Finnit raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Kisu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

-Kisu-

Vieras
Kuten vähän jo ennen raskauttakin aavistelin, että finnejä alkaa pukkaamaan pillereiden jättämisen jälkeen ja varmasti raskaus aikana, niin näinhän siinä on nyt sitten käynyt. Onko teillä arvon Ellit jotain hyviä vinkkejä raskausajan finnien hoitoon? tuntuu, että yksi, kun parantuu niin jo on kaksi uutta näppyä ilmestynyt...

Apteekin rasvat eivät ole oikein auttanut, kuorinut olen ihoa ja tehnyt naamioita sekä puhdistanut ihoa päivittäin. Olisikohan ihotautilääkäristä apua vai onkohan niin, että mitään ulkoisiakaan lääkkeitä ei passaa raskaus aikana käyttää...?

Alkuperäinen kirjoittaja -Kisu-:
Kuten vähän jo ennen raskauttakin aavistelin, että finnejä alkaa pukkaamaan pillereiden jättämisen jälkeen ja varmasti raskaus aikana, niin näinhän siinä on nyt sitten käynyt. Onko teillä arvon Ellit jotain hyviä vinkkejä raskausajan finnien hoitoon? tuntuu, että yksi, kun parantuu niin jo on kaksi uutta näppyä ilmestynyt...

Apteekin rasvat eivät ole oikein auttanut, kuorinut olen ihoa ja tehnyt naamioita sekä puhdistanut ihoa päivittäin. Olisikohan ihotautilääkäristä apua vai onkohan niin, että mitään ulkoisiakaan lääkkeitä ei passaa raskaus aikana käyttää...?

Skinoren - nimistä voidetta voi käyttää raskauden aikana. Reseptilääke, eli ihotautilääkärille vaan.

Mulla tuli alukuraskaudesta paljonkin finnejä ja käskirn murrosiässä aknesta, joten säikähdin vähän josko taas kohta koko naama kukkii. Mutta sitte tilanne lähtikin rparanemaan itsestään, nyt raskausviikkoja 26 eikä finnin finniä ja iho oikein "hehkuu", muutama näppy silloin tällöin ilmestyy, mutta ei samalla lailla kun heti pillereiden lopettamisen ja raskaaksi tulemisen jälkeen..

Itselläni on aivan sama ongelma: finnejä alkoi ilmestyä heti pillereiden jätön jälkeen, ja puolen vuoden yrittämisen aikana akne paheni. Nyt olen rv 14+0. Ennen raskaaksi tuloa ehdin käydä kaikenmaailman kosmetologihoidoissa, joista ei ollut mitään apua, mutta lopulta keksin LHE valohoidon, joka sarjahoitona tehtynä (väh. 3 krt) auttoi. Edelleen finnejä ilmestyy yksitellen, välillä tosi ärsyttäviäkin punaisia paukuroita, mutta ne pahat akne-finnirykelmät ovat lähteneet. Hoitojen vaikutuksen huomasi heti ensimmäisestä kerrasta lähtien. Tosin ensimmäisellä raskauskolmenneksella hoitoja ei suositella, mutta nyt olen harkinnut edes muutaman kerran käyntiä jälleen, niin saisi tämän "vähänkin" finnisyyden rauhoittumaan. Tätä voin suositella, vaikka olin jo varma, että hormoninäppyjen kanssa ei auta yhtään mikään. Kaikki kasvojenhoitoaineenikin olivat kosmetologimerkkejä, mutta eivät ne auttaneet akneaikoina yhtään.

Otan kaikki neuvot vastaan :), joten nimimerkki Finninaama kertoisitko vielä enemmän tästä LHE valohoidosta. Onko kovin kallista? tekevätkö sitä kosmetologit? onkohan "varmasti" turvallista raskauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen mennä hoitoon? Pitääpä vielä googlettaa aiheesta.

Itselläni finnejä alkoi enempi pukkaamaan vasta n. rv 6. Nyt meneillään rv 13+5. Keskiraskauden hehkua odotellessa ;). Ja tosiaan murrosiässä todella KÄRSIN aknesta... Voipi olla, että siellä ihotautilääkärillekin on kohta puoleen varattava aika.

Kisu, LHE hoidot voivat olla todella kalliita (ainakin täälä HKI:n alueella), mutta itse kävin Malmilla Kauneushoitola ZaZa:ssa. Sielä puolen tunnin hoito, jonka aikana koko kasvojen alue mennään koneella läpi 2 kertaa, maksaa 50 EUR - todella halpaa. En tiedä miten hoito eroaa sitten monta kertaa kalliimmissa keskustan paikoissa...kosmetologit tekevät hoitoa, mutta ei kuitenkaan hirveän monet, joten kannattaa googlettaa ensin. Uskoisin, että hoito on turvallista kolmen kk:n jälkeen, koska hoidossa ei kuitenkaan käytetä mitään ihoon imeytyviä aineita, vaan pelkkää valokonetta. Ja kosmetologini mukaan hoito on kielletty ekalla kolmanneksella vain siksi, että siitä ei yksinkertaisesti tiedetä tarpeeksi.

Olin itse ihotautilääkärillä ennen raskauttani, ja käynti oli minulle melkoinen pettymys. Lääkäri antoi 2 vaihtoehtoa: ensin oli kokeiltava jotain diffusion voidetta tms., joka enimmäkseen ärsytti kasvojen ihoa ja sai sen punaiseksi. Mikäli tämä voide ei auttaisi, olisi lääkärin mukaan pitänyt siirtyä järeämpiin hoitoihin, kuten roacutan (miten kirjoitetaankin) kuuriin, jota ei voi edes tehdä raskauden aikana. Voi olla, että minulla vain sattui olla huono tuuri ihotautilääkärin suhteen...

Yhteistyössä