G: Antaisitteko kouluttamattoman hoitaa lastasi päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vahingossa ap.. :D:
Niin en puhu masentuneesta ihmisestä. Vaan ihmisestä joka on niin pahassa jamassa, että on useampaan kertaan yrittänyt tappaa itsensä.

Masennus on yleensä se, mikä ihmisen ajaa itsemurhaan. Ehkäpä ko henkilö tietää omat voimavaransa. Ainakin paremmin varmaan kun vieras.. :xmas:

Ja jos noin ahdistaa, niin miksi asiaan et puutu?

Mä oon sitä mieltä, että MONI KOULUTTAMATON ja vaikkapa vielä itsemurhakandidaatti on parempi hoitaja lapselle, kuin joku keski-iän kriisissä oleva vaihdevuotinen akka!!! Ennemmin annan lapseni hoitoon masentuneelle nuorelle kuin joka-asiasta-rutisevalle vaihdevuotiselle.

Kyllä. En ole työpaikalla häntä vahtimassa joten noihin asioihin en voi vastata.
Ja kyse oli nyt vaan siitä, että mun mielestä pitäisi tarkemmin seurata keitä hoitoalalla on töissä. Ja kouluttamattoman antaisin kyllä omaa lastani hoitaa jos muuten asiat ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Niin en puhu masentuneesta ihmisestä. Vaan ihmisestä joka on niin pahassa jamassa, että on useampaan kertaan yrittänyt tappaa itsensä.

:headwall: Eli on juurikin masentunut.

Juu mutta tarkoitin, että masennus ei tee sitä ongelmaa vaan useat itsemurha yritykset.

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:

:headwall: Eli on juurikin masentunut.

Juu mutta tarkoitin, että masennus ei tee sitä ongelmaa vaan useat itsemurha yritykset.

Siis, miten se vaikuttaa mihinkään? Mitä jos työ pitää hänet pystyssä ja lapset antavat tälle henkilölle iloa? Neljän seinän sisäänkö hänet pitäisi tunkea vai mikä on ongelma jos hän hoitaa työnsä hyvin?

Jeesustele sä vaan. Mutta mä en tietoisesti sellaisen ihmisen halua hoitavan lastani. Työpaikalla ei näistä asioista tiedetä mitään joten jos alkaakin tulla ongelmia, kukaan ei osaa ajoissa reagoida.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Jeesustele sä vaan. Mutta mä en tietoisesti sellaisen ihmisen halua hoitavan lastani. Työpaikalla ei näistä asioista tiedetä mitään joten jos alkaakin tulla ongelmia, kukaan ei osaa ajoissa reagoida.

En mä jeesustele vaan puhun tosiasioita, mihin sulla ei oo antaa vastinetta. Jos tiedät naisen olevan riski, niin miksi ihmeessä et sano asiasta mitään :o Odotatko sä vaan että jotain tapahtuu ja sitten pääset sanomaan viisaana jotakin?

Alkuperäinen kirjoittaja ok:

:o No mikset sä kerro asiasta. Olis ihan velvollisuus jos tällä henkilöllä ei OIKEASTI ole asiat hyvin.

Entäs semmonen hoitaja, jolla on epilepsia? Tai diabetes? Tai joka on saanut sycänkohtauksen vuotta aiemmin? Nehän voivat saada kohtauksen siinä lasten nähden.

Kyllä lapsia saa hoitaa vain 25-35 -vuotiaat, todistetusti terveet ihmiset, joilla on 10 vuotta kokemusta ja alan koulutus :xmas: :headwall:

Mitä vastinetta mun pitäis sulle antaa??
Ja nyt käsket mun sanoa jonnekkin asiasta, vaikka sun mielestä se ei ole mikään ongelma.
Hänen tietonsa ovat salaiset ja minä en niitä voi mennä kaivamaan ja viemään työnantajalle. Mun mielestä pitäis tulla joku yhtenäinen seuranta näihin juttuihin. Mutta me ollaan erimieltä joten annetaan asian olla niin. En tule ymmärtämään sun kantaa, etkä sä mun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Entäs semmonen hoitaja, jolla on epilepsia? Tai diabetes? Tai joka on saanut sycänkohtauksen vuotta aiemmin? Nehän voivat saada kohtauksen siinä lasten nähden.

Kyllä lapsia saa hoitaa vain 25-35 -vuotiaat, todistetusti terveet ihmiset, joilla on 10 vuotta kokemusta ja alan koulutus :xmas: :headwall:

Juu, sä voit hakea sen hetkisen terveystodistuksen yksityiseltä. Eikä siihen tule mitään mistään itsemurhista jne.. Noi mitä mainitsit on täysin eri asioita kuin itseltään hengen viemis yritykset.

Alkuperäinen kirjoittaja Merika77:
Joo, eihän hän kuitenkaan ole vastuussa lapsista.

Ai miten ei ole vastuussa kun on nyt koulun jälkeen töissä ihan oikeasti ja ne lapset ovat hänen vastuulla. Mä saan mustamaalaus syytteet jos menen tosta noin vaan hänen työnantajalleen kertomaan asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Mitä vastinetta mun pitäis sulle antaa??
Ja nyt käsket mun sanoa jonnekkin asiasta, vaikka sun mielestä se ei ole mikään ongelma.
Hänen tietonsa ovat salaiset ja minä en niitä voi mennä kaivamaan ja viemään työnantajalle. Mun mielestä pitäis tulla joku yhtenäinen seuranta näihin juttuihin. Mutta me ollaan erimieltä joten annetaan asian olla niin. En tule ymmärtämään sun kantaa, etkä sä mun.

Kauhalla annetaan niin lusikalla otetaan. En minäkään nää asiassa ongelmaa, mutta jos mun lastani hoitais ihminen kellä on oikeesti ongelmia niin aivan taatusti ottasin asian puheeksi, tottakai tiedot on salaisia, mutta aina tommosen huolen voi vastuussa oleville ihmisille kertoa ja pitääkin kertoa.

Tässä gallupissa nousee hassusti ylös asia joka itselläni koulutuksen saaneena lastenhoitajana nostattaa verenpainetta.. eli hoitajien koulutuksen arvostus. Kommentit että onhan minullakin kaksi lasta ja ei koulutusta ja hyvin on pärjätty!! No on varmasti eri asia hoitaa kahta omaa kuin kahtakymmentä vierasta lasta!?Epäilenpä että useammallakin voisi mennä sormi suuhun tms.. Miksi ihmeessä niitä lastenhoitajiakin sitten koulutetaan jos hommaan kerta on kykenevä ihan kuka vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:
Tässä gallupissa nousee hassusti ylös asia joka itselläni koulutuksen saaneena lastenhoitajana nostattaa verenpainetta.. eli hoitajien koulutuksen arvostus. Kommentit että onhan minullakin kaksi lasta ja ei koulutusta ja hyvin on pärjätty!! No on varmasti eri asia hoitaa kahta omaa kuin kahtakymmentä vierasta lasta!?Epäilenpä että useammallakin voisi mennä sormi suuhun tms.. Miksi ihmeessä niitä lastenhoitajiakin sitten koulutetaan jos hommaan kerta on kykenevä ihan kuka vaan?

Kyllä mä arvostan ja aika korkeallekkin. Mutta sitten taas toisaalta, mullakin on ne 2 omaa ja 2 vierasta (tosin vaan 2) hoidossa ja alan koulutusta ei ole. Hyvin pärjätään ja lapset tykkää meillä olla.

Yhteistyössä