Flagyl ja kohtutulehdus (synnytyksen jälkeen)?

Kävin tänään lääkärissä ja tuomiona oli alkava kohtutulehdus :/ Lääkkeeksi määräsi Kefalex- kuurin ja toiseksi antibiootiksi Flagylin. Sitä en suun kautta otettavana lääkkeenä suostunut ottamaan, kun imetys olisi pitänyt pistää tauolle (takkuaa muutenkin tarpeeksi) joten antoi emätinpuikot. Mutta niissäkin lukee, että imetyksen aikana ei saisi käyttää!

Onko muille määrätty Flagyliä kohtutulehdukseen nimenomaan synnytyksen jälkeen ja siis imetyksen aikaan?
 
vieras
On määrätty molemmat lääkkeet kohtutulehdukseen. Soitin Naistenklinikalle ja sieltä sanoivat, että kyllä noilla lääkkeillä voit imettää turvallisesti. Soita synnytyssairaalaasi!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On määrätty molemmat lääkkeet kohtutulehdukseen. Soitin Naistenklinikalle ja sieltä sanoivat, että kyllä noilla lääkkeillä voit imettää turvallisesti. Soita synnytyssairaalaasi!
Niin siis mulle tuli heti synnytyksen jälkeen kohtutulehdus (10 pv synnytyksestä). Sanoivat, että lääkepakkauksissa nyt vain lukee "ei saa imettää", koska lääkefirmat haluaa varmuuden vuoksi sen siihen kirjoittaa.

 
Ei nyt aivan sama asia, mutta Flagylhan on kielletty myös raskausaikana, mutta mulle määrättiin kakkosen alkuraskaudessa (rv.10+) noita puikkoja siitä huolimatta. Käytin ne kun määräys oli eikä ainakaan siihen raskauteen vaikuttanut. Luulisin että niitä voi imetysaikanakin lyhyesti käyttää, onhan puikoissa imeytyminen elimistöön kuitenkin aika vähäistä.
 
Jos oikein muistan, niin mulla oli juuri suun kautta otettavat Flagyl ja Kefalex synnytyksen jälkeisen kohtutulehduksen hoidossa ja imetin. Vauvalle annoin rela-tippoja, jottei lääkkeet sekoittaisi pikkuisen masua. Raskausaikana käytin yhden Flagyl-emätinpuikkokuurin.
 

Yhteistyössä