Flunssassa päivähoitoon? Flunssassa ulkoilemaan? Flunssassa salille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äippä"

Vieras
Meillä on 1 vuotiaan kanssa flunssa. Pienellä jo viikon ja mulla alkoi toissapäivänä. Pojalla on ollut jo kaksi kuumeetonta päivää, mutta edelleen räkä vuotaa jonkin verran ja vähän yksittää välillä. Itselle ei ole kuume edes noussut.

Pojan pitäisi mennä ensimmäistä kertaa perhepäivähoitajalle tiistaina, ja mun pitäis aloittaa työs silloin. Itse olen kyllä työkykyinen, mutta en tiedä voiko tuollaista räkänokkaa, joka muuten voi tosi hyvin (syö ja nukkuu hyvin), viedä hoitoon? Minkä kuntoisen lapsen te viette hoitoon? Tuo räkäisyyshän voi kestää ties kuinka kauan.. :/

Sitten seuraava kysymys. Eli veisitkö ulkoilemaan lapsen joka on räkäinen ja yskäinen? Ollaan nyt oltu jo neljä päivää lähes täysin sisätiloissa, lukuunottamatta menoa autoon ja autosta pois.

Sitten kysymys liittyen minuun. Mulla on hirveä kuntoiluhimo ja en ole nyt sitten pariin päivään päässyt salille. Nenä on vähän tukkoinen ja yskittää... Eihän se nyt ole este mennä salille?

ite menin flunssasena salille ja paheni, lopulta yskin veret suussa..... kylla räkänen lapsi ulkona voi olla... eipä sille lapsen vuotavalle nenälle mitään voi että kai sen hoitoon viet, eipä hoitajat niin tykkää, mut ei se lapsi enää kipeekään ole, luultavasti joudut olemaan töistä vielä pois lapsen sairauden takia

Kyllä sä lapsen voit viedä hoitoon, jos on PAKKO mennä töihin heti.Ja räkäinen lapsi voi ulkoilla.
Mutta miksi pitää mennä salille tartuttamaan muita,- siksi että sinulla on kuntoiluhimo? Juuri sunlaistesi takia taudit jyllää ja jyllää,kun ei malteta olla kotona sairastamassa.

Lapsen voi viedä hoitoon jos ei ole kuumetta ja jaksaa normaalisti päivän askareet, sama ulkoilussa, voi istua rattaissa yms, mutta ei kannata antaa hirveästi möyriä puolikuntosena. Aikuinen EI saa lähteä kuntoilemaan flunssaisena, siinä riskeeraa oman terveytensä tai jopa henkensä esim sydänlihastulehduksen muodossa.

[QUOTE="Äippä";25399722]Meillä on 1 vuotiaan kanssa flunssa. Pienellä jo viikon ja mulla alkoi toissapäivänä. Pojalla on ollut jo kaksi kuumeetonta päivää, mutta edelleen räkä vuotaa jonkin verran ja vähän yksittää välillä. Itselle ei ole kuume edes noussut.

Pojan pitäisi mennä ensimmäistä kertaa perhepäivähoitajalle tiistaina, ja mun pitäis aloittaa työs silloin. Itse olen kyllä työkykyinen, mutta en tiedä voiko tuollaista räkänokkaa, joka muuten voi tosi hyvin (syö ja nukkuu hyvin), viedä hoitoon? Minkä kuntoisen lapsen te viette hoitoon? Tuo räkäisyyshän voi kestää ties kuinka kauan.. :/

Sitten seuraava kysymys. Eli veisitkö ulkoilemaan lapsen joka on räkäinen ja yskäinen? Ollaan nyt oltu jo neljä päivää lähes täysin sisätiloissa, lukuunottamatta menoa autoon ja autosta pois.

Sitten kysymys liittyen minuun. Mulla on hirveä kuntoiluhimo ja en ole nyt sitten pariin päivään päässyt salille. Nenä on vähän tukkoinen ja yskittää... Eihän se nyt ole este mennä salille?[/QUOTE]

Lapsen räkäisyys tälläsenä vuoden aikana saattaa kestää parikin viikkoa ja joillaki nokka vuotaa läpi talven. Jos lapsen yleiskunto on hyvä, syö, nukkuu ja on pirteä niin hoitoon voi viedä.

Ulkoilemaan laps voi mennä ja lämpimästi päälle.

Itse en salille lähtis flunssaisena. Se voi aiheuttaa mm. sydänlihastulehduksen.

Kipeenä/flunssaisena ei kannata pahemmin urheilla. Jos kova kaipuu on jotain tekemään niin esim. rauhallista kävelyä ulkona. Nyttenki ku on noin mahtava ilma. Parantele rauhassa niin tervehdytkin joskus.

Yhteistyössä