G: 6kk täysimetystä

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Kaikki varmaan on huomannut, että tää on aika imetysvastainen palsta. :snotty:
Olisi mielenkiintoista tietää löytyykö täältä mun lisäksi ketään, joka olisi edes yhtä lasta täysimettänyt 6kk. =)
Mielellään ei mitään selityksiä, pelkkä ilmoittautuminen riittää.

Pakollinen loppukaneetti: Tämä gallupin tarkoitus ei ole syyllistää imetyksessä epäonnistuneita.
Eli jos ei ole täysimettäny puolta vuotta niin on sitten imetyksessä epäonnistunut, :headwall: imbesilli :D
Hehheh, en tarkoittanut että on epäonnistunut jos ei ole imettänyt 6kk. Toi oli lähinnä läppä. Kun täällä ei saa imetyksestä puhua ilman, että joku joka ei ole päivääkään imettänyt, kokee syyllistyvänsä.
Mun mielestä on onnistunut imetyksessä jos on imettänyt päivänkin ja sen jälkeen päättää lopettaa. Epäonnistunut on silloin, jos olisi halunnut imettää, mutta maitoa ei tullut. Kummassakaan tapauksessa ei ole mun asia tuomita.

 
m
Anopin painostuksesta aloitettiin kiinteiden maistelu 4,5kk iässä. Ei lapsen maha kestänyt. Joten taukoa tuli kiinteisiin sitten. Harmittaa, kun en jaksanut pidempää sitä hiillostusta, ei olisi mikään kiire ollut vielä tuolloin...

Kokonaisimetystä kesti kuitenkin yli vuoden. Siitä nautittiin molemmat.

Onneksi nyt kakkosen kohdalla osaan olla omapäisempi, tiedän minäkin jo jotain lapsen hoidosta...
 
qwer
Täysimetin kaikkia viittä lastani päivälleen puoli vuotta. Esikoisen pitkää täysimetystä ihmeteltiin jopa neuvolassa, koska vuonna 88 täysimetyssuositus oli vain 3 kk. Muutenkin imetin pitkään, kuopusta kaikkiaan 2 v 8 kk.
 
Riippuu taas miten tuo täysimetys määritellään.

Itse sanon että olen täysimettänyt kuopusta sen 6kk, vaikka sairaalassa saikin ekoina päivinään lisämaitoa ja myöhemmin satunnaisesti pumpatun rintamaidon pullosta.
 
vieras
ekaa täysimetin päivälleen 6kk, nyt tokaa justiinsa 5,5kk kun alettiin antaan soseita. Tokan kanssa tajusin hiukan tarkkailla mielenkiintoa ruokaa kohtaan ja näytti olevan niin innoissaan syömisestä että alotettiin ja syöminen sujuu paljon paremmin kuin esikon aikoinaan.
 
muistakaa
Ja tuttipulloahan ei sitten käytetty? Muistakaa, että ette ole verrannollisia siihen 6kk asti 1 % täysimettäneistä, jos on annettu laitoksella tai missään muuta kun äidinmaitoa, edes pullosta. Siksi tuo prosentti on todella vähäinen, mitkä OIKEASTI ovat täysimettäneitä, ei siis "täysimettäneitä" tämän palstan ja oman mielen mukaan :)
 

Yhteistyössä