G: Ahkerat leipojat!

Merkkaan tän ennen kun lähden nukkumaan :) En oo ite tosiaankaan mikään jauhopeukalo, mutta ne harvet kerrat kun olen ohjeen avulla leiponut, on se ollut kivaa ja lopputulos hyvää. Leipoisin siis mielelläni enemmänkin, mutta sitten mä vaan ite paisuisin... :D
 
"poks"
Perheen kesken me ollaan noita leipomuksia syöty. Perjantai-ilta tai lauantai on ennen ollut tyypillinen hetki leipoa. Illalla tulee tehtyä pannaria, kinkkusarvia tai -piirakkaa, päiväseltään marjapiirasta kahvin kaveriksi. Tai siis tuli tehtyä, tänä vuonna on ollut pari kertaa vattupannaria, ettei tarvinnut kaataa maitoa viemäriin ja olen siirtynyt leipomaan vain, kun on "syytä" eli esim. eilen tein miehelle töihin mukaan pellillisen piirakkaa tämänpäiväistä syntymäpäiväänsä ajatellen. Miehen työpaikalle ovat myös päätyneet isommista juhlista yli jääneet leivonnaiset, siellä riittää herkkusuita sen verran, ettei itse tarvitse kaikkea syödä tai suotta roskiin viskoa.

Mä leipoisin vaikka päivittäin, mutta kuka sitten söisi? Kun asuin vielä vanhemmillani, leivoin ainakin viikottain, vaikka itse dieettasin, enkä saanut itse leipomuksiani syödä. Leipominen vaan on kivaa puuhaa :)
 
kökköliini
joka päivä leivon makeaa kahvileipää eli marjapiirakkaa ymv. ja sen syövät mummot jotka päivän mittaan vierailevat työpaikallani.

kotona leivon kerran viikossa sämpylöitä, ja ruisleipää. jonka sitten perheeni syö( meillä ei nyt taas osteta leipää)
 
Laulava Lomittaja
Viikottain satsin sämpylöitä ja pullia-osan pakastan.
Välillä vaihteluksi leivon kakkuja,piirakoita,torttuja...Pyrin siihen että pakastimessa on aina jooku kahvileipä,yllätysvieraita/vieraita varten..ja joskus se oma herkkuhetkikin on paikallaan..Itse syön harvoin makeeta kahvileipää.
 
Joka päivä melkein tulee leivottua.=)

Sämpylöitä joka tai jokatoinen päivä..Vaaleeta leipää ei kaupasta enää osteta..
Sit piirakkaa,pullaa tms mielitekojen mukaan.:D
Itse maistan leipomuksia,mutta mies ja lapset ne yleensä syö.
Meillä käy myös vieraita joille leipomukset maistuu.
 

Yhteistyössä