filuu z8- yhdistelmät

  • Viestiketjun aloittaja iloliina
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole kokemusta muuta kun juttelin tutun myyjän kanssa ja ovat kuulemma tosi hyvät. Heillä kovassa käytössä koirien kanssa lenkeillä ym.

Mun mielestäni se paketti jota pikkupingviini myy on tosi edullinen ja hyvä.
 
Kaverilla on tuollaiset ja molemmat pidämme niitä käytössä aika kömpelöinä. Kolmipyöräisisää pitäisi ehdottomasti olla kääntyvä etupyörä. Jos paikallaan käännyttäessä rattaat vähänkin kallistuvat niin etupyörä tökkäsee ja koko hoito meinaa kaatua. Liäksi se on haitta että pitkät kolmipyörät niinkuin nämäkin ovat tosio raskaat käännellä ilman kääntyvää etupyörää.

Itse valitsisin Quinnyn tai Panther Juniorin kolmipyöräiset koska niissä on tuo ympäri kääntyvä etupyörä ja ne ovat helpommat käsitellä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2006 klo 10:27 Sanna82 kirjoitti:
Kaverilla on tuollaiset ja molemmat pidämme niitä käytössä aika kömpelöinä. Kolmipyöräisisää pitäisi ehdottomasti olla kääntyvä etupyörä. Jos paikallaan käännyttäessä rattaat vähänkin kallistuvat niin etupyörä tökkäsee ja koko hoito meinaa kaatua. Liäksi se on haitta että pitkät kolmipyörät niinkuin nämäkin ovat tosio raskaat käännellä ilman kääntyvää etupyörää.

Itse valitsisin Quinnyn tai Panther Juniorin kolmipyöräiset koska niissä on tuo ympäri kääntyvä etupyörä ja ne ovat helpommat käsitellä.
Meillä on Teutonian kolmipyöräiset ilman kääntyvää etupyörää, enkä ole vielä kertaakaan sitä kaivannut. Meillä lenkkeillään koirien kanssa kahdesti päivässä pitkät lenkit. Lapsi on melkein 2 vuotias, eikä vielä kertaakaan ole rattaat meinanneet kaatua tai olleet muutenkaan kömpelöt siksi, että etupyörä ei kääntyisi. Kolmipyöräisillä on päinvastoin todella helppoa kulkea maastossa ja sen kääntyvät etupyörän kokisin ennemminkin epävarmaksi lumisohjossa, irtohiekalla, nurmikolla ym. pehmeässä maastossa tai katukivetyksiä ylitettäessä. Tiedän, että sen saa myös lukittua, mutta en pidä sen hyötyä oleellisena muualla kuin ihan tasaisella, esim kauppakeskuksissa kuljettaessa.

Paljon muita vikoja meidän Teutonioissa on kyllä ollut, mutta tämä on asia jonka olen kokenut oikein hyväksi.
 
Mulla myös kolmipyöräiset joissa kiinteä etupyörä ja sen on mielestäni paras. Ehkä jossain kauppakeskuksissa kääntyvä etupyörä on ihan näppärä mutta arkikäytössä meillä (ulkoillessa sorateillä, lumessa ja loskassa) kiinteä eturengas on aivan ehdoton. Noista Filuu vaunuista ei ole kokemusta itselläni mutta veljeni perheellä on saman valmistajan neljäpyöräiset vaunut ja he ovat olleet niihin todella tyytyväisiä. Hinta on edullinen ainakin varusteisiin ja ominaisuuksiin verrattuna.

 
Meillä on nuo z8-rattaat ja ollaan oltu tyytyväisiä. Kääntyvää etupyörää ei mielestäni tarvitse, meillä se olisi lukittuna kuitenkin melkein koko ajan. Jossain ahtaissa tiloissahan se saattaa olla kätevä, mutta me emme ole tarvinneet.
Kyseiset rattaat ovat mielestäni todella kevyet työntää ja liikutella, menevät kätevästi kasaan ja tavarakori on tilava ja helppo käyttää. Lisäksi hyvää tavarakorissa on, että se on kangasta, ei metalliverkkoa, joten pienetkään tavarat eivät putoa. Myös kankaissa on paljon taskuja pienille tavaroille. Hinta-laatusuhteeltaan mielestäni hyvä ostos (Pikkupingviini).
 
Mulla Teutonian 3-pyöräiset joe vaunut. Tilasin suoraan saksasta ja säästöä tuli n. 150 euroa suomen hintoihin. Näin jälkeenpäin kaduttaa tosi paljon, koska vaunuissa on ollut vikoja joiden korjaus on ollut tosi hankalaa! Jos olisin ostanut vaunut suomesta olisi varmasti säästynyt ainakin aikaa ja hermoja, joten suosittelen miettimään pari kertaa ennenkuin tilaat saksasta!

Muuten 3-pyöräiset ovat mielestäni tosi kivat käytössä ja kevyet työntää. Ainoa haittapuoli on ollut näissä irtoilevat renkaat ja varaosien odottelu ja jatkuva reklamointi ja selvittely!
 
Minäpä taas liputan kääntyvän etupyörän puolesta. Kuten todettu tuolla jo aikaisemmin, senhän saa lukittua. Kiinteää etupyörää taas ei saa kääntymään kuin rikkomalla tms.

Näyttävät aika monet kulkevan rattaillaan maastossa, missä itse en ole juuri rattaita nähnyt. Sen sijaan kauppakeskuksissa ja marketissa miitä näkee joka päivä. Ja siellähän se kääntyvä etupyörä on prahaimmillaan kuten moni totesi.

Olisikohan taas Filuun myyjä ottanut herneen nenään, kun joku tuosta kääntyvästä pyörästä mainitsi.
 

Yhteistyössä