fvleiden ja keskenmeno ja uusi raskaus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja velmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

velmu

Vieras
Olen 33 vuotias nainen ja olemme mieheni kanssa yrittäneet jo yli vuoden saada lasta.Kuukautiset ovat normaalit ja ovulaation tunnen selvästi. Sain keskenmenon vuoden 2009 kesäkuussa. Minulla todettin fvleiden,johon sain raskauden aikana lääkityksen joka oli klexane niminen piikitettävä lääke..keskenmeno tapahtui aikalailla samaan aikaan kun aloitin tämän lääkityksen. Siispä kysymykseni on että voiko tällä fvleidenillä olla vaikutusta raskauden alkamiseen? Muita sairauksia minulla eikä miehelläni ole. Voiko tällä Klexane lääkkeellä olla yhteyttä keskenmenoon? Mitään tukoksia minulla ei ole koskaan ollut. Ja meillä on 4 lasta joiden raskausajassa eikä synnytyksessä ole mitään ongelmaa (nuorin nyt 2v.). Kiitoksia vastauksesta,nämä kysymykset vaivaavat minua kovasti..

Hei "velmu"!

Kiitos kysymyksestäsi, ja pahoittelen, että vastaus on näin viivästynyt!

Kyllä tuolla fv Leidenillä voi olla vaikutusta keskenmenoihin, lähinnä siis kiinnittymisen kannalta. Toisinaan Klexane lääkitys aloitetaan jo ennenkin raskautta ehkäisemään tuota kiinnittymiseen liittyvää mahdollisista ongelmaa, lähinnä ehkä kuitenkin liittyen myös lapsettomuushoitoihin, koska silloin raskauden mahdollisuus on ikäänkuin suurempi, muutenhan joka kierrossa tai jatkuvasti Klexane ei ole suotavaa. Klexane itsessään ei aiheuta keskenmenoja, ennemminkin päinvastoin.
Onnea yritykselle!

Kiitos vastauksesta. Mieltäni jäi nyt vaivaamaan, että pitäisikkö minun ja mieheni hakeutua tutkimuksiin vai kuinka pitkään kannattaa yrittää? Mitä minä voisin itse tehdä helpottaakseni raskaaksi tulemista? Olen lukenut jostakin vitamiineista ja foolihappotableteista olisikkos näistä apua?

Hei vielä!

Hoitoon hakeutumiseen vaikuttaa paljon teidän oma halunne. Yleensä tuota vuoden yrittämistä pidetään rajana, jolloin tutkimuksiin kannattaa hakeutua, mutta aikaisemminkin voi toki tutkimuksia tehdä ja toiset taas vastaavasti jaksavat yrittää pidempään omin avuin.
Jos elämäntavat ovat kunnossa, et kovin paljon voi itse vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Foolihappoa ja esim.jotain rasvahappoja joskus suositellaan jo raskauden suunnitteluvaiheessa, ne ovat tärkeitä myös tulevaan raskautta ajatellen. Haittaa niistä ei varmastikaan ole.

Yhteistyössä