Fressi Trainer - kehtaanko mennä?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apauapaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apauapaks

Vieras
Ostin marraskuun alussa jäsenyyden Fressin kuntosalille. Olen käynyt nyt n 2-3 kertaa viikossa siellä. Lähtötasoni on ihan olematon: olin kesällä 2010 leikkauksessa, jonka jälkeen liikunta jäi lähes täysin. Haluaisin lihaskuntoa ja ryhtiä, liikkuvuutta ja hyvää oloa.

Tuohon Fressin jäsenyyteen kuuluu yksi tapaaminen (55min) Fressi Trainerin kanssa, jolloin hän voi opastaa minua siinä, miten parhaiten saavutan tavoitteeni. Houkuttaisi, mutta ongelmani on se, että olen piinallisen ujo.... Häpeän itseäni ja huonommuuttani ja se estää minua :(

Kertokaa kokemuksistanne, kannattaisiko minun kuitenkin rohkaistua. Olen nyt nousujohteisesti treenannut salilla aina mahd isoilla painoilla, joilla jaksan tehdä sen n 8 toistoa x 3. Painoja lisään kehitykseni mukaan. Saanko jotain enemmän irti tuosta Reineristä?

Osaatko tehdä itselleso tehokkaat ohjelmat tavoitteisiin pääsemiseksi? Tiedätkö satavarmasti miten liikkeet tehdään oikein eikä sinnepäin?
Jos vastaus molempiin on kyllä, käynti trainerilla on turha. Muuten ei ole.

Kun salilla katsoo ihmisiä, suurimmalle osalle trainerin opastus ei tekisi ollenkaan pahaa...

Kyllä ne trainerit on ennenkin huonokuntoisia nähneet. Älä häpeä, et ole huonompi. Jokainen on aloittanut jostain, tärkeintä on että on aloittanut.

Jos olet ennen leikkaustasi harrastanut liikuntaa ja käynyt salilla paljon, et ehkä saa mitään uutta irti, mutta jos tää on "eka kerta", niin kai sitä tunnin elämästään voi huonomminkin käyttää? Ei ne trainerit oo siellä asiakkailleen nauramassa.

Ne ei todellakaan tunne häpeää tms sinua kohtaan, vaan oikeesti niille tulee vain hyvä tunne jos joku haluaa tehdä omalle kunnolleen jotain :)
Vähän sama jos näet lihavan juoksemassa, mulle tulee ainakin tosi hyvä mieli että hän on alkanut juoksemaan, enkä tosiaan häpeä tai naureskele

Rohkeasti vaan :)

Ne ei todellakaan tunne häpeää tms sinua kohtaan, vaan oikeesti niille tulee vain hyvä tunne jos joku haluaa tehdä omalle kunnolleen jotain :)
Vähän sama jos näet lihavan juoksemassa, mulle tulee ainakin tosi hyvä mieli että hän on alkanut juoksemaan, enkä tosiaan häpeä tai naureskele

Rohkeasti vaan :)

Täysi peesi tälle! Rohkeasti vaan treinerin puheille, sitä varten ne siellä on. Saat neuvoja oikeisiin liikeratoihin ja vinkkejä, mitä liikkeitä kannattaa painottaa, että pääset siihen tulokseen kuin haluat.

No minustakin riippuu vähän siitä, että minkalainen tausta sulla on kuntoilusta. Jos olet ennenkin treenanut paljon ja oikein, niin eihän se traineri pyörää uudestaan keksi ;) Toki, tsemmpausta ja sellaista voi saada. Mutta jos kuntosali ei ennestään ole kovinkaan tuttu, niin kyllä kannattaa käyttää toi trainerin tapaaminen. Se, että tekee vaan mahdollsimman isoilla painoilla ja kerro oikeastaa yhtään mitään (teetkö liikkeet varmaasti oikein?)

Ostin marraskuun alussa jäsenyyden Fressin kuntosalille. Olen käynyt nyt n 2-3 kertaa viikossa siellä. Lähtötasoni on ihan olematon: olin kesällä 2010 leikkauksessa, jonka jälkeen liikunta jäi lähes täysin. Haluaisin lihaskuntoa ja ryhtiä, liikkuvuutta ja hyvää oloa.

Tuohon Fressin jäsenyyteen kuuluu yksi tapaaminen (55min) Fressi Trainerin kanssa, jolloin hän voi opastaa minua siinä, miten parhaiten saavutan tavoitteeni. Houkuttaisi, mutta ongelmani on se, että olen piinallisen ujo.... Häpeän itseäni ja huonommuuttani ja se estää minua :(

Kertokaa kokemuksistanne, kannattaisiko minun kuitenkin rohkaistua. Olen nyt nousujohteisesti treenannut salilla aina mahd isoilla painoilla, joilla jaksan tehdä sen n 8 toistoa x 3. Painoja lisään kehitykseni mukaan. Saanko jotain enemmän irti tuosta Reineristä?

Tiesitkö, että tuosta "jäsenyyteen kuuluvasta" tapaamisesta ei fressi trainer saa mitään palkkaa!! Haluatko todella käyttää orjatyövoimaa?

Ja milloin tämä kansa tajuaa, että "personal trainer" ei ole mikään virallinen koulutus, vaan kuka tahansa persoonallinen raineri voi sillä nimikkeellä itseään tituleerata. Takana voi tosin olla peräti viikon pikakurssi, kuten Fustra-ohjaajilla, joiden pätevyydeksi työhakemuksissa riittää, että on markkinointihenkinen ja jotain itse vähän urheillut.

Joten jos aikoo palkata itselleen valmentajan, niin olennaista on varmistaa, että ei käytä orjatyövoimaa ja että palkkaa aidon ammattilaisen, kuten liikunnanohjaaja AMK tai fysioterapeutti.

Ennen tätä PT-pelleilyä kuntosaleilla oli sinne palkattua henkilökuntaa, joiden tehtäväna oli kuntosaliohjaus, ja ohjaus kuului kaikkien salilla kävijöiden etuihin, - sisältyi maksettuun kuukausi tms maksuun.
Kuntosali on kuin tuote, ja tuotteessa on oltava käyttöohjeet ilman erillistä korvausta. Joten kaikki salikävijät voitte vaatia, että saatte saleilla opastusta ilman erillistä maksua, salin palkalliselta, pätevältä henkilökunnalta ! Jos sellaista ei löydy, niin "äänestäkää jaloillanne". Julkisen sektorin salit ovat hyvä ja edullinen ja reilu vaihtoehto!

Yhteistyössä