G: Arvostatko enemmän kauppatieteen maistereita vai kasvatustieteen maistereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja perustelut? Minä arvostan ihan yhtä paljon. :) Molempia tarvitaan, molemmissa on yhtä pitkä koulutus, tosin kasvatustiedettä on kai yleensä vaikeampi päästä opiskelemaan?

Turussa kasvatustiedettä pääsee opiskelemaan muistaakseni noin parikymmentä ja kauppakorkeaan otetaan sisään parisensataa. En tiedä kuinka paljon noihin hakee. Turussa siis noin, muissa kaupungeissa varmasti omat systeemit.

Mä en arvosta yhdenkään ihmisen koulutusta, vaan ihmisen osaamista. Pätevä ihminen on pätevä oli koulutus sitten mikä tahansa, ja joka ammatissa on helmiä, ja heikomminkin pärjääviä ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mä en arvosta yhdenkään ihmisen koulutusta, vaan ihmisen osaamista. Pätevä ihminen on pätevä oli koulutus sitten mikä tahansa, ja joka ammatissa on helmiä, ja heikomminkin pärjääviä ihmisiä.

Tästä samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Wanhatar:
En arvosta sen kummemmin koulutusta vaan ihmisistä.Joistakin kouluja käyneistä tulee kusipäisiä.On kokemusta eräästä ihmisestä.

Tarkensin jo, että kumpaa koulutusta ihmiset arvostaa enemmän, ei ihmistä. Eli jos nyt mietitään sitä pelkkää koulutusta.

En arvosta sen kummemmin koulutusta vaan ihmisistä.Joistakin kouluja käyneistä tulee kusipäisiä.On kokemusta eräästä ihmisestä.

Ja samalla logiikalla myös kouluttamattomissa on kusipäitä. Ei kusipäisyys ole koulutuksesta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tarkensin jo, että kumpaa koulutusta ihmiset arvostaa enemmän, ei ihmistä. Eli jos nyt mietitään sitä pelkkää koulutusta.

No eipä se koulutuksen pituus tai vaikeus vaikuta siihen arvostukseen. Kyllä edelleenkin kasvatustieteen maisterit ovat mielestäni arvokkaampia. Koulutukseltaan siis, ihmisarvohan pitäisi kaikilla olla sama?

Mun mielestä kumpiakin tarvitaan, mutta jos näistä olis pakko valita niin kasvatustieteeseen kallistuis. Syystä, että nimike pitää kuitenkin sisällään tosi monia ammattilaisia, joiden kanssa omatkin lapset tulevat olemaan ihan suoraan tekemissä ja joilla tulee mahdollisesti olemaan paljon vaikutusta. Toivoisin heidän saaneen koulutuksestaan paljon irti ja olevan päteviä lastentarhan-, luokan-, aineiden ja erityisopeja =)

PS: itsekin kyllä KM, että lienenkö vähän puolueellinen :D

Alkuperäinen kirjoittaja a:

Ja samalla logiikalla myös kouluttamattomissa on kusipäitä. Ei kusipäisyys ole koulutuksesta kiinni.

Kummassakin löytyy kusipäitä kuten fiksuja.

Yhteistyössä