Flunssasta ja kyläilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vinkki

Vieras
Kuinka tarkkoja olette siitä kyläilettekö tai käyttekö perhekerhoissa jos yskää/nuhaa muttei kuumetta? Kun tuntuu että meillä ollut koko talven aina jonkun nokka valuen ja ollaan kyllä menty välillä. Välillä sitten ulkoillaan vaan omassa pihassa jos paksua räkää, se kun niin inhottavan näköistäkin. Ja jos pienempi kipeä niin olen vienyt isomman kerhoon, vaikka voihan se olla että kulkeutuu muille pöpöt sitä kautta. Kyläillessä kysyn aina saako tulla vaikka on yskää ja usein ollut myös siellä päässä jotain jo muutenkin. Me ainakin saatais kökkiä vaan kaikki päivät omissa oloissa kun niin paljon sairastellaan. Katotteko karsaasti jos jonkun lapsen nokka vähän valuu. Muuten reippaan oloinen jos on? Moni kyllä ei kysy etukäteen, monasti kyläilemään ollaan saatu räkäinen ja rähjäisessä kunnossa oleva lapsi. Siis että lapsen kunto jo sellainen että olis parempi jäädä kotiin :/

Itse en vie kylään räkäistä lasta enkä toivo meille kyläänkään nuhaneniä. Jos ollaan menossa kylään, tiedotan nuhasta. Saavat itse sitten päättää ottavatko meidät vastaan vai ei. Samoin meille tulevat viestittävät kyllä heti jos räkä tippuu. :snotty:

Meillä samoin kuin ap:llä! Eli jos lasten kunto on hyvä ja nuhaisuus/räkäisyys/yskäisyys vaan tosi vähäistä ja pois päin jo menossa, niin silloin ollaan menty jo kerhoilemaan. Yleensä ei olla paikan ainoita räkänokkia silti. Jos nuha on just tullu päälle tai räkää tulee tosi paljon tai se on vihreää tai jos lapsi on voipunut, niin silloin ei tietenkään minnekään mennä.

Ja samoin, jos ollaan sovittu kyläily puoleen tai toiseen, niin soitellaan ja kerrotaan lasten kunto ja sitten päätetään toteutuuko kyläily vai ei.

Itse en ole kovin kranttu pikku nuhien päälle, meille saa kyllä tulla, vaikka vähän nenä vuotaisikin. Noita nuhia kun tulee ja menee muutenkin niin, ettei niistä aina edes tiedä mistä tartunta on tullut ja minne menossa. Mutta mahatautiset pysykööt meistä loitolla ja pitkällä, kiitos!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 15:29 vieras kirjoitti:
Itse en vie kylään räkäistä lasta enkä toivo meille kyläänkään nuhaneniä. Jos ollaan menossa kylään, tiedotan nuhasta. Saavat itse sitten päättää ottavatko meidät vastaan vai ei. Samoin meille tulevat viestittävät kyllä heti jos räkä tippuu. :snotty:

Meillä myös näin. Ja mun ärsytyskäyrä nousee kattoon jos sovin treffit meille lapsiperheen kanssa ja kun vieraat tulevat, niiden lapset köhii, yskii ja ovat selkeästi puolikuntoisia. Mun mielestä se nyt on vaan jo ihan hyvien käytöstapojen noudattamista jos edes kysyy että haittaako ollaan hiukan räkäisiä, sopiiko tulla.
Ja nykyään teen jo pöpögallupin ennenkuin vieraat tulevat, yleensä kotiäitien kesken nuo miitingit ei ole niin päivän päälle, joten edes sen paksuimman vihreän liman valumisen voi huoletta odottaa että loppuu :snotty: :snotty:

Yhteistyössä