fjongalle kysymys (ei pahalla vaan ihan uteliaisuudella)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ihan uteliaisuuttani kyselen (luin yhdestä viestistä että olet alunperin venäläinen), että kun kirjoitat tänne palstalle niin en ole lainkaan huomannut kirjoituksistasi, että suomi ei ole äidinkielesi. Murre taittuu hyvin. Saako kysyä, että kun tulit suomeen niin osasitko yhtään suomea? Itselläni on ystäviä jotka ovat tulleet suomeen 12v sitten ja kirjoitus ei todellakaan ole samaa luokkaa kuin sinun. tämä ei sitten ollut pahalla tehty kysymys.

Mun veli on tullut samana vuonna muistaakseni, ja kyllä sen vieläkin kuulee puheesta ja näkee kirjotuksesta ettei ole suomalaista syntyperää...

Oli 11 kun tuli, eli ei siis vanha hänkään.
Mun ei oo tullut mieleenkään että olisit muualta kuin suomesta, tekstien perusteella. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
Ja nyt vasta sait kansalaisuuden??? Ei voi kyllä Suomen valtiota liiasta kiireestä moittia...

kansalaisuuden saa vain hakemuksesta joka maksaa 240e-400e ja päätöksen teko kestää 2kk-yli 2v.

oleskelulupa on sitten asia toinen :whistle:

ja suomalaisia pidetään piheinä sekä juoppoina... sellaisella maineelle olen nauranut myös ;) :xmas:
jotenki tosin tuttua tekstiä... veikkaan että teneriffa/muurahainen/tähdenlentoo is bäk :kieh: :laugh:

Yhteistyössä