Flunssa+sairasloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tsiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tsiu"

Vieras
Inhottaa mennä hoitajalle vinkumaan lisää sairaslomaa, mutta töihin en voi flunssaisena mennä. Olen ollut maanantaista asti sairaslomalla, eikä loppua flunssalle näy. Ärsyttää kun tuntuu että kuume on se ainut "mittari" hoitajan mielestä sille olenko kipeä vai en! Minulla ei ikinä nouse kuume vaikka olisin kuinka kovasti flunssainen muuten (sen olon tietänee jokainen!) alkuviikosta mittari näytti muutaman kerran jopa 37,2. Tykkään työpaikasta, mutta tässä kunnossa en tod kykenen hommiani hoitamaan eikä edes ole suotavaa sinne mennä muita tartuttamaan :/ Ressaan vaan jo valmiiksi taas sitä hoitajalle menoa, lääkäriinhän ei saa aikaa varmasti ikinä.

No tänä talvena on ollut liikkeellä pitkiä flunssia, kestäneet jopa sen 2 viikkoa, eli eiköhän se sunkin terkkaris ole näihin tilanteisiin jo törmännyt, ettei sen ekan saikkupätkän jälkeen vaan ole vielä työkuntoinen. Eikä aikuisen ihmisen sairaslomalle flunssassa kuume ikinä voi olla kriteeri; on paljon aikuisia, joilla kuume ei vaan nouse, vaikka olisi mimmonen tauti.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen kohta teinin äiti;25972099:
No tänä talvena on ollut liikkeellä pitkiä flunssia, kestäneet jopa sen 2 viikkoa, eli eiköhän se sunkin terkkaris ole näihin tilanteisiin jo törmännyt, ettei sen ekan saikkupätkän jälkeen vaan ole vielä työkuntoinen. Eikä aikuisen ihmisen sairaslomalle flunssassa kuume ikinä voi olla kriteeri; on paljon aikuisia, joilla kuume ei vaan nouse, vaikka olisi mimmonen tauti.
no kyllä jossakin on. täällä erään kaupan työntekijät sanoo, etteivät saa saikkua, jos ei ole kuumetta. että joutuvat tulemaan sairaana töihin. kun joskus on joku ollut kauheen flunssainen kassassa, ja tullut puhe. niin on sanonut, että on kurjaa tulla sinne sairaana, vaan kun ei ole kuumetta, niin saikkua ei tule

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25972111:
no kyllä jossakin on. täällä erään kaupan työntekijät sanoo, etteivät saa saikkua, jos ei ole kuumetta. että joutuvat tulemaan sairaana töihin. kun joskus on joku ollut kauheen flunssainen kassassa, ja tullut puhe. niin on sanonut, että on kurjaa tulla sinne sairaana, vaan kun ei ole kuumetta, niin saikkua ei tule

No on todella vaikeeta näin hoitotyöntekijänä tuo uskoa.
Onkohan ko henkilö edes käynyt missään vastaanotolla?

Muutama vuosi sitten kävin saikkarilta hakees saikkulappua voimattomuuden takia joka johtui flunssasta. Saikkari kirjoitti yhden päivän selittäen samalla minulle kuinka hänenkin on oltava töissä vaikka olisi 38 kuumetta. Olen itse hoitoalalla myös ja olen monesti miettinyt tuota saikkarin sanoja, miksi mennä töihin kipeänä tartuttamaan muita? Ei voi käsittää. Kävin seuraavan päivänä hakemassa lisää saikkua valehdellen, että oli kuumetta ollut edellisenä iltana. Sain sitten kaksi päivää lisää.

Viime maanantaina kävin taas sairaanhoitajan luona flunssan takia. Hän kirjoitti suoraan mulle kahden päivän saikun, sanoin et tuskin kahta päivää tartteisin, mutta sano ihan suoraan et jos tarviitkin niin eipähän tartte seuraavana päivänä olla uudestaa hänen luonaan käymässä. Pakko kyl sanoo et ihan hyvä vain olikin että sain sen kaksi päivää, koska olo ei todellakaan ollut sellainen että olisin töissä kyennyt olemaan. Edelleen olo on hankala flunssan takia, mutta olen nyt töihin mennyt kuitenkin. Olen sen päätöksen tehnyt, että jos tarvitsee olla lähemmissä kontakteissa potilaiden kanssa niin laitan maskin naamalleni. Ei ole tarvinnut, joten en ole myöskään maskia käyttänyt. Työteho on kyllä todella alentunut, mutta en vaan jotenkin osaa mennä hakemaan sairaslomaa tukkoisen nenän takia. :/ Ja edelleen niskassani kummittelee tämän erään sairaanhoitajan sanat "Kyllä hoitajatkin joutuvat olemaan kipeenä töissään."

Mä en ole koskaan nuhan ja yskän takia saikkua hakenut, mulla ne saattaa huoletta kestää jopa kuukauden, niin tuntuis hassulta olla kuukausi pois sen takia että välillä pitää niistää. En tietenkään sano että sairaana pitää mennä töihin.

Yhteistyössä