G: alemyyntien ostoslistanne?

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Kun hädintuskin suurin osa on selvinnyt joululahjojen ostamisesta ja lompakossa näkyy vain kangas, niin on hyvä ottaa gallupin kohteeksi alet. Mitäs suunnittelette etsivänne tämän vuoden talvialesta.

Itse olen jo aloittanut poitsun vaatteista - toppatakki ja siihen parit housut ovat jo löytyneet (ensi talveksi). Yksi takki vielä pitäisi löytää ja ehkä housut. Sitten perinteistä sisävaatetta kokoa isompana varastoon - housuja ja paitoja. Villavaatteita ensivuodeksi ja asusteet uusiin talvivaatteisiin. Juhlavaatettakin voisin ostaa, jos eteen sattuu. Ostan pojan vaatteet suurimmaksi osaksi etukäteen aina alesta.

Itselleni ajattelin ostaa ainakin uudet toppahousut ja goretex-rukkaset. Ja villapaitavarasto odottaa täydennyksiä. Vanhat kulahtaneet jo ikävästi.

Kuopukselle uudet talvikengät ja kaksiosainen puku, en viitsi poikaa tytön vanhaan pinkkiin pukea. Toppahousuja voisi keskimmäiselle katsella seuraavaksi talveksi varastoon. Kuopukselle voisi myös uuden lakin hommata. Esikoiselle sitten mitä vaan vaatetta, mikä kelpaa.

Ostelen ihan sen mukaan, mitä kivaa sattuu löytymään. Ehkä jotkin villakangastakit tai vastaavat jos lapsille ostaisi ainakin, tosin ne olisi tarvinnut nyt jo jouluksi, mutta ei tässä enää ehdi ennen joulua. Ja alusvaatteita itselleni, kun ovat jääneet isoiksi.

Mä alotin aleshoppailut jo eilen ja ostin h&m:stä tytölle vaikka mitä... mm. villabodyn ja housut puoleen hintaan, bodeja 3e/kpl (norm 7,95) housut, mekko ja neuletakki 5e/kpl (norm 12,95-14,95). Lindexillä hyödynsin osta 30e niin saa 10e alennusta eli ei alevaatteita mut 60e vaatteet jäi maksamaan 40e joten ihan hyvin säästöä siinäkin.

Mies ilmoitti eilen, että aikoo panostaa vaatteisiin aleissa. Melkein putosin persiilleni. No, listansa oli: sukkakokoelma, työpaitoja, ehkä farkut, ehkä puvuntakki.
Mä tartten talvikengät ja sit olen Sokoksella iskenyt silmäni yksiin solkikenkiin. Lapselle ostan toiset talvikengät ja sisäkengät tarhaan. Joko alella tai täydellä hinnalla. Talvivaatteet kannattais tietty hankkia nyt. MUTTA mä olen niin huono arvioimaan. Tänä vuonna käytössä 92 eli olisko ensi vuonna sit 104... Toinen ostomahdollisuus tamperelaisena on sit kesällä Travallen ale, ehkä satsaan siihen. Oon tykännyt noista Travallen vaatteista.

Jos olisin Suomessa siihen aikaan niin varmastikin ostaisin kummalekin pojalle seuraavaa vaatekokoa sisävaatteita, ittelle alusvaatteita ja sitten jonkun verran talvitamineita. Ihan ikävä noita Suomen aleja...ei täällä vaan koskaan noin hyviä :'(

Itselle LÄMPIMÄT talvikengät. Nyt käytössä Merrelin talvikengät missä vielä karvavuori mutta ei tarvi mennä kuin vähän pakkasen puolelle niin varpaat jäätyy vaikka on villasukka jalassa.

Itelle pitempi untuvatakki ja ulkoilua varten joku toppatakki. Talvikengät pitäs myös löytää. Pojalle ens talveksi haalari ja toppatakki ja -housut. Lisäksi vois katella myös hanskoja ja pipoja sun muita.. Vauvalle harkinnassa myös toppatakki ja -housut, mutta voipi olla niin vaikea vielä kokoa arvailla että jääpi ostamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Satsaan verkkokauppoihin, monissa jo ale alkanut.

Missä kaikissa on ale? Sisukkaassa on ainakin toppa-ale.

Johnny Boden ja sit muutamat lankakauppiaat... Play.comissa on ale yleensä alkanut jo näillä main. En siis juuri vaatteita aio ostella muualta kuin Bodenilta.

Ehkä toppahaalarit lapsille tai toiselle, ehkä ei. Tähän asti on pärjätty viimetalvisilla.
Jouluvaloja ensi vuodeksi.
Ehkä paitoja kuopukselle bodyjen tilalle kun on nyt alkanut pottailla enemmän.
Ja koska juuri mitään muita tarpeita ei siis ole, niin taidankin hankkia itselleni housuja, paitoja ja pikkareita.

Kerokaas nyt aleostelijat, millä logiikalla ostatte lapsillenne ensi talven toppaa? Meillä aika normikokoinen 2v 6kk, käyttää nyt kokoa 92. Ostaisitteko 98 vai 104? Mitkä olivatkaan ne väljät ja mitkä naftit merkit?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Satsaan verkkokauppoihin, monissa jo ale alkanut.

Missä kaikissa on ale? Sisukkaassa on ainakin toppa-ale.

Johnny Boden ja sit muutamat lankakauppiaat... Play.comissa on ale yleensä alkanut jo näillä main. En siis juuri vaatteita aio ostella muualta kuin Bodenilta.

hm, ellos

Mullakin on ale-lista aika lastenvaatevoittosta. Esikoiselle ensi vuodeksi talvikamppeet ja koon 122 sisävaatteita, kuopukselle 98-koon sisävaatteita. Itselleen muutamat kivat toimistohousut ja -paidat, myös alusvaatteita pitäisi ostaa.

Kerokaas nyt aleostelijat, millä logiikalla ostatte lapsillenne ensi talven toppaa? Meillä aika normikokoinen 2v 6kk, käyttää nyt kokoa 92. Ostaisitteko 98 vai 104? Mitkä olivatkaan ne väljät ja mitkä naftit merkit?

No meijän poika on nyt 91cm ja käyttää 92 koon Reimaa ja Lassieta tällä hetkellä, tuo Reima alkaa olla nafti, mutta luulen että pärjätään näillä tää talvi. Ens talveksi ajattelin katella 98cm Tickettiä joka on reilumpaa mitoitusta. Omalla kohdalla olen ainakin huomannut ettei tuo Reima haalareitten mitoituksessa oo yhtään reilumpi mitä koko antaa ymmärtääkään. OIkeastaan päinvastoin. Takit Reimalla on kyllä reilun kokoisia, mutta esim. housut taas nafteja. Lassiekin on mielestäni Reimaa reilumpi ainakin kun noita kahta 92cm haalaria vertailee. Itellä kokemusta lisäksi yhdestä Jonathanin haalarista ja sekin oli mielestäni aika naftia mitoitusta, tai ainakin hyvin hoikan lapsen haalari. Hihoja myöten oli tosi kapea. Tietty on vaikeaa ennustaa miten lapsi tulee kasvamaan seuraavan vuoden aikana, mutta jos ei olekaan passeli niin säästää sitten seuraavalle tai myy eteenpäin.

Meidän pienin (2vkoa :heart: ) tarvii ihan perusvaatetta ja toppatamineet ensi talveksi. Harmi vaan, kun kaikki Ticketit oli jo menny siitä ainoasta puljusta joka täällä sitä myy.. :/ Täytynee siis siirtyä nettikauppoihin.
Isommat tytötkin tarvitsevat ihan sisävaatetta, luotan että heille mahtuu nuo toppikset mitkäon täksi talveksi ostettu..

Itselle ja miehelle pitäis löytää juhlavaatteet ristiäisiin.

Meillä on osteltu talvivaatteet aina kaksi numeroa isommat kuin mitä edellisvuotiset ovat olleet, samassa merkissä jos on pysytty.

Ihan sitä ostan mikä sopivalta ja kivalta näyttää :D

Toppavaatteita vielä pitänee jotain ostaa vuoden päähän jemmaan ja siis isommassa koossa, meillä on helppo ostaa talvivaatteet kun keskimmäinen ja kuopus kasvavat samaa tahtia kuin esikko aikoinaan joten vilasu neuvolan korttiin riittää =) Lisäksi nuo ovat pieniä muutenkin niin eivät sitä kasvua tule vuodessa paljoa ...

Yhteistyössä