mä
Mä luulen että hampaitten kannalta lapsilla kannattaa mielummin välttää sokeria ja liian tiheää syömistä...
just näin.Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär:En syötä samalla lusikalla, eikä syötä kyllä mummot, papat, tädit, möröt, koirat tahi muutkaan tahot. Ruokailuväline on henkilökohtainen silloin kun se on käytetty, piste.
Asiasta ei ole koskaan "stressattu", niinkuin tässä ketjussa nyt on pariin otteeseen heitetty, vaan on meille ihan itsestäänselvää ja luontaista eikä muu ole käynyt mielessäkään.
Isommille muksuille se on myös siis ihan normaalia, eivätkä jaa esim. limsapulloa suusta suuhun kavereiden kanssa.
Testit on olemassa paitti niiden luotettavuus on kyseenalainenAlkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Ollaan nähty samansuuntaista unta. Mä uneksin, että minut ja lapseni testattiin yliopiston hammaslääketieteen laitoksella, ollessamme opetuspotilaina.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:OkeAlkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Joku jo tiesi kertoa, ettei sellaista voi testataAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Annan. Mulla ei testatusti ole kariespöpöä suussani.
Tässä kaupungissa kun testattiin kaikki 2-v lapset ja odottavat äidit. Mutta kai se oli unta sitten se.
Niin...kun sitä bakteeria ja näinollen reikiä ei voikaan saada muualta kuin äidin lusikasta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vähän hämmästelen, että oikeastiko olette niin avuttomia, että yhteisen lusikan käyttämättömyys on jotenkin ylivoimaista?
Vai jotenkin henkisesti keskenkasvuisia, että pitää kapinoida ohjeita vastaan ihan vaan kapinoimisen tarpeesta?
Ajatelkaa nyt miten järkevää ja helppoa: ei bakteeria, ei reikiä.
Peesi. Eikä ole tarvinnut mitenkään "stressiä ottaa" siitä, että en nuoleskele lasteni suita tai astioita. Ihan on mennyt luonnostaan näin. Kaikkien neljän lapsen kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja EI:En todellakaan! Jos joku tekee niin, niin oma on asiansa. Tosin jos näen sellaisen tietämättömän/välinpitämättömän mamman "in action", niin ällöttävältähän se näyttää.
No meille se on ollut ylivoimaista. Itse ollaan oltu tosi tarkkoja, mutta esim mummulassa meidän selän takana on annettu omasta lusikasta (vaikka tietävät meidän kannan ja syyt miksi sitä ei saisi tehdä). Samoin olen yllättänyt kylässä liki ventovieraan syöttämässä omalla lusikallaan 8 kk:n ikäiselle tyttärelleni kahvia!!! Itse kävin vessassa ja jätin lapseni hetkeksi sitteriin kahvipöydän viereen). Eli aina se oma huolellisuus ei riitäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Vähän hämmästelen, että oikeastiko olette niin avuttomia, että yhteisen lusikan käyttämättömyys on jotenkin ylivoimaista?
Vai jotenkin henkisesti keskenkasvuisia, että pitää kapinoida ohjeita vastaan ihan vaan kapinoimisen tarpeesta?
Ajatelkaa nyt miten järkevää ja helppoa: ei bakteeria, ei reikiä.