Alkuperäinen kirjoittaja endie:tuli vaa ridget ja co mieleen
anteeks, en osaa auttaa
ANTEEKSI mut pakko sanoa. liekö sen jäykistymisen takia forresterin taudiksi nimettykin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:henkilö jäykistyy luuston/nivelien puolesta ajan myötä.eli menee kait täysin jäykäksi ja liikkumattomaksi tai jotain
yritin kanssa googlettaa,hitsi,tutun kuulloinen tauti..mutta toi forrester ei luulis olevan virallinen nimi/kauhean epävirallinenkaan..kun ei löydy..kokeilin muitakin tapoja etsiä sinulle tietoaikävä tilanne tutullasi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:henkilö jäykistyy luuston/nivelien puolesta ajan myötä.eli menee kait täysin jäykäksi ja liikkumattomaksi tai jotain
Se on forestierin tauti. Ranskalainenkohan se oli joka sen taudin joskus totes. Mun miehellä on se. Minkä ikäinen se sun tuttu on jolla tämä tauti todettu?Alkuperäinen kirjoittaja ap:henkilö jäykistyy luuston/nivelien puolesta ajan myötä.eli menee kait täysin jäykäksi ja liikkumattomaksi tai jotain
kiitos!Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:Se on forestierin tauti. Ranskalainenkohan se oli joka sen taudin joskus totes. Mun miehellä on se. Minkä ikäinen se sun tuttu on jolla tämä tauti todettu?Alkuperäinen kirjoittaja ap:henkilö jäykistyy luuston/nivelien puolesta ajan myötä.eli menee kait täysin jäykäksi ja liikkumattomaksi tai jotain
Mun miehellä todettiin sairaus n.35-vuotiaana, todella harvinainen tauti näin nuorelle. Yleensä yli 50-60 vuotiaiden sairaus, monella lisänä vanhuusiän diabetes ja ylipaino. En tiedä johtuuko muut vaivat sairaudesta vai edesauttaako sairaus muita vaivoja. Vähän löytyy tietoa koko sairaudesta ja jopa täällä suhtkoht isossa kaupungissa kaikki lääkärit ei ole edes kuulleet moisesta sairaudesta. Miehen kohdalla ennustetta ei tiedetä, tulevaisuus on täysin pimennossa sairauden etenemisen suhteen. Niska miehellä on jäykistynyt etukenoon, liikkuvuus ei enää palaa. Selän osalta säännöllinen jumppa hidastaa lopullista jäykistymistä. Järkyttävät kivut pahimpina kausina selässä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kiitos!Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:Se on forestierin tauti. Ranskalainenkohan se oli joka sen taudin joskus totes. Mun miehellä on se. Minkä ikäinen se sun tuttu on jolla tämä tauti todettu?Alkuperäinen kirjoittaja ap:henkilö jäykistyy luuston/nivelien puolesta ajan myötä.eli menee kait täysin jäykäksi ja liikkumattomaksi tai jotain
noin 60 ikäinen
Varmaan sairaus on ollut aika kauan, koska n. parikymppisenä jo joku lääkäri epäili alkavaa selkärankareumaa röntgen kuvien perusteella. Sairaus on erään lääkärin mukaan samantyyppinen kuin selkärankareuma, mutta ilman tulehdusta. Tuolloin 35-vuotiaana alkoivat kovat ja tuskalliset selkäkivut ja tutkimuksissa meni n. kaksi vuotta ennenkuin syy löytyi ja nimi sairaudelle. Tällä hetkellä mies on nelikymppinen ja työkyvyttömyyseläkkeellä. Kivut pysyvät kurissa lääkkeillä ja omaa liikuntakykyään yrittää pitää kunnossa säännöllisellä liikunnalla. Joillakinhan tuo sairaus voi olla hyvinkin kivuton, mutta miehelläni luutumisen lisäksi kasvaa luupiikkejä joka puolella selkä- ja kaularankaa, liekö se sitten aiheuttaa kipuja. Tähän väliin on mahtunut kaikenlaisia tapahtumia, monenlaista kohtelua sairaanhoidon puolella ja suuri epätietoisuus sairauden etenemisestä. Nyt tilanne on suhtkoht rauhallinen, mutta on tämä aikamoinen koettelemus ollut koko perheelle.Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:Minä vaan
Etenikö miehelläsi kuinka nopeasti tauti, kun se todettiin?
Niin ja lisään vielä sen, ettei tietoa taudin etenemisestä ole vieläkään. Emme tiedä viekö tuo tauti pahimmillaan liikuntakyvyn kokonaan vai ei, lisääntyykö kivut vai ei. Kaikki on vain arvoitusta, koska lääkäritkään eivät osaa sanoa miten tauti etenee ja tuoko lisää vaikeuksia.Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:Varmaan sairaus on ollut aika kauan, koska n. parikymppisenä jo joku lääkäri epäili alkavaa selkärankareumaa röntgen kuvien perusteella. Sairaus on erään lääkärin mukaan samantyyppinen kuin selkärankareuma, mutta ilman tulehdusta. Tuolloin 35-vuotiaana alkoivat kovat ja tuskalliset selkäkivut ja tutkimuksissa meni n. kaksi vuotta ennenkuin syy löytyi ja nimi sairaudelle. Tällä hetkellä mies on nelikymppinen ja työkyvyttömyyseläkkeellä. Kivut pysyvät kurissa lääkkeillä ja omaa liikuntakykyään yrittää pitää kunnossa säännöllisellä liikunnalla. Joillakinhan tuo sairaus voi olla hyvinkin kivuton, mutta miehelläni luutumisen lisäksi kasvaa luupiikkejä joka puolella selkä- ja kaularankaa, liekö se sitten aiheuttaa kipuja. Tähän väliin on mahtunut kaikenlaisia tapahtumia, monenlaista kohtelua sairaanhoidon puolella ja suuri epätietoisuus sairauden etenemisestä. Nyt tilanne on suhtkoht rauhallinen, mutta on tämä aikamoinen koettelemus ollut koko perheelle.Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:Minä vaan
Etenikö miehelläsi kuinka nopeasti tauti, kun se todettiin?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:olisiko kenelläkään tietoa,netistä en oikein löydä..
kiitos jos joku voisi valaista
olen sairastanut nuoresta asti. Vasta 1996 sain diagnoosinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:olisiko kenelläkään tietoa,netistä en oikein löydä..
kiitos jos joku voisi valaista