foolihappo sinkki seleeni

Hei Onko kukaan kokeillut tälläistä kuuria foolihappo sinkki seleeni yhdistelmää jolla olisi saatu siittiöt paremmiksi ja näinollen raskaus olis tapahtunut näiden lääkkeiden avulla luomusti.

Tietoja kaivataan ja kokemuksia.
 
minä pistin miehen ensimmäisen inssin jälkeen multi-tabs kuurille. ja kuinka ollakkaan siittiöiden määrä ja laatu oli parantunut kummasti.. viimeksi ei ollut kuin 14milj. siittiötä ja nyt lääkäri sanoi että reippaasti normaali arvon yli on nytten. en sitten tiedä raskautumisesta...sen näkee 2vk päästä. :)
 
Meillä seleeni ja e-vitamiini (200mg) auttoi simppojen laatuun todella paljon. 2kk ennen punktiota aloittaa aina kuurin. Mies on sanonut ettei tule krapulaakaan niin helposti kun tossa seleenissä on jotain mikä auttaa maksaa toipumaan. Söin itekin e-vitamiinia ja sain monta hyvää munasolua ja hedelmöityskin parani.
 
Kuinkahan monennetta kertaa tätä tänne kirjottelen, mutta kirjoitampa vielä....
Mun mies söi sinkkiä ja helokkikapseleita vajaa 2vuotta sitten. Raskauduin 6kk yrittämisen jälkeen (mies oli syönyt noita tabuja n.2kk). Harmiksi se meni kesken.
Kun simmatestissä tulos oli tosi huono viime marraskuussa laitoin ukkokullan taas lääkekuurille. Nyt noita helokkeja, sinkkiä, seleeniä ja monivitamiinia. Ekasa inssissä (n.3kk lääkekuurin aloituksen jälkeen) simppoja oli yli kolminkertaisesti ja ns. normaaleissa luvuissa.
Nyt en ole kuitenkaan tullut raskaaksi, mutta toivo elää noissa pillereissä.
 
Meillä ei mies ole kiinnittänyt seleenin ja sinkin saatiin erityistä huomiota, mutta alkoholia ei käyttänyt pisaraakaan 6 viikkoon hoitojakson aikana ja tulos oli hyvä. Tuli vaan mieleen, kun joku tuossa kertoi krapulan olevan kevyempi, kun syö em. tabuja.
 
Meillä miehen spermassa oli testin mukaan normaalimuotoisia siittiöitä vain 4% ja hedelmöityskyky siksi selvästi alentunut. Pari kk sitten hän alkoi syömään foolihappoa, sinkkiä ja seleeniä ja eilen plussasin vuoden yrittämisen jälkeen! Tosin nyt on vasta kp28/26-30 eli vielä jännittelen, että jatkuuko raskaus.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 13:36 minttu kirjoitti:
Meillä miehen spermassa oli testin mukaan normaalimuotoisia siittiöitä vain 4% ja hedelmöityskyky siksi selvästi alentunut. Pari kk sitten hän alkoi syömään foolihappoa, sinkkiä ja seleeniä ja eilen plussasin vuoden yrittämisen jälkeen! Tosin nyt on vasta kp28/26-30 eli vielä jännittelen, että jatkuuko raskaus.
Minkä nimisiä valmisteita miehesi popsi?
Meillä nyt kumpiki napsinu Multivita Plussaa tabun päivässä n. 2kk ja simppojen määrä ja laatu parantunu miehellä huomattavasti lähtötilanteesta. Itsestäni en tiedä miten ovat vaikuttaneet, mutta nyt viimeisen kahden kuukauden aikana tehdyt inssit eivät ole tuottaneet tulosta.

Nyt päätettiinkin yrittää luomusti kuukausi-pari ja lääkärikin sanoi, että hyvinkin ilman inssiä voi tärpätä. =)
 
meikku
Meillä miehellä todettiin marraskuussa-06 azoospermia, ensimmäisestä näytteestä löytyi 3 siittiötä, toisesta 2 siittiötä. Nyt mies on joulukuusta asti syönyt 1tbl foolihappoa (foliren) ja 1 tbl sinkkiä päivässä. Viime viikolla mies vei jälleen näytteen, koska meille tehiin ICSI, näytteestä löytyi RUNSAASTI siittöitä!!!! =) Edessä olisi ollut neulalla otettava näyte lisäkiveksestä tai kivesbiopsia, onneksi ei tarvinnut!

Eli mieheni on elävä esimerkki siitä, että foolihaposta ja sinkistä on apua! Muuten mies ei ole mitenkään muuttanut elämäntapojaan/ravintotottumuksiaan tai muuta vastaavaa!

Suosittelen! :flower:
 
Kiitoksia ihanista vastauksista. Kävin ostamassa sinkkiä, seleeniä ja foolihappoa. Olen myös itse aloittamassa sinkki, foolihappo kuuria sillä foolihappo näytti olevan tärkeä lisävitamiini kiinnittymiseen ja raskauden eka kuukausina. Sinkki oli taas naisen limakalvoille tärkeä vitamiini, itsellä ainakin olen huomannut että on erittäin kuivat limakalvot ja sekin voi olla syynä siihen ettei raskaudu.

Olen myös multi-tabs nyt viikon verran ottanut joka päivä.

Onnittelut myös minttu sinulle plussasta!
 
Kiitos onnitteluista. Vielä ei oikein edes voi uskoa todeksi. Mun mies söi Tohtori Tolosen Foli-B Strongia ja Pharma Nordin Bio-Selen + Sinkkiä. Meillä ei siis spermaa ole testattu ekan kerran jälkeen, mutta uskon, että juuri noiden vitamiinien ansiosta raskauduin.
 

Yhteistyössä