Foolihapon avulla raskaaksi(?)

Moikka!

Ollaan yritetty mieheni kanssa toista lasta vähän reilu vuosi. Olen saanut pari keskenmenoa. Kiertoni on säännöllinen (28-30) ylipainosta riippumatta ja liikuntaa harrastan päivittäin ja 5kg olenkin nyt saanut taas pois :).
Verikokeissani kävi ilmi, että mulla on punasoluja hieman vähemmän kuin pitäis ja mietinkin, että voiko se hankaloittaa tuota raskaaksi tulemista(?) Luin netistä, että silloin foolihaposta voisi olla apua ja sitähän suositellaankin syötäväksi jo raskautta yrittäessä, joten kysyisinkin onko kohtalo tovereita tai kokemuksia siitä, että voiko foolihapon syönti avittaa raskaaksi tuloa??
 
Olen itsekin syönyt raskaana oleville tarkoitettuja monivitamiineja, toistaiseksi laihoin tuloksin. Mutta eipä niistä varmasti haittaakaan ole.

Kuulemma myös E-vitamiinista voi olla apua - sitä on runsaasti esim. vehnänalkioöljyssä, jota löytyy apteekista ja ainakin isompien kauppojen luontaistuotehyllystä. Itse ajattelin ottaa tässä kierrossa käyttöön, kun olen kuullut siitä sen verran paljon hyvää.
 
Kiinnostais minuakin tietää onko tuo auttanut raskautumisessa/keskenmenoissa.

Täällä siis vaikea tulla raskaaksi ja vihdoin kun tärppi kävi niin keskenhän se meni. Aloitin syömään tuota silloin kun plussasin, mutta kun luin täältä siitä olevan hyötyä jo raskautta suunniteltaessa niin jatkoi nyt syöntiä.
 
Söin molemissa raskauksissani folihappotabletteja, jättihelokkiöljytabletteja ja lisäksi e-vitamiineja pojat 10.12.07 ja 10.12.09 ja ikää mulla 38 ja 40 kun synnytin, enkä todellakaan luullut että mulle lapsia tulisi. :)
 
jenkkivaimo
Alkuperäinen kirjoittaja LoveStreet:
Voi avittaa ainakin siinä että vähentää kehityshäiriöita jotka voi aiheutta keskenmenoja. Kannattaa syödä ainakin 1 mg päivässä.
Mä oon myös ymmärtänyt asian niin, että sikiö tarvitsee foolihappoa aivojen kehitykseen, ja että sitä foolihappoa pitäisi ottaa useempi kuukausi ennen raskautumista, että siitä saisi täyden hyödyn. En oo ite aikasemmin kuullut, että foolihappo voisi auttaa itse raskautumisessa...?

Foolihappoahan saa myös esim. appelsiinimehusta aika hyvin.
 
Mä olen ymmärtänyt asian niin, että riittävällä foolihapon saannilla voisi ehkäistä varhaisia keskenmenoja, eli siinä mielessä auttaisi raskautumiseen. Ei siis varsinaisesti vaikuttaisi hedelmöitymiseen, vaan alkion pysymiseen matkassa. En kyllä ole ihan varma asiasta. =)
 
Sintti: Niin minäkin nyt asian olen ymmärtänyt niin, kun lueskelin asiasta enemmän.. Mulla ollut keskenmenoja ja aattelinkin, että josko tuo foolihappo nyt auttais sikiötä pysymään matkassa jos raskaudun... :)
 

Yhteistyössä