FITFLOP-kenkien omistajia paikalla? Olisi kysyttävää kengistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Ostin Walkstar III -malliset tänään ja pohja ja tuntu on muuten mukava, mutta se päälle oleva "remmi" tuntuu koko ajan kävellessä eli kun jalkaa taittaa. On sellaista häiritsevää tuntua, ei tule sellaista syvää hankaumaa vaan se "hankaus" tai paine ikäänkuin levittäytyy tähän jalkapöydän päälle. Onko tämä vaan jotain kenkien alkukankeutta vai ovatko sitten koko ajan tuollaiset vai onko jalkani jotenkin liian rintavat? : / Crocsin varvassaandaleissa ei ole ikinä ollut tällaista ongelmaa, vaikka olen vuosia niillä kävellyt ja parhaimmillaan useamman kymmenen kilometriä päivässä. kaupassa kyllä kokeilin kenkiä, muttei silloin astellessa tuota tuntunut. Harmittaa jos meni nyt sitten yli 70 euron kengät ihan hukkaan. En nimittäin pitkiä matkoja pysty noilla kävelemään jos tuo ei lopu...

Minulla on siis tämä malli:
1036340_max.jpg

ja ongelma on tuo kantapäästä katsottuna lähin reuna eli sen reunan jälkeen tuntuu se omituinen paine/kipu koko jalkapöydässä..

Ostit nuo varmaan ihan kenkäkaupasta? Kannattaisiko mennä sinne kauppaan kysymään neuvoa? Ehkä he on saaneet jotain koulutusta noiden kenkien suhteen, niin osaisivatko kommentoida tuohon sinun asiaan.

Mulla on varmaan liian vilkas mielikuvitus,
mutta epäilen näiden jatkuvien FitFlop avausten olevan jotain salakieltä, jolla peitellään jotain epäilyttävää toimintaa.

Mä en oikeesti kiinnitä huomiota kauheesti ihmisten avauksiin, mutta näitä FitFlop-juttuja on ap:lta tullut epäilyttävän paljon :D

Mulla on varmaan liian vilkas mielikuvitus,
mutta epäilen näiden jatkuvien FitFlop avausten olevan jotain salakieltä, jolla peitellään jotain epäilyttävää toimintaa.

Mä en oikeesti kiinnitä huomiota kauheesti ihmisten avauksiin, mutta näitä FitFlop-juttuja on ap:lta tullut epäilyttävän paljon :D

Jos oikein muistelen niin tämä on toinen aloitus. Eilen kysyin kokemuksia kengistä. =)

Jos oikein muistelen niin tämä on toinen aloitus. Eilen kysyin kokemuksia kengistä. =)

Mina suosittelin noita kenkia eilen, koska itsellani ne ei tunnu missaan. Eli minulla se paaliremmi ei osu mihinkaan, vaan on todella "loysa". Mutta minulla on kylla matala ja kapea jalka, johtuisiko siita?

Ehka sinun kannattaisi sitten palauttaa fitflopit? Harmi, koska jos ne sopivat, kavely on oikeasti ihanaa niiden kanssa.

Mulla on viidet fitflopit, kahdet sandaalit samaa mallia kuin noi sun, kahdet talvitöppöset ja yhdet tennarit. Mun jalka on hyvin littana ja sopii noihin ihan hyvin. Onko sulla varmasti riittävän iso koko?

[QUOTE="pöö";24226747]Mulla on viidet fitflopit, kahdet sandaalit samaa mallia kuin noi sun, kahdet talvitöppöset ja yhdet tennarit. Mun jalka on hyvin littana ja sopii noihin ihan hyvin. Onko sulla varmasti riittävän iso koko?[/QUOTE]

On riittävän iso koko. Kaipa ongelma on sitten jalkojen paksuudessa. Vertasin juuri Crocseihin ja niissä se yläosa on paljon lähempänä varpaita eikä tule niin paljoa jalan päälle. Niillä ei tosiaan ole ongelmaa ollut.

Paljonko teillä jää ilmaa jalan ja sen remmin väliin? Minusta on myös outoa se, että vasemmassa jalassa ei tätä ongelmaa ole vaan ainoastaan oikeassa. Olen vertaillut kenkiä ja näyttävät olevan molemmat yhtä tilavia tuosta kohdasta. Jaloissanikaan en huomaa eroa, että toinen olisi paksumpi. Mutta ei ole mittanauhaa niin ihan tarkasti en voi mitata.

Paljonko teillä jää ilmaa jalan ja sen remmin väliin? Minusta on myös outoa se, että vasemmassa jalassa ei tätä ongelmaa ole vaan ainoastaan oikeassa. Olen vertaillut kenkiä ja näyttävät olevan molemmat yhtä tilavia tuosta kohdasta. Jaloissanikaan en huomaa eroa, että toinen olisi paksumpi. Mutta ei ole mittanauhaa niin ihan tarkasti en voi mitata.

Olisk sulla turvotusta? Nyt kuumalla helposti turvottaa ja turvotus voi olla toispuoleista.

[QUOTE="vieras";24226914]Olisk sulla turvotusta? Nyt kuumalla helposti turvottaa ja turvotus voi olla toispuoleista.[/QUOTE]

Pitää seurata tilannetta. Laitan kengät taas huomenna ja katson josko muuttuisi tilanne mihinkään suuntaan.

Ilmaa jaa jalan ja remmin valiin ehka n. puoli senttia, seisoessa jaa selva vali ja jalka ei koske remmiin.

Nyt olen muutaman päivän pitänyt kenkiä ja koko ajan tuntunut jalassa paremmilta. =) Tänään ei hangannut melkeinpä ollenkaan eikä oll utsitä ensimmäisen päivän kivuliaisuutta ollenkaa. Tuntuu, että koko ajan "pehmenevät" ja mukautuvat jalkoihini, lienee sitten ollut jotain alkukankeutta kengissä.

Tuossa ketjussa olikin jo mainittu näiden helteiden turvottava vaikutus. Kun saat käyettyä kenkiä jonkin verran helteistä huolimatta, niin todennäköisesti ne mukautuvat sinun jalkaasi sopiviksi. Yhtä todennäköistä on, että niistä tulee pienen ajan kuluttua lempparikenkäsi :)

FitFlopissa on eri malleissa hiukan eri laajuuksisia lestejä mutta tuo Walkstar 3 nahkaisena on kyllä hyvä valinta alun alkaen.

FitFlop istuu jalkaan tukevasti, jotta se olisi pienen käytönkin jälkeen edelleen tukevan tuntuinen.

FitFlopin patentoima pohjarakenne on ainutlaatuinen eikä vaadi kävelytekniikalta mitään uutta opettelua, FitFlop-sandaalit jalassa voi vaikka juosta. Pohjarakenteen ansiosta kenkä myös näyttää kauniilta. Mutta ennen kaikkea ihmiset pitävät siitä, että FitFlop-kengät ovat niin ihanan tuntuiset jalassa :)

ostin just samanlaiset viime torstaina, käppäilin niillä perjantain kolmårdenissa ja lauantain tukholmassa, samalla tavalla tuo hankasi kuin ap kirjoittajalla mutta ajattelin että se menee ohi kun jalka tottuu. oon nyt pitäny noita joka päivä ja eipä enää paina eikä purista, aivan ihanat, maailman parhaimmat sandaalit :)

Yhteistyössä