Futon vai Tempur?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja E
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

E

Vieras
Onkos täälä ketään, joka olis perehtyny otsikossa mainittuihin patjoihin? Kiinnostais kuulla, mihin päädyit?

Meillä suunnitelmissa uuden sängyn ostaminen ja Futon sekä Tempur on molemmat ollu harkinnassa. Mulla on notkoselkä ja se on aika usein kipee. Täytyy ehkä kysellä mielipiteitä vielä työterveyslääkäriltäkin, että mitä kannattais huomioida ton sängyn hankinnassa, mutta nyt kaipaisin vaan toisten sängynostajien/omistajien kokemuksia. Kiitos!

Kivikoviahan ne on molemmat, eli jos olet kovin laiha /kurvikas muodoiltasi, niin tuskaa tulee olemaan yöt.

Tykkään nukkua kovalla alustalla, eli juuri sen kovuuden takia ollaan Futonia ja Tempuria harkittemassa! Mutta kiitos mielipiteestä kuitenkin.

Nyt kiinnostais enemmän kuulla mielipiteitä niiltä, jotka on perehtyny Futonin ja Tempurin vertailemiseen...

Itse heitin jenkkisängyn helvettiin ja siirryin futoniin. Hyvin olen nukkunut n. 6 vuotta jo.
Futon on miljoona kertaa parempi kuin nämä pomppupatjat. Futon on selälle paras.

Puhun nyt oikeasta futonista enkä mistään ikean pilipaleista.

[QUOTE="vieras";22471822]Itse heitin jenkkisängyn helvettiin ja siirryin futoniin. Hyvin olen nukkunut n. 6 vuotta jo.
Futon on miljoona kertaa parempi kuin nämä pomppupatjat. Futon on selälle paras.

Puhun nyt oikeasta futonista enkä mistään ikean pilipaleista.[/QUOTE]

Joo, ihan oikeaa Futonia olen menossa testimakailemaan todennäköisesti huomena tai viikonloppuna sitten, jos en huomena ehdi.

Oliko sulla valitessa mielessä mitään muita vaihtoehtoja kuin tuo Futon, vai oliko se ainoa, mitä harkitsit?

[QUOTE="vieras";22471827]Ei pidä paikkaansa. Esim. Japanissa melkein kaikilla on futon ja he ovat laihoja.

Tämän tiedän koska omistan futonin.[/QUOTE]

Japanilaiset ovat myös suoria kropanrakenteeltaan, joten lantio ja olkapää eivät poraudu patjaan.

Joo, ihan oikeaa Futonia olen menossa testimakailemaan todennäköisesti huomena tai viikonloppuna sitten, jos en huomena ehdi.

Oliko sulla valitessa mielessä mitään muita vaihtoehtoja kuin tuo Futon, vai oliko se ainoa, mitä harkitsit?
Ei ollut muita mielessä koska pidän tempuria ylihintaisena ja ei hengittävänä kemikaalituotteena.

Täyspuuvillainen tai kookoskuitufuton hengittää ja pitää selän hyvänä. Pitää kuitenkin muistaa, että futonia pitää vääntää ja möyhiä aika ajoin, että pysyy kuohkeana.

[QUOTE="vieras";22471845]Ei ollut muita mielessä koska pidän tempuria ylihintaisena ja ei hengittävänä kemikaalituotteena.[/QUOTE]

OK, kiitos tästä kommentista! Menen kyllä jokatapauksessa ekana testaamaan sitä Futonia, kun se on edullisempi.

Meillä on ollut Tempur tyynyjä ja miehelle käy, minulle ei. Tuntuu kovalta ja painaa korvaa, ilmeisesti mun pää ei ole tarpeeksi kuuma että muotoutuisi. Toisaalta se aine on uusissa jotain täysin erilaista, kuin millä niitä aiemmin markkinoitiin ja jolloin ne oli hyviä, kävivät siis minullekkin.

Tempuria on markkinoitu ensin hyvällä tuotteella, se kuuluisa maine on saavutettu ja nyt tuote on aivan muuta ja hinta pilvissä. Olen nukkunut myös Tempur sängyssä (selkäongelma) ja ei todella käy. Epämukava kuin mikä! Kokeilu tulee todella kalliiksi.

Futon tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta, kun ostaa kunnollisen ja hoitaa sitä oikein.

Ja vielä, Tempuriahan mainostetaan lääkärien suosituksilla. Höh! Kait se on silloin mukava jos makaa kuukaiden letkuissa, eikä pääse kääntymään. Tiedän vain yhden ihmisen joka tulee tuon sängyn kanssa "toimeen", muut on nou, nou.

Kaksi vuotta nukuttu Tempur-sängyllä ja molemmille sopii erittäin hyvin, vähän liiankin hyvin siinä mielessä ettei oikein osaa nukkua enää muualla tai tulee selkä kipeäksi helposti. Itse sänky oli parin tonnin tarjousparisänky peruspatjoilla.

meillä mies selkävaivainen ja ostettiin tempursänky ja olemme olleet todella tyytyväisiä. miehen selkä ei voi parantua mutta kivut helpottanu ja jääneet melkeen kokonaan pois ja itse koin sängyn täydelliseksi raskausaikana kun mukautuu muotojen mukaan. minä voin ainakin suositella tempuria. se ei ole mikään kova vaan mukautuu jokaisen kropan mukaan. kestää ehkä hetken että siihen tottuu mutta minusta oma sänkyni on paras :)

En osaa muuta kommentoida kuin että itselläni on puolisen vuotta ollut Tempurin x-mallinen tyyny ja tekee tuskaa nukkua enää muulla tyynyllä, eivät tunnu mukavilta. olen ollut todella tyytyväinen siihen.

Meillä on ollut kohta pari vuotta futon. Ja ollaan tykätty tosi paljon ja molempien selkäkivut hävinneet. Meillä on se kovin tai toiseksi kovin patja ja siinä päällä futonille tarkoitettu ihan ohut petauspatja. Futonia täytyy tosiaan muistaa rullailla aika ajoin.

Välillä on kylässä/hotellissa yms. joutunut nukkumaan joustinpatjalla, ja se tuntuu nykyään oudolta selälle.

No löytyi näköjään Tempurin omistajiakin sitten useampia... Täytyy ilmeisesti käydä vähän koepötköttelemässä niilläkin, niin jos sitten saisi selvitettyä, kumpi miellyttää itseä enemmän.

Kiitos kaikista kommenteista!

Asia on jo vanha, mutta Tempuria käyttävänä pitää asiaa valottaa sitä mahdollisesti harkitseville. Tempuria ei oikein kunnolla voi "koepötköttää". Itse asiassa Tempurilla mukkuminen on hyvin erilaista tavalliseen alustaan verrattuna ja alku voi olla toidella takkuisaa, pari viikkoa voi tuntua kauhealta suoraan sanottuna.. Mutta kun keho tottuu ja lakkaa "vastustamasta" uudenlaista tuntemusta, niin muuttuu tosi mahtavaksi. Sen jälkeen ei enää muualla nuku oinein hyvin.. tosin tuosta futonista en osaa sanoa, en ole kokeillut.

Mulla on nyt ollu vuoden yhdistelmä, jossa alla on futon ja päällä tempurin paksu petari ja hyvin toimii. Ostaisin kuitenkin tempurin, kun se muotoutuu ihamasti omien tarpeiden mukaan ja tukee selkää. Kannattaa käydä kokeilemassa ajan kanssa molempia.

Olemme nukkuneet nyt 6v. Tempureilla siis sekä patjat, että sänky ja sitä ennen vuosia futonilla. Molemmat loistavia valintoja, mutta Tempuria en aio enää vaihtaa mihinkään muuhun. Tosi vaikea nukkua enää millään toisella patjalla (paitsi ehkä futonilla :)) ja olen siis "selkävammainen".. Ja miehelläkin jäi se järkyttävä kuorsaaminen pois kun patjat ja tyynyt meni vaihtoon.

Ja tuon mitä pavelius tuossa hetki sitten kirjoitti, niin pitää täysin paikkansa.

Yhteistyössä