E
Elämä vailla tarkoitusta
Vieras
Olen jo vuosia kärsinyt yleisestä ahdistuneisuushäiriöstä, mutta olen sen kanssa pärjännyt lääkityksen ja terapian avulla. Ja pysynyt työkykyisenä. Nyt olen sairalomalla selkävaivojen takia..ollut jo puolivuotta. viime viikolla kävin orttonissa, josta tuli tuomio että leikkaukseen ei ryhdytä, siinä olisi liikaa riskejä. Sairaslomaa vuoden loppuun asti, ja kelan kuntousta hakemaan. Jos en ole päässyt vuoden loppuun mennnessä kelan kuntoustus putkeen, niin sairasloma jatkuu kevään puolelle. Mieli on ollut jo pidemmän aikaa hieman apea, sillä kaipaan työelämään. Mutta nyt orttonin käynnin jälkeen, tipahdin todella syvälle masennukseen. Raha on niin tiukalla mun sairaloman takia, että hädin tuskin saadaan lainat lyhennettyä, ja monesti on niin että viikko saatetaan elää 20-30 eurolla. Lapsia on kolme, joten pelkään ruokaan menee valtavasti rahaa. Tuntuu että mun elämällä ei ole mitään merkitystä enää. olen nyt kaksi päivää vain itkenyt. Mitään ei voi tehdä perheen kanssa, kun rahat on loppu, ja tilanne ei helpota ennenkuin minä pystyn palaamaan töihin. Ja sekin vie varmaan vuosia, sillä uudelleen opiskelu luultavasti edessä. Joskus olisi kiva mennä lasten kanssa vaikka uimahalliin, mutta tärkeämpää on saada kaupasta paketti ruispaloja ja parilitraa maitoa, kuin maksaa sillä rahalla koko perheen uimaliput. Toki voi tehdä paljon asioita ilman rahaakin, käydä metsäretkillä..ym, mutta uskon että jokainen ymmärtää millaist aon elää, kun ei ole tilillä pennin latia. Vaatteita ei pystytä lapsille ostamaan, onneksi isovanhmemmat auttavat tässä. Kampaajalla en pysty käymään, ja lasten hiuksetkin olen opetellut itse leikkaamaan. Pelkään etten enää nouse tästä suosta. Koskaan aikaisemmin mulla ei ole ollut tällaisia ajatuksia, että elämällä ei ole tarkoitusta, ja haluan kuolla. Mutta ny tuntuu siltä. Masennuslääkin menee(joka siis auttaa myös kipuun, cymbalta)
Itken vain pitkin päivää, ja tuntuu että elämä on menettänyt merkityksensä. En jaksa olla enää kotona, ja siivota, siivota, pyykätä ,laittaa ruokaa ja kuunnella murkkuikäisten tappeluita...
Pelottaa tämä olo..
Onko muilla kokemusta että fyysisen sairastelun myötä iskisi syvä masennus ja taloudellinen ahdinko??
Itken vain pitkin päivää, ja tuntuu että elämä on menettänyt merkityksensä. En jaksa olla enää kotona, ja siivota, siivota, pyykätä ,laittaa ruokaa ja kuunnella murkkuikäisten tappeluita...
Pelottaa tämä olo..
Onko muilla kokemusta että fyysisen sairastelun myötä iskisi syvä masennus ja taloudellinen ahdinko??