Finni nännissä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Voiko olla mahdollista että nänniin tulee ihan kunnon finni? Löysin itse asiassa ihan nännin vierestä siitä "juuresta" finnin näköisen näpyn. Yritin puristaa :$ sitä, vähän tuli ulos jotain mömmöä suurimmaksi osaksi kuitenkin verta. Onko se finni vai joku muu? Olen menossa gynelle ens viikolla ja saa kattoa sen samalla mutta en meinaa saada mielenrauhaa!

Ööh, ne on ihan normaleita rasvahuokosia, ei niitä tarvitse puristella. niistä voi tulla finnejä, jos niitä purtsailee ja ne tulehtuu. valkoinen mönjä on talia, koska kyseessä on talirauhanen.

Imetysaikana tulee paljon, ovat jotain rauhasia, jotka "voitelevat" nännin ihoa, kun vauvan suus kuitenkin kostuttaa nännejä (vrt. rohtuminen), eiköhän nuo samat rauhaset voi toimia harvakseltaan myös ei-imetysaikana.

Tässä mun tapauksessa näppylä oli vaan niin iso että huolestuin ja jotenkin automaattisesti puristin sen kun ajattelin että finnihän se on ja saatava pois tuosta... On se nyt pienempi mutta punainen ja kohollaan oleva edelleen.

nänninpiharauhanen, glandula areolaris

nänninpihassa sijaitsevat 10-15 talirauhasta, jotka erityisesti imetyksen aikana voitelevat nännin ihoa

Tuo poliklinikka.fi - sivustolta, kyllähän nuo rauhaset voivat toimia muulloinkin ja talirauhasiinhan niitä finnejä syntyy.. Itse olisin ihan rauhallisin mielin.

Yhteistyössä