Fisher Prisen piirustustaulu (vai mikä se nyt on), miksi siinä on ikärajana 3+?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli tätä tarkoitan:

tn_DoodleproUUSI.jpg

Miksi tässä on ikärajana 3+?

Johtuuko noista "leimasimista" vai siitä että pienempi hakkaa sillä taulun kynällä tuon piirustuspohjan hajalle?

Vai jostakin muusta?

Varmaan nuista magneeteista,kun ne mahtuu suuhun.Mut voihan ne alle 3v:ltä ottaa pois ja vaan piirrellä. Meillä on kyllä jo 1v käyttänyt tuommoista magneetteineen kaikkineen.

olen monissa leluissa miettinyt tota, et miks niissä on.. ei meidän 1v10kk ainakaan leiki millään vauvaleluilla enää =D mut joo, oon käyttänyt ihan maalaisjärkeä ku oon ostanut leluja, vaikka niissä ois se +3 ni ei mitään, jos on jotain pieniä osia niin ne menee 'pikkuosalaatikkoon' lähinnä aattelen,että se hukkaa ne kuin että söis... niin ja tota lelua naurettiin myös et mitäs järkeä tuossa nyt on :D

Mä siis ostin tuon nyt 1v lahjaksi mein tytölle...likka kyllä on aika kova hakkaamaan lelujaan ja ellen ihan värin muista niin isompi aikoinaan hajotti kynällä hakkaamalla (oli tosin isompi) sen pinnan rikki.

Mutta jos me tuon 1v:n kanssa yhdessä tuolla koitettaisiin piirtää...josko se sitten onnistuisi? =)

Ja magneetit tunkee varppina suuhunsa, eli ne varmaan lähtee heti takavarikkoon.

Meillä on tuollainen piirustustaulu 2vuotiaalla neidillä käytössä ja tykkää maalata sitä niillä magneeteilla ja sitten vetäsee taulun puhtaaksi ja piirtää kynällä.

Tykkää siitä, en tiedä miksi vasta 3v saisi sitä käytää?? Ei ainakaan meillä ole mitään ongelmia sen kanssa ollut,

Lisäksi lapsi tykkää siitä kun piirtää normaaliin paperiin niin saa tuon magneetin kanssa lätkästyä sen piirustuksen jääkaapin oveen.

magneettien ja kynän takia varmaan.

ei nyt suoranaisesti liity tähän, mutta moni valmistaja myös tunkee ton kiellon alle kolmevuotiaille ihan sen takia, että ei tarvitse olla ihan niin tarkka noiden turvallisuusmääräysten kanssa. olen esim nähnyt helistimiä yms jotka on kielletty alle 3-vuotiailta. :D

johtuu siitä että vauvoille (alle 3v) tarkoitetut lelut on erikseen testattava vauvoille turvallisiksi tai muutoin niihin on laitettava merkintä 3+ .

vaikka kyseessä olisi jalkapallon kokoinen pallo josta ei saa mitään osia irti, siihen pitää laittaa 3+ mikäli sitä ei testata kaikkien vauvojen leluja koskevien säädösten mukaisesti. tuo merkintä ei siis automaattisesti tarkoita että lelu olisi vaarallinen pienemmälle lapselle, vaan vain sitä että se ei ole erikseen turvalliseksi todettu.

Meillä 2v,4kk neitonen sai ton taulun joululahjaks ja kovasti on tykännyt siitä!!! :) on jokapäiväisessä käytössä...Pitää vaan olla tarkkana kun 1v. veli mielellään pistäis suuhunsa niitä leimasia.
Cittarissa se oli ennen joulua tarjouksessa ja makso n.21e. Muuten ne maksaa varmaan 30e päälle...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
johtuu siitä että vauvoille (alle 3v) tarkoitetut lelut on erikseen testattava vauvoille turvallisiksi tai muutoin niihin on laitettava merkintä 3+ .

vaikka kyseessä olisi jalkapallon kokoinen pallo josta ei saa mitään osia irti, siihen pitää laittaa 3+ mikäli sitä ei testata kaikkien vauvojen leluja koskevien säädösten mukaisesti. tuo merkintä ei siis automaattisesti tarkoita että lelu olisi vaarallinen pienemmälle lapselle, vaan vain sitä että se ei ole erikseen turvalliseksi todettu.

Ok...kiitos moisesta tiedosta.

Yhteistyössä