fysioterapeutti raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jumppari

Vieras
Heippa!

Onkohan täällä ketään fysioterapeuttia, joka olisi raskaana ollessaan ollut työssä? Mietiskelin nyt vaan tuota omaa toimenkuvaani, kun ainoana fysioterapeuttina yksityisessä hoitolaitoksessa, jossa ison osaa antamistani hoidosta muodostaa sähkökipu- ja ultraäänihoidot... (ihannetyöpaikka :whistle: ) Oletteko antaneet niitä potilaille/asiakkaille huolimatta omasta raskaudestanne vai oletteko kieltäytyneet hoitoja antamasta? Mitenkäs muuten, kuinka kauan olette pystyneet töissä olemaan?

Olin lähes loppuun asti. Ultraäänihoitoja vältin antamasta, mutta ihan satunnaisesti annoin kumihanskat kädessä ja seisomalla mahdollisimman kaukana. Sähköijen antamisessa ei mielestäni mitään vaaraa ole. Ihan hyvin jaksoin olla, nostelemisia ja huonoja työasentoja loppua kohti tietysti vähentäen - enemmän lopussa tein työtä ohjaustyyliin :whistle:

Lisään vielä, että opiskelukaverini oli sen kummempia miettimättä antanut ultraa koko raskausajan. Kertoi kun itse tulin raskaaksi ja samaa asiaa pohdin. Neuvolassa eivät täällä ainakaan osanneet asiaan mitään sanoa.

Kiitos vastauksestasi! Minäkin noita sähköhoitoja justiinsa mietien, että eipä niissä mitään ongelmaa kai ole kun ei itse ole sähkön kanssa tekemisissä mitenkään. Ultra juuri on se onegelmakohta, mutta kaipa tuo kumihanskasuojaus jonkinverran ainakin ehkäisee. Ehkä isoin ongelma on kuitenkin, että olen töissä vanhusten parissa ja kaatumisvaara onkin usein melkoinen... Ettei jäisi kenenkään alle, kun maha alkaa kunnolla kasvaa.

Yhteistyössä