Flunssalääkkeiden käytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuuuuua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuuuuua

Vieras
Mulla on nyt tulossa/on jo flunssa. Siis nenä oli tukossa ja nyt saa niistää koko ajan. Olo on väsynyt ja esim. niskoja ja sormien niveliä särkee. Tuntuu että kuume nousee, mutta ei sitä vielä ainakaan ole.

Onko jotain haittaa, jos alan jo nyt ottamaan flunssalääkkeitä - esim. panadol hot. Tuntuu että lääkkeet pitää tavallaan sen pahimman taudin poissa, niin onkos se hyvä vai huono asia?

Eli paraneeko tää tauti yhtä nopeaan, vaikka pitäisin sen pahimman terän lääkkeillä kurissa vai pitäisikö sen taudin antaa jyllätä ja käyttää lääkkeitä sitten vaan kuumeseen?

Sanokaapas. Kiva olis että tää flunssa menis ohi mahdollisimman pian...

nuhaa oikein mikää vie.

Mutta siis kun olen aika varma, että tämä tauti nostaa kuumeen vielä. On tähän saakka edennyt ihan saman lailla kuin anopilla ja tytöllä, jotka sairasti tän ennen minua. Niin siis voinko jo nyt ottaa tuollaisia lääkkeitä vai kannattaako antaa sen kuumeen nousta.

Nuo lääkkeet auttaa kuitenkin just esim. tähän niskojen ja nivelten särkyyn sekä siihen pahimpaan "puolikuntoiseen" oloon. En nyt osaa ihan selittää.

No jos sulla tosiaan nyt jo on kiputiloja, niin ota ihmeessä. Mä en tiedä onko tuossa Panadol hotissa kofeiinia kuten on Finrexinissä. Jos on, niin se myös voi piristää oloasi.

mulla on sellainen olo, että kohta nousee kuume. Tietääköhän joku... silmiä silleen polttelee, kivistelee, on heikko olo, niveliä jäytää. Mutta mittari näyttää vielä normaalia lämpöä. Niin sitä vaan mietin, että voinko heittää sen lääkkeen huiviin jo nyt eikä siitä ole haittaa, jos kuume tavallaan lykkääntyy sen takia?

Huono olen selittään ja TODELLA huono syömään lääkkeitä kuten arvata saattaa :P

Flunssa kestää tasan yhtä kauan, hoiditpa särkyä ja kuumetta käsikauppalääkkeillä tai et. Itselläsi on huomattavasti mukavampi olla, kun otat lääkettä. Jos nuha tarkoittaa nenän tukkoisuutta, kannattaa poskiontelo- ja korvatulehduksia ehkäistä nenäsuihkeella, nasolin tai otrivin ainakin kauppaniminä.

Alkuperäinen kirjoittaja Essiorvokki:
Flunssa kestää tasan yhtä kauan, hoiditpa särkyä ja kuumetta käsikauppalääkkeillä tai et. Itselläsi on huomattavasti mukavampi olla, kun otat lääkettä. Jos nuha tarkoittaa nenän tukkoisuutta, kannattaa poskiontelo- ja korvatulehduksia ehkäistä nenäsuihkeella, nasolin tai otrivin ainakin kauppaniminä.

Joo tätä hain, että vaikuttaako se taudin kestoon. Jos ei, niin sitten otan jo lääkettä että jaksan ton muksun kanssa edes jotain.

Mulla ei enää ole nenä tukossa vaan räkä suorastaan valuu, koko ajan saa niistää. Koskaan ei onneks ole noita tulehduksia tullu ja koputtelen puuta tän perään.

Yhteistyössä