuu ihan toisille asioille kuin koulutus, työ ja ura. Huomaan kyllä olevani vähemmistössä tässä asiassa. Kiva, että on muitakin.

Joo, sit jotkut tykkää puhua siitä, kuinka suuri vuokra on, tai paljonko maksetaan kuussa taloa pois, tai paljonko palkka on, tai paljonko on eläkettä kertynyt... Hauuukotush!

En arvosta mitenkään erityisesti, enkä kyllä ole arvostamattakaan. Kyllä siellä duunareiden joukossa on niitä laiskoja vetelyksiä, joille kaikki palkka on liikaa, mutta toisaalta on myös niitä ahkeria ja työnsä kunnolla tekeviä, joille voisi maksaa enemmänkin... eli ei mikään alakysymys.

Yhteistyössä