Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
me käytiin fysioterapeutilla tytön kanssa ja hän laittoi lelun vähän matkan päästä tytöstä ja sit tyttö piti itse ryömiä eteenpäin että sai lelun, piti olla joku kiinnostava lelu ja etäisyys piti olla sellainen että lelu oli melkein kiinni tytössä mutta että hän ei kuitenkaan saanut kiinni siitä, eli ei liian lähellä eikä liian kaukana.
Tätä meidän piti tehdä kotona kanssa.
Ja kyllä me tehtiin muitakin harjoituksia mutta en millään muista millaisia...
minkäikäisenä teillä lähdettiin liikkeelle, ylipäänsä nyt mitenkään...? meillä kun siis ei ees ryömitä. tuota lelujuttua ollaan yritetty, jotenkin mimmi vaan tuntuu kurottavan aina sen lelun kädellä mistä vaan. tai jollei kiinnosta niin antaa sen sit vaan olla...
7kk-8kk hän ei vielä liikkunut ja silloin kävimme fysiolla, olimme niin aikaisin koska hän ei kehittynyt yhtään (kävimme myös kromosomitesteillä ja neurologilla ja neurologi antoi sit lähetteen fysioterapeutille). Hän ei esim. osannut vielä istua, eikä liikkunut eikä mitään.
Meillä oli kanssa sama ongelma alussa, että jos tyttö ei itse saanut lelua hän antoi vaan olla, mutta kyllä se sitten ajan kanssa. Fysioterapeutti sanoikin että se on aika "normaalia" alussa mutta kyllä se jossain vaiheessa yrittää itse ottaa lelun.
Me tehtiin myös jotain "asennonvaihto-tehtäviä" just sen takia koska meiän tyttö ei osannut edes kääntyä, eikä istua.
Mä en muista milloin hän sitten lähti liikkeelle, aika nopeasti varmaan sen jälkeen kun aloimme käydä fysioterapeutilla koska me ei kyllä käyty monta kertaa, jotain 3 kertaa muistaakseni.