Firkon F7-tuplarattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on noi Firkonin F7-Twins, tai nimi oli jotakin sen suuntaista. Kahdella eri-ikäisellä, ollaan kyllä tykätty veivata niiden kanssa(tai noin puolisen vuotta ollaan veivattu). Kevyet on ollu kuljettaa, ja hyvin on mahtunut meidän farkkuun vielä reissukassit ja muut vermeet mukaan. Kankaista oon tykänny kaikista eniten koko vaunuissa, käytiin silloin paikanpäältä sieltä seinäjoelta hakemassa, ja meinattiin ensi ostaa Brion Doublet, mutta ei ostettu, kun noihin verrattiin. Talvi on mennyt hyvin, topatut kankaat on oikeasti luksusta, ja fleece-vuorattu koppa pienemmällä, aina on ollut lämmin, vaikka ollaan ulkoiltu todella kylmässä ja tuulisessa ilmassakin. Voin ainakin suositella muillekin, nyt kun ikäeroa näillä villikoilla on 1,5 vuotta..

( B) Ja eipä oo tullu toisia näin hienon värisiä kankaita vastaan, kaupungin kaduilla kulkiessa huomaa muiden harmaita tai sinisiä tuplarattaita kulkevien äitien kateelliset kasvot (meidän vaunut siis tältä sivuilta ensimmäiset, musta/valkokukka-kuvioiset http://www.vaunula.fi/f7_twins_info.htm ) ;)

näyttävät tosi kivoilta, ja luulen että toimivat meillä ihan hyvin kun tartten vaan sellaiset kaupunki/ shoppailu rattaat. vauva syntyy syys lokakuun vaihteessa ja poika on silloin 2,5v. soitin sinne niin ens kuun alus on tulos uusii värei ja syksyl kuulemma viel taas lisää, et täytyy kattoo et onks nois tulevis jotain itteään miellyttävää. tykkään niistä mitkä on tos nettisivuil mallirattain ne musta limet. ainoo mietityttää et niis on vaan 6kk takuu. niin ja miksköhän mikään muu liike ei maahantuo niit (onkohan niin huonot) mut ku kysyin niin siel sanottiin kyl et ei niit oo tullu palautuksin takaskaan ja niit on kuulemma talvena myyty ihan sikana. mut jos jollain on vielä kokemusta niin mäkin kuulisin mielelläni =)

Meillä kahdella nuorimmaisella tulee ikäeroksi 1v3kk. Entiset yhdistelmät on meillä Bora combit (puolalaiset) ja on kyllä kestänyt ja tulee olemaan käytössä kolmannellakin lapsella. Hinta oli silloin uutena 250?. Ei ole tarvinnut huoltaa, renkaat ostin tänä vuonna, kun entiset oli niin huonot pitämään ilmaa. Jos nämä tulevat tuplatkin hintansa haukkuvat ja eniten tykkään, että on heittoaisa sekä kunnon renkaat. En löytänyt johtavilta valmistajamerkeiltä meidän käyttöön sopivia. Ja tosiaan nuo kangaskuosit- ja värit on ihania! Kantokoppa on mielstäni pieni, mutta onhan isommalle vaunussa nukkujalle olemassa sitten erilaisia lämpöpusseja, kun ei koppaan enää mahdu. (jos mahtuu rattaisiin)

Kaksi päivää oli käytössä kunnes kävelylenkillä rungosta meni niitit poikki ja 7 viikon ikäinen vauva ja 1v6kk isosisko putosivat niskoilleen. Oli ehkä huonoa tuuria että näin kävi. Mutta opin tästä sen, että halpaa ja hyvää ei ole!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kaksi päivää oli käytössä kunnes kävelylenkillä rungosta meni niitit poikki ja 7 viikon ikäinen vauva ja 1v6kk isosisko putosivat niskoilleen. Oli ehkä huonoa tuuria että näin kävi. Mutta opin tästä sen, että halpaa ja hyvää ei ole!

Joo ihan surkeet vaunut. En kyllä suosittele! Nitisee ja natisee ettei vauva melkee nukaha ja kankaat monesta kohtaa rikki. puoli vuotta ollu käytössä.

Tavarakori on tilava, mutta tietty jos on kaksoset, niin sinne ei hyvin helposti tavaraa saa tilalle. Sisko onkin näköjään vahingossa kirjoittanut mun nimimerkillä eikä omallaan, mutta siis näin hän sanoi, ja itsekin olen näitä tuplia käyttänyt. Ei siskolla ainakaan ole ollut ongelmia, ja epätasaisessa maastossa(maalla) niillä kuljetaan. :)

Tavarakori on tilava, mutta tietty jos on kaksoset, niin sinne ei hyvin helposti tavaraa saa tilalle. Sisko onkin näköjään vahingossa kirjoittanut mun nimimerkillä eikä omallaan, mutta siis näin hän sanoi, ja itsekin olen näitä tuplia käyttänyt. Ei siskolla ainakaan ole ollut ongelmia, ja epätasaisessa maastossa(maalla) niillä kuljetaan. :) Mutta pitääpä vielä kysyä, että onko nyt käytössä ollut jotakin.

Kokemusta ei ole tuplista, vaan ihan yhden lapsen firkoneista ja mun mielestä olivat huonot! Mielummin ostaisin käytetyt merkkivaunut ku halvat uudet vaunut... meidän firkonit ainakin olivat melko nitisevät, kasaussysteemi tökki usein ja olivat raskaat työntää! Soralla tuntui että vauva pomppi vaunuissa, eli jouset olivat liian jäykät!

Meillä Firkonit kaksosilla ja hintaan nähden laatu parempaa kuin odotin. onhan kalliissakin vaunuissa niitä sunnuntaiversioita. Puoli vuotta ollut käytössä. Tykkään

Ja maalla asutaan, köykääset on niin hiekalla ku asvaltilla ja umpihangessa mettätiellä yllättävän kevyet työnnellä!

Ainoa miinus jalkapeite jota ei saa pois ilman aisan kääntöä jos lapset menee selkä menosuuntaan..

Palailin kommentoimaan, kun sisareni lupasi joskus vuosi sitten. :D Eli meidän tuplia on käytetty paljon reilusti yli vuoden jo, nyt vähän jäänyt vähemmälle käytölle, kun vanhempi lapsi haluaa kulkea itsekin/seisomalaudalla, mutta nukutuslenkkejä tehdään niillä edelleen päivittäin. Ei oo ollu mitään vikaa, täysin toimivat ovat vielä. Kankaat ei ole onneksi haalistuneet, vaikka sitä pelkäsinkin osittain mustista vaunuista. Ja kun lapset on nyt isompia, niin jousituksen sai kiristettyä näppärästi eikä jousta niin paljoa epätasaises maastos. Ei voi kyllä valittaa, hintaansa nähden kyllä tosi hyvät.

Meillä ollu käytössä kaksosilla ja ensimmäisen puoli vuotta oli hyvät, mutta heti kun menee takuu umpeen alkaa nitisee ja puoltaa :/ Suosittelen siis mielummin laadukkaat käytetyt, kun halvat uudet!

Yhteistyössä