Flunssat loppui kertaheitolla, ihme juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Olin ennen AINA flunssassa, ne saattoi kestää jopa 6 viikkoa. Kun tervehdyin, saattoi mennä 2vk ja olin taas kipeä.

Lopetin tupakanpolton ja nyt mulla ei ole ollut ainuttakaan flunssaa 2 VUOTEEN

Lapset kipeinä - ei tartu
Mies kauheessa flunssassa juuri - ei tartu

Ennen mulle ois tarttunut näistä ihan jokainen ja vähän enemmänkin..

Voiko tupakanpoltto vaikuttaa näin paljon? Tosin aloitin samaan aikaan sähkötupakan, joka tappaa bakteereja, mutta eikös suurinosa flunssista ole ihan viruksia? Sähkötupakalla ei ole niitä estävää vaikutusta

• Tykkää
Reactions: PulliNahi
Hieno homma, todellakin. Kunhan vain ihmettelen että miks se oon minä joka ei ikinä sairastu, kun ennen se oon aina ollut nimenomaan minä joka sairastun :D

2 vuotta ilman flunssaa on pitkä aika, kun ennen oli aina :D

Mä en oo ollu kolmeen vuoteen flunssassa. En ole tehnyt mitään elämänmuutosta, flunssat vaan loppuivat yhtäkkiä. Ennen sairastuin helposti, mutta nykyisin ei taudit enää tartu.

Minäkin olen ollut aika terveenä sen jälkeen kun jätin tupakan. Siitä on jo muutama vuosi. Toinen jännä juttu, minkä huomasin, oli että tupakoidessami minulla oli joka paikka mustelmilla (erityisesti jalat) mutta kun lopetin polttamisen, loppui mustelmienkin tulo. Ja tupakoidessa käytin usein allergialääkkeitä allergiseen nuhaan. Nykyään niitäkään ei tarvitse usein. Että on sillä lopettamisella iso vaikutus terveyteen, suosittelen kaikille.

Lopetin reilu vuosi sitten, en ole vielä huomannut eroa ainakaan flunssan suhteen.
Se yksi tauti/vuosi, aina ollut näin. Paitsi että nyt tuntuu että kurkkukipu ja yskä on alkamassa uudelleen, pari viikkoa sitten helpotti :(

Sitten kun muistaa syödä tarpeeksi d-vitamiinia ja c-vitamiini(pillerinä) auttaa myös jos alkaa tuntua et kurkku on kipee. Itellä ainakin auttaa kun ottaa c-vitamiini kuurin kun tuntuu et alkaa tulla kipeeksi. :)