G: Aamiaisesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pämmi Viltteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä on *ÄDEILLÄ oudot aamiaiset. eikö voi lasten kansa samaan aikaan syödä? myös ruokailu / aamupala on esimerkin näyttämistä. Täällä puhutaan terveiden elämäntapojen puolesta, puututaan jonkun lounaan tekoon, kun tekee esinm makaroonilaatikkoa ruuaksi, mutta sitten se etä joku syö PIZZAA ja juo COCISTA aamulla ei ole muka mitään . uskomatonta!!!!

Siis voi kauhea! Eilistä pitsaa jäänyt, hirveä synti syödä aamupalaksi, roskiin olisi pitänyt heittää. Pitsa kun parhaimmillaan (pahimmillaan) vastaa suunnilleen voileipää (ymmärtäisin ehkä moralisoinnin ellet itse vetäisi jotain kaurapuuroa ja leipäläjää aamupalaksi).. Ja jos joku juo Cokista, apua, kofeiinijuomahan sekin on niin kuin kahvikin.

[QUOTE="Anne";22929891]Siis voi kauhea! Eilistä pitsaa jäänyt, hirveä synti syödä aamupalaksi, roskiin olisi pitänyt heittää. Pitsa kun parhaimmillaan (pahimmillaan) vastaa suunnilleen voileipää (ymmärtäisin ehkä moralisoinnin ellet itse vetäisi jotain kaurapuuroa ja leipäläjää aamupalaksi).. Ja jos joku juo Cokista, apua, kofeiinijuomahan sekin on niin kuin kahvikin.[/QUOTE]

ja näistä lapset oppii että aamupalaksi limsa ja pizzaa.
Puuro pitää pitkään nälän poissa ja on tervellisempää varmasit kuin leiopä. pizzassa on yllättävän paljon rasva, myös kasvispizzoisa. enkä vertais pizzanpalaa johonkin RUISPALAAN, onhan se RUISPALA paljon terveellisempi kuin pizza mikä on leivottu vehnäjauhoihin. sen pizzan voi sit lämmittä vaikka lounaalla ja tehdä salatin sen kanssa, ei aamulla

Puuro pitää pitkään nälän poissa ja on tervellisempää varmasit kuin leiopä. pizzassa on yllättävän paljon rasva, myös kasvispizzoisa. enkä vertais pizzanpalaa johonkin RUISPALAAN, onhan se RUISPALA paljon terveellisempi kuin pizza mikä on leivottu vehnäjauhoihin. sen pizzan voi sit lämmittä vaikka lounaalla ja tehdä salatin sen kanssa, ei aamulla

Aamupalaksi käy ihan mikä tahansa syötävä.

Puuro ei pidä nälkää poissa tuntia pidempää, sullakin oli tossa juustoa ja banaania mitkä nälkää pitää paljon paremmin. Enkä usko puuron olevan leipää tervellisempää, ellei vertaa Ranskanleipään, jota ei pidä edes leiväksi kutsua.
Pizzassa on joo yllättävän paljon rasvaa jos sitä itse sinne laittaa, kasvispitsaankaan ne rasvat ei salakavalasti loikkaa piilosta uuniin laitettaessa. (Esim tein viikonloppuna pitsaa, siinä oli rasvaa 4,8g/100g)
Onhan se pizza tosiaan vehnäjauhoon leivottua.. jos on, kysyitkö?
Miks sitä ei voinu lämmittää aamulla sitä pizzaa ja syödä salaatin kanssa, ihan hyvä aamupala sekin. Varsinkin jos pizzansyöjä tulee vasta illalla töistä ja menoista kotiin ja tekee taas ruokaa ja pizza olis päätynyt roskiin?
Mitä väliä mitä valitsee aamupalaksi, jos sen pizzapalan söisi kuitenkin niin sillä ei ole mitään väliä syökö sen lounaaksi vai aamupalaksi vai iltapalaksi, järki käteen nyt voi herran jestas sentään.

Olen tatuoitu jätkä!

Ja lasten pitäis oppia että aamupalaks on puuro ja kahvi?? Mee noilla eväillä nyt sitte töihin, eiei.. Pelkkää hiilaria ja kahvia?? Kyllä pitää jotain tukusampaa ja terveellisempää aamulla syödä, puurot sit vaikka välipalaks terveellisten hedelmien kanssa esimerkiksi.

kyllä on *ÄDEILLÄ oudot aamiaiset. eikö voi lasten kansa samaan aikaan syödä? myös ruokailu / aamupala on esimerkin näyttämistä. Täällä puhutaan terveiden elämäntapojen puolesta, puututaan jonkun lounaan tekoon, kun tekee esinm makaroonilaatikkoa ruuaksi, mutta sitten se etä joku syö PIZZAA ja juo COCISTA aamulla ei ole muka mitään . uskomatonta!!!!

Olisko vaikka joku jolla ei lapsia aamiaisaikaan kotona tai vaihtoehtoisesti vain vauva tms?

Vihreä smoothie, kuten nykyään joka aamu. Yleensä siihen kuuluu tammenlehtisalaattia, banaania, avocadoa, hampunsiemenrouhetta, seesaminsiemeniä ja kauraleseitä. Toisinaan, kuten tänään, nuukailen (ja yritän säästää ympäristöä) ja jätän avocadon pois.

ei olisi. En syö koskaan tuollaista aamupalaa,.
vaikka lapset ei olis kotona niin syön kuitenkin leipää ja jugrttia tai viiliä tai muroja . voin mä sen puuronkin keittää, ei se nyt niin iso vaiva ole.
Mä en pysty olemaan lounaaseen asti syömättä.

En mäkään. Tai oikeammin en halua kokeillakaan.
Toisaalta ei mua haittaa vaikka joku toinen niin tekee.
Mullakin mukulat aina saaneet aamiaisen kotona ja silti kovin erilaisia syöjiä aikuistuttuaan; joku keittää puuron, joku syö voikkarin ja juo kahvit, yksi hyppää aamiaisen kokonaan yli jne.