G: Antaisitko lapsesi pitää lukion jälkeen välivuoden ilman, että lapsi tekisi töitä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Melizza
Miksi ei voisi monen vuoden jälkeen pitää lomaa? Minun tyttöni aikoo opiskella samaan aikaan ylioppilaaksi ja ammatin....sen jälkeen lähtee Tansaaniaan ja Maltalle.
Miksi lapsen pitäisi jo alussa asti polttaa itsensä loppuun? Antaa rauhoittua ja kerätä voimia niin jaksaa paremmin.
 
vieras
tietty kertoisin vaihtoehtoja mitä voisi opiskella lisää tai pätkätöihin hakeutumisesta, mutta jos lapsi haluaa olla kotona niin kotitöihin saisi osallistua. ja uskosin että ennen pitkää lapsi kyllästyisi kotona oloon varsinkin jos kaikki kaverit on kouluissa/töissä.
 
Jos ei saisi opiskelupaikkaa, eikä töitä, niin kotitöitä meillä ois ainakin tarjolla.
Toki mie ruuan antaisin, ja katon päänpäälle, mutten mie alkaisi rahaa syytämään tuosta noin vaan ihan siitä, että toinen ei laittaisi tikkua ristiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Miksi ei voisi monen vuoden jälkeen pitää lomaa? Minun tyttöni aikoo opiskella samaan aikaan ylioppilaaksi ja ammatin....sen jälkeen lähtee Tansaaniaan ja Maltalle.
Miksi lapsen pitäisi jo alussa asti polttaa itsensä loppuun? Antaa rauhoittua ja kerätä voimia niin jaksaa paremmin.
Ei vanhemmatkaan ole pitänyt välivuosia. Varsinkin kun nyt on töitä tarjolla (siivooja, bussikuski, kaupan kassa jne paskaduunia).
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Miksi ei voisi monen vuoden jälkeen pitää lomaa? Minun tyttöni aikoo opiskella samaan aikaan ylioppilaaksi ja ammatin....sen jälkeen lähtee Tansaaniaan ja Maltalle.
Miksi lapsen pitäisi jo alussa asti polttaa itsensä loppuun? Antaa rauhoittua ja kerätä voimia niin jaksaa paremmin.
Ei vanhemmatkaan ole pitänyt välivuosia. Varsinkin kun nyt on töitä tarjolla (siivooja, bussikuski, kaupan kassa jne paskaduunia).
Eli jos vanhemmilla ei ole ollut niin lapsellakaan ei saisi olla? Kaikki tuttuni ja ystäväni ovat pitäneet välivuoden ja lähteneet kiertämään eurooppaa.
En ole koskaan pitänyt tätä minään asiana.
 
vieras
Kyllä lapsen jotain tarvitsisi tehdä välivuoden aikana, ei vain löhöillä kotona. Itsellä oli välivuosi lukion jälkeen, kun en ekalla yrittämällä päässyt yliopistoon. Syksyn kävin kansanopistoa (puolen vuoden kurssi hakemaani alaan liittyen), alkuvuodesta olin 3kk työharjoittelussa kirjastossa ja loppukevään luin pääsykokeisiin. Tokalla yrittämällä sitten pääsinkin sisään yliopistoon.
 

Yhteistyössä