G:2 aikuista ja 2 lasta (3v ja 1,5v), paljonko kauppalasku/kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöni mun harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöni mun harmaana

Vieras
Taas tästä aiheesta, sorry, mut haluaisin tietää paljonko 2+2 perheillä menee kaikkiaan kauppaan rahaa kuukaudessa? Siis ruoka, pesuaineet, vaipat.

Meillä miehellä keliakia eli joudumme ostamaan gluteenittomia tuotteita, jotka aika kalliita. Sit nuoremmalla on kertakäyttö vaipat. Lapset ovat noin 5pv/kk hoidossa eli pääsääntöisesti kotona syövät. Niin, ja meidän kauppalasku/kk on 500-550 e/kk. Itse en pidä sitä edes paljonakaan, koska ruoka on kallista!

ap, tiedätkö että miehesi voi saada Kelalta verottoman keliakia-korvauksen?
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/161002135501HN?openDocument

Itse kysymykseen, että 600-1000e/kk, riippuu siitä miten tuhlatuttaa.

Meillä lapset 2v4kk ja 8kk ja kummatkin vielä vapoissa (tosin isompi osittain päiväkuiva). Kauppalasku pyörii siinä 600-700e välillä. Mitään allergioita tai erikoisruokavalioita ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ap, tiedätkö että miehesi voi saada Kelalta verottoman keliakia-korvauksen?
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/161002135501HN?openDocument

Itse kysymykseen, että 600-1000e/kk, riippuu siitä miten tuhlatuttaa.

Juups, mies saa 21 eskoa kuukaudessa VAMMAIStukea :)

Mitä te ostatte kaupasta yleensä? Syöttekö valmisruokia vai teettekö itse? leivotteko itse vai pelkästään kaupasta leipää/pullaa? vertailetteko eri tuotemerkkejä ja ostatte halvimman?

meillä 3 aikuista ( kummityttö asuu meillä ) ja 1 lapsi joka 6 v. Kauppaan menee kuukaudessa n. 200 e....tosin kasvatetaan kaikki mahdollinen itse, perunat, porkkanat, sipulit, purjosipulit, herneet, tilli,persilja, tomaatit, kurkut, mansikat, viinimarjat jne. Marjoja poimin syksysin pakastimen täyteen joista tehdään kiisseleitä, piirakoita ja mehua joten kaupasta haetaan lähinnä maitoa ja keittämistä. Tietty sit kaikki muu tarpeellinen joka ei ole ruokaa. JOka päivälle ruoka riittää ja rahaa muuhunkin. Ja syödään kyllä hyvin ja monipuolisesti.

Uusimmat

Yhteistyössä