G: Arvokysymys kaikille! (liittyy noihin työketjuihin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Kumman valitsisit:

A) Teet raskasta työtä huonolla palkalla, niin että kuitenkin tulette riittävän hyvin toimeen taloudellisesti, mutta saat olla päivittäin lastesi kanssa ja työpäivät korkeintaan 8-tuntisia...

Vai

B ) Teet hyväpalkkaista työtä alalta, joka sinua kiinnostaa, mutta joudut olemaan joka toisen kuukauden työmatkalla ulkomailla. Näet siis lapsiasi vain puolet vuodesta.

Mä valitsen A!

Paha kysymys... kyllä tuo B tietysti houkuttelisi, mutta en voisi tehdä tuollaista kuin korkeintaan vuoden. Liian ikävä olis kotia ja perhettä kun olisin ulkomailla :'(

Mä sanon kyllä B. Ei sekään ole pitemmän päälle tervettä työntekijälle eikä hänen perheelleen, että tekee vuosikausia paskaa hommaa kituuttaen pienellä palkalla. Ei ole lasten kannalta hyvä, että stressaa ja on huono olo vanhemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mä sanon kyllä B. Ei sekään ole pitemmän päälle tervettä työntekijälle eikä hänen perheelleen, että tekee vuosikausia paskaa hommaa kituuttaen pienellä palkalla. Ei ole lasten kannalta hyvä, että stressaa ja on huono olo vanhemmalla.

Aha :o Oletko tullut ajatelleeksi, että monet ihmiset tekevät pienipalkkaista, raskasta hommaa ja ovat silti onnellisia, koska saavat olla perheen kanssa? Lapset on elämän suola! Kyllä lasten pitäisi mennä työn edelle. Parempi lapselle väsynyt äiti kuin äiti, jota ei näe koskaan...uskon, että lapsi traumatisoituu, jos näkee äitiään vain joka toinen kuukausi.

Alkuperäinen kirjoittaja no just:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Aha :o Oletko tullut ajatelleeksi, että monet ihmiset tekevät pienipalkkaista, raskasta hommaa ja ovat silti onnellisia, koska saavat olla perheen kanssa? Lapset on elämän suola! Kyllä lasten pitäisi mennä työn edelle. Parempi lapselle väsynyt äiti kuin äiti, jota ei näe koskaan...uskon, että lapsi traumatisoituu, jos näkee äitiään vain joka toinen kuukausi.

Taas alko tuo, että mitä väsyneempi äiti niin sen parempi äiti :whistle: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ruis:
Luin kyttäyskansiosta, jotta scarlett-79 arvostaa lapsii enemmän kuin avioliittoo ja raha ei niin tärkeetä... No tänään RAHA on ihan ykkösenä! ;)

Niin oli kyse avioliitosta ja lapsista, joista lapset on se tärkeämpi. Raha ei ole maailman tärkein asia, mutta en mä halua koko lopun elämää elää kituuttaen. Se ei ole mitään herkkua.

Luoja kiitos mulla on oma elämä eikä tarvitse muita kytätä :whistle: :laugh: :laugh:

A, teen raskasta työtä pienellä palkalla, enkä edes kauheesti pidä työstäni, syystä että olen niin puhki eikä huono palkka juuri kannusta. Ylitöitä ei tarvitse tehdä mutta usein joudun olemaan pyhinä töissä, myös jouluna, jussina jne.
Voisin kyllä harkita B vaihtoehtoa jos miehellä olisi päivätyö ja mahdollista olisi ottaa perhe välillä mukaan työreissuille. Uskon että noi molemmat vaihtoehdot voivat toimia ihan hyvin.

Kyllä noista houkuttelevampi on B, mutta minun työhöni verrattuna on myös A:kin sillä minä teen huonolla palkalla raskasta työtä ilman että on takeita kahdeksantunnin työpäivistä ja olen töissä aina silloin kun muut eivät ole.

Yhteistyössä