Futon vs. joustinpatja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on futon, kaikki muut patjat tuntuu nyt ihan oudoilta ja joustinpatjat ihan kamalilta.

Kai se on vähän omasta kehostakin kiinni. Mulle sopii futon parhaiten.

Jos tykkäät kovasta patjasta niin futon. Meille ehdottomasti seuraavaksi kun ostetaan patjat niin valitaan futonit. Muutaman yön olen futonila nukkunut ja se on tuntunut selälle tosi hyvältä, tiedä sitten pidemmästä ajasta. Raskaana ollessa ehkä vähän hankala, kun vartalo(lue:valaanruho) ei uppoa mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pihlajan siemen:
Raskaana ollessa ehkä vähän hankala, kun vartalo(lue:valaanruho) ei uppoa mihinkään.

Mulla oli tyynyjä polvien välissä, mutta aika samalla tavalla kuin silloinkin, kun meillä oli joustinpatja edellisten raskauksien aikana. Loppuraskaudessa, kun mulla oli todella pahasti yliliikkuvat nivelet, ja lantiossa yksi nikama aina meni pois sijoiltaan ja aiheutti pahaa kipua, jouduin laittamaan siihen futonin päälle meidän vierasvarapatjan. Mut se lantio oli sellainen, etten päässyt kunnolla kävelemäänkään useampaan kuukauteen, eli en tiedä olisko toisenlaisilla nivelillä pystynyt siinä nukkumaan paremmin :)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlajan siemen:
Raskaana ollessa ehkä vähän hankala, kun vartalo(lue:valaanruho) ei uppoa mihinkään.

Mulla oli tyynyjä polvien välissä, mutta aika samalla tavalla kuin silloinkin, kun meillä oli joustinpatja edellisten raskauksien aikana. Loppuraskaudessa, kun mulla oli todella pahasti yliliikkuvat nivelet, ja lantiossa yksi nikama aina meni pois sijoiltaan ja aiheutti pahaa kipua, jouduin laittamaan siihen futonin päälle meidän vierasvarapatjan. Mut se lantio oli sellainen, etten päässyt kunnolla kävelemäänkään useampaan kuukauteen, eli en tiedä olisko toisenlaisilla nivelillä pystynyt siinä nukkumaan paremmin :)

Varmasti paljon riippuu vartalosta ja ihmisestä sekä siitä raskauden sujumisesta ylipäätään. Itse en ison mahani kanssa oikein kovalla pystynyt olemaan. Tuntui etten pysynyt kylellään vaikka olikin useampi tyynyt apuna.

Itse en futonista enää luovu. Sopivan napakka selälle ja hengittävää materiaalia. En tosin tiedä, kuinka hyvin toimii ylipainoisilla. Me olemme molemmat pienikokoisia, niin kuin japanilaisetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en futonista enää luovu. Sopivan napakka selälle ja hengittävää materiaalia. En tosin tiedä, kuinka hyvin toimii ylipainoisilla. Me olemme molemmat pienikokoisia, niin kuin japanilaisetkin.

Japanilaiset eivät ole erityisen pienikokoisia. Tai vanhemmat ikäluokat ovat, mutta nuoret eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Japanilaiset eivät ole erityisen pienikokoisia. Tai vanhemmat ikäluokat ovat, mutta nuoret eivät.

No futon taitaakin olla aika vanha keksintö...

Yleensä kai sanotaan, että mitä painavampi nukkuja, niin sen napakampi pitäisi patjankin olla?

Sellainen vinkkinen tosin patjan hankkijalle, että ei tosissaan välttämättä kannata ostaa tuplaleveää patjaa, vaan mielummin kaksi kapeampaa. Sitä isoa on oikeasti todella hankala käsitellä, koska se on järjettömän painava. Patjaahan pitäisi siis aika ajoin kääriä, jotta se pysyy paremmassa kuosissa.

Meillä on ollut käytössä futonpatja jo yli vuosikymmenen. Mies on hieman ylipainoinen ja saa lisäksi helposti selkävaivoja. Futon on osoittautunut hänellekin varsin toimivaksi ratkaisuksi. Lisäksi suosittelen futonia sen vuoksi että se on luonnon materiaalia, joten kun patjasta aika jättää niin sen voi kompostoida. Ei kerry kamaa niin paljon kaatopaikoille :)

Yhteistyössä