G: äidin ruokavalio ja imetys

  • Viestiketjun aloittaja vatsavaivaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti
vatsavaivaisen äiti
Eli pistetäänpä galluppia pystyyn äidin syömisten vaikutuksesta vauvaan imetysaikana.
esim. mitkä ruoka-aineet teillä selvästi aiheuttavat oireita - minkälaisia oireita, mitä suosituksia olette kuulleet vältettävistä ruuista, söittekö silti esim. mausteisia ruokia - reagoiko vauva? jne jne
Tällä haluaisin siis kartoittaa että mitkä ruoka-aineet ovat herkemmin oireilevia kokemusten perusteella. Yksilöllistähän tämä aina on mutta olisi helpompi kotona kokeilla kun ei itsellä ole oikein selvää kuvaa omien syömisieni vaikutuksesta kolmikuiseen tyttöömme..
 
I
Mitäänähän ei veuvota välttämään imetyksen aikana, ellei siitä ole vauvalle haittaa (vtsavaivoja tai iho-oireita). Meillä oltiin yhdessä vaiheessa 20 ruoka-aineen listalla, kun yritettiin etsiä allergian aiheuttajaa... Mutta siis vasaus kysymykseesi on tietenkin mm. voimakkaat mausteet, maitotuotteet, kaasuja muodostavat ruoka-aineet, kuten kaalit ja pavut.
 
plim
Suklaa aiheutti ilmavaivoja vauvalle. Olin joulun sairaalassa ja mussutin paljon suklaata autuaan tietämättömänä siitä että aiheuttaa ilmavaivoja ja saa maidon maistumaan pahalle. Runsaasti syötynä siis ainakin.
 
Mella..
Myös suklaa on meillä pahasta. Nyt on tullut lipsuttua joulusuklaan kanssa ja eilen kannoin yhteen asti yöllä vatsaväänteistä 4 kk:n ikäistä poikaa. Samoin tuorepulla ja pizza - näissä ilmeisesti hiiva aiheuttaa väänteitä. Samoin voimakkaat mausteet kuten chili. Tuosta appelsiinimehusta neuvolassakin varoitettiin, mutta sitä en ole osannut vielä jättää pois aamiaiselta.
 
Meillä pahoja ovat
edelleenkin (tyttö 6kk, täysimetys yhä) Peruna -edes luomupottu ei käy ja Lanttulaatikko nyt joulunaikaan. Perunasta oireili heti syntymästään. Minulla meni vähän aikaa ennenkuin yhdistin. Vahingossa aina välillä erehdyn syömään esim. ravintolassa lisukkeena, niin siinä sitä ollaan. Eli kun minä syön perunaa missään muodossa, mitä laatua vaan niin muutaman tunnin viiveellä tytöllä vatsakipuja kovasti. Muusi, sipsit, keitetyt, paistetut, laatikot, ranskalaiset jne... niin kipeäksi tulee. Niinpä olen kohta 6kk syönyt riisiä ja makaroonia lisukkeena. Nyt kun maistellaan kiinteitä niin peruna tulee vasta myöhemmin.
 

Yhteistyössä