G: 2 lämmintä ateriaa päivässä, mutta

Katya83
Kyllä meillä syödään samaa ruokaa monesti kaksi päivääkin.

Eipä nuo lapset osaa vaatia vielä tässä iässä sitä vaihtelua. Teen "isoja" satseja, pääsen näin yksin ollessani helpommalla... Eli kotiruokaa syödään, joskus kun ei ole valmiina annan purkista.
 
Tyttö saa pk:ssa lounaan, mutta viikonloppusin ja sillon ku tyttö on esim. kipee tai lomalla niin teen päivällistä ison satsin niin se riittää seuraavan päivän lounaaksi. Jos ei mitään jää niin sit mulla on pakastimessa aina pinnatti keittoa niin annan sitä, tai sit loihdin jotain nopeeta sapuskaa esim. munakkaan, makaronimössöö (makaronia ja jauhelihaa) tai jotain muuta sellasta joka tulee nopeesti. Purkkiruokaa oon antanu viimeks joskus kolme neljä kuukautta sitten eli niitä en kyl enää anna ja tuskin tytölle ne enää maistuskaan. Tyttö 1v5kk
 
Meillä poika syö sekä kaupan purkkisörsseleitä että mun tekemiä sörsseleitä =) . Ehkä ne omatekoset maistuu jo paremmin, mutta mulla on vielä vähän hakusessa ruuat, jota koko perhe vois syödä.
Uunikala ja keitetyt perunat on vähän kuivakkaa ruokaa yks veelle ...
Pitää ryhdistäytyä ja miettiä niitä vanhoja kunnon kotiruokia, et pääsee noista purkeista eroon.
 
Miskan äiskä
Meillä on yleensä eri ruokaa samana päivänä, mutta peräkkäisinä päivinä voi olla samaa ruokaa mm. makaronilaatikko tekee aina kauppansa.

Yleensä pyrin tekemään itse ruuat pojalle, mutta nyt viime aikoina on tullu annettua paljon purkkiruokaam kun on muuttohässäkkä päällä, mutta se on vain väliaikaista, onneksi ja toivottavasti.
 
typykät
Meillä on kaksi eri lämmintä ruokaa. Usein iltaruualta jää seuraavaksi päiväruuaksi ja taas iltaruoka on eri jne..

Kyllä meidän 2 v ainakin kaipaa vaihtelua. jos on pari kertaa peräkkäin ollut samaa, niin ei se sitten enää maistu niin hyvin.
 
Mä teen ite ruuan...Meillä syödään lounaalla ja päivällisellä samaa ruokaa,mut jos lounaalta ei jää ruokaa enää illaksi ni sitten teen uutta ruokaa päivälliselle jota sitten yleensä syödään seuraavana päivänä lounaaksi :wave: niin ja tyttö täyttää pian 2-vuotta =)
 
Ite teen ruuat, joskus TOSI harvoin voin lounasaikaan turvautua valmispurkkiin... Mun mielestä valmisruuasta tulee neitoselle niin hirmu kauhean hajuiset kakat, että mieluummin jotain muuta syötävää, tai mun raskausmasu kääntyy ylösalaisin ja saan siivota oksennukset vielä kakkavaipan lisäksi... :LOL:

Lounaaksi neiti saa aina jotain "eilistä", päivällisaikaan sit yleensä syödään koko porukalla just tehtyä. Esim. keittoja voin tehdä niinkin ison kattilallisen, ett kun porukalla on pistelty kerta-annokset, niin siitä jää neitille vielä lounasruoka 2-3 päiväksi - keittoruuat tuntuu olevan suosittuja!
 
kastike
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 21:29 Miili kirjoitti:
Meillä poika syö sekä kaupan purkkisörsseleitä että mun tekemiä sörsseleitä =) . Ehkä ne omatekoset maistuu jo paremmin, mutta mulla on vielä vähän hakusessa ruuat, jota koko perhe vois syödä.
Uunikala ja keitetyt perunat on vähän kuivakkaa ruokaa yks veelle ...
Pitää ryhdistäytyä ja miettiä niitä vanhoja kunnon kotiruokia, et pääsee noista purkeista eroon.
Tee siihen unikalan kaveriksi kastike. Jos ei allergioita ole, kaupasta saa valmiita pussi-kastikkeitakin, tai sitten tee itse.

Ihan tavallinen jauhelihakastike? Keitot? Karjalanpaistia uuniin? Lihasuikaleita tai kana- tai kalasuikaleita, kastike on helppo kun paistinkasariin vaan vettä tai / ja kermaa.
 
Meillä 2 lämmintä ruokaa päivässä. Itse tehtyä sapuskaa, joskus kyllä osaksi eineksistä koottua. Teen isomman satsin lounaaksi ja sitä samaa tarjotaan myös päivällisellä. Joskus tulee niin paljon ruokaa, että pakastan osan tai sitten sitä syödään vielä seuraavana päivänä lounaaksi. Neljättä kertaa ei muksut sitä samaa ruokaa enää oikein mielellään syö.
 

Yhteistyössä