Finnair

Joo

luin tänään netistä ja mieskin soitti ja kertoi tästä finnairin säästöohjelmasta
Finnari on antanut 3 ehdotusta millä säästävät rahaa, yksi niistä on se että palkka jäädytetään 13kk:ksi, toinen lomautus ja kolmas taisi olla 5% palkasta pois

Vituttaa, mitä jos tulevat siihen päätökseen että lomauttavat tai palkka jäädytetään niin sitten ollaan kusessa ja paskassa

Monenko palstalaisen mies on finnairilla töissä ja mitä mieltä olette
 
mäkin vaan toivon että miestä ei lempata veke sieltä, 10 vuotta ollut talossa eikä muuta ole ikuna tehnyt. Joten vaikka hänet lomautettaisiin, mä menisin kyllä töihin mutta mun palkkani ei ole lähimainkaan sitä mitä hän saa ja sitten ollaan pulassa lainojen maksujen kanssa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gariana:
mäkin vaan toivon että miestä ei lempata veke sieltä, 10 vuotta ollut talossa eikä muuta ole ikuna tehnyt. Joten vaikka hänet lomautettaisiin, mä menisin kyllä töihin mutta mun palkkani ei ole lähimainkaan sitä mitä hän saa ja sitten ollaan pulassa lainojen maksujen kanssa
Eikö enää saa lomautettuna liiton päivärahaa 80% palkasta?? Tosin ne käsittelyajat oli joskus tuskaisen pitkiä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Gariana:
mäkin vaan toivon että miestä ei lempata veke sieltä, 10 vuotta ollut talossa eikä muuta ole ikuna tehnyt. Joten vaikka hänet lomautettaisiin, mä menisin kyllä töihin mutta mun palkkani ei ole lähimainkaan sitä mitä hän saa ja sitten ollaan pulassa lainojen maksujen kanssa
Eikö enää saa lomautettuna liiton päivärahaa 80% palkasta?? Tosin ne käsittelyajat oli joskus tuskaisen pitkiä....
en tiedä en ole koskaan joutunut tähän tilanteeseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gariana:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Gariana:
mäkin vaan toivon että miestä ei lempata veke sieltä, 10 vuotta ollut talossa eikä muuta ole ikuna tehnyt. Joten vaikka hänet lomautettaisiin, mä menisin kyllä töihin mutta mun palkkani ei ole lähimainkaan sitä mitä hän saa ja sitten ollaan pulassa lainojen maksujen kanssa
Eikö enää saa lomautettuna liiton päivärahaa 80% palkasta?? Tosin ne käsittelyajat oli joskus tuskaisen pitkiä....
en tiedä en ole koskaan joutunut tähän tilanteeseen
Sitä on jo 15 vuotta aikaa, kun mä olin työttömänä ja mies lomautettunaja multa meni koko huima 2 markan päiväraha, kunnes miehen päiväraha hakemus oli käsitelty. Mulla kun ei ollu esittää voimassa olevia palkkatietoja puolisolta. Käsittelyaika oli 3 kk...
Muutenhan se oli niin iso päiväraha, että kun ei ollu työmatkakuluja, niin samanhan sillä sai kun töissä käydessä

 
vieras
Onkohan nämä Finnairin työntekijät niitä Plussalaisia joilla on isot asuntolainat ja joita ei koskaan voida korvaamattomina ihmisinä potkia pihalle?

Pörssikurssit ennustaa talouden tulevaisuutta. Tässä kurkistus siihen mikä meitä odottaa.

https://portal.eqonline.fi/index.html?name=eQ-osakkeet&c_eQ-osakkeet=4ssal6mpch3zw6lD7HlPP8eI-*RHlGC5Q68hPeU5OVDXW-xMk44YTcrjtB-rm7d9qcw9scvvaaF97X2VXuzW9Wex6-SOAErBWCa3pZeBBXM
 
vieras
Taloudellinen epävarmuus on kyllä inhottavaa. Voimia vaan Garianalle! Jospa hyvä ratkaisu löytyy työntekijöille ja - antajalle. Maanantainako keskustelut jatkuu vai miten uutisissa olikaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan nämä Finnairin työntekijät niitä Plussalaisia joilla on isot asuntolainat ja joita ei koskaan voida korvaamattomina ihmisinä potkia pihalle?

Pörssikurssit ennustaa talouden tulevaisuutta. Tässä kurkistus siihen mikä meitä odottaa.

https://portal.eqonline.fi/index.html?name=eQ-osakkeet&c_eQ-osakkeet=4ssal6mpch3zw6lD7HlPP8eI-*RHlGC5Q68hPeU5OVDXW-xMk44YTcrjtB-rm7d9qcw9scvvaaF97X2VXuzW9Wex6-SOAErBWCa3pZeBBXM
Ja tässä lisää:)

https://portal.eqonline.fi/index.html?name=eQ-osakkeet&c_eQ-osakkeet=4ssal6mpch3zw6lD7HlPP8eI-*RHlGC5Q68hPeU5OVDXW-xMk44YTcrjtB-rm7d9qcw9scvvaaEa9WPIQU1K9URy9avUvgnqM3mp5eTqYLs

https://portal.eqonline.fi/index.html?name=eQ-osakkeet&c_eQ-osakkeet=4ssal6mpch3zw6lD7HlPP8eI-*RHlGC5Q68hPeU5OVDXW-xMk44YTcrjtB-rm7d9qcw9scvvaaGOol2n5RHo8xeU64lW5x1AFjQGTu7NhP8
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taloudellinen epävarmuus on kyllä inhottavaa. Voimia vaan Garianalle! Jospa hyvä ratkaisu löytyy työntekijöille ja - antajalle. Maanantainako keskustelut jatkuu vai miten uutisissa olikaan?
Ainoa hyvä ratkaisu on palkkojen alennus. Se kylläkin tuntuu olevan vaikeaa suomalaisille duunareille alentaa palkkojansa. Niin täytyy kuitenkin tehdä koska ei ole enää mahdollista devalvoida, kiitos Euron, vaan sopeuttaminen täytyy tehdä irtisanomisilla sekä palkkojen alentamisilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taloudellinen epävarmuus on kyllä inhottavaa. Voimia vaan Garianalle! Jospa hyvä ratkaisu löytyy työntekijöille ja - antajalle. Maanantainako keskustelut jatkuu vai miten uutisissa olikaan?
Ainoa hyvä ratkaisu on palkkojen alennus. Se kylläkin tuntuu olevan vaikeaa suomalaisille duunareille alentaa palkkojansa. Niin täytyy kuitenkin tehdä koska ei ole enää mahdollista devalvoida, kiitos Euron, vaan sopeuttaminen täytyy tehdä irtisanomisilla sekä palkkojen alentamisilla.
Laskisitko omaa palkkaasi hymyssä suin ilman vastustusta? Ehei, vastarintaan vaan. saavutetuista eduista pidetään kiinni.
 
vieras
Tuohan nyt on ollut pitkään jo tiedossa ainakin finnairilaislla itsellään, että jotain muutoksia tulee tapahtumaan.. eli ei ollut mikään yllätys tämä uutinen! Ja itseasiassa ei haittaa ollenkaan vaikka lähtö tulisi, olen kotona nyt, mutta uusi paikka odottamassa ja irtisanomatta vielä olen.. Eikä kyllä tarkoituskaan sanoa itseään irti vielä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Sitä on jo 15 vuotta aikaa, kun mä olin työttömänä ja mies lomautettunaja multa meni koko huima 2 markan päiväraha, kunnes miehen päiväraha hakemus oli käsitelty. Mulla kun ei ollu esittää voimassa olevia palkkatietoja puolisolta. Käsittelyaika oli 3 kk...
Muutenhan se oli niin iso päiväraha, että kun ei ollu työmatkakuluja, niin samanhan sillä sai kun töissä käydessä
menee vähän ohi aiheen, mutta taannoin oli yhdessä suuressa firmassa, jossa lkoi lomautukset. Ennen sitä kunkin yksikön esimiehen piti ilmoittaa, ketkä hänen alaisistaan on lomautettuina ja milloin. Meitä oli noin 10 tyyppiä tän pomon alaisuudessa ja jokaiselle kohdistettuna lomautus olisi ollut pari viikkoa. Yksi vanhempi naisihminen sitten pomolta kysyi, saisiko hän ottaa kaikkien lomautukset. Firmalle oli yksi ja sama, kuka sieltä on poissa. Joten niin tämä nainen sai kaipaamansa pitkän, 20 viikkoa, ylimääräisen loman ja sanoi juuri sitä, että ansiosidonnaisella pärjäsi oikein mainiosti, kun ei ollut työssäkäyntiin liittyviä kuluja. Meitä muita yhdeksää ei sitten lomautettu lainkaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taloudellinen epävarmuus on kyllä inhottavaa. Voimia vaan Garianalle! Jospa hyvä ratkaisu löytyy työntekijöille ja - antajalle. Maanantainako keskustelut jatkuu vai miten uutisissa olikaan?
Ainoa hyvä ratkaisu on palkkojen alennus. Se kylläkin tuntuu olevan vaikeaa suomalaisille duunareille alentaa palkkojansa. Niin täytyy kuitenkin tehdä koska ei ole enää mahdollista devalvoida, kiitos Euron, vaan sopeuttaminen täytyy tehdä irtisanomisilla sekä palkkojen alentamisilla.
Laskisitko omaa palkkaasi hymyssä suin ilman vastustusta? Ehei, vastarintaan vaan. saavutetuista eduista pidetään kiinni.
Minä olen mielummin töissä hiukkasen pienemmällä palkalla kuin konkurssiin menneen firman pois potkimana kortistossa. Nykyisessä maailmassa on vaarallista hirttäytyä saavutettuihin etuihin. Tulet sen huomaamaan parin seuraavan vuoden aikana.
 

Yhteistyössä