Filippiiniläisistä naisista on Suomessa hyviä kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tiedän muutaman suomalaisen miehen jotka tekevät kauppaa Japaniin ja heillä kaikilla on japanilainen vaimo. Syytä tähän pariutumisilmiöön en tiedä.
No itse havainnut jossain määrin samaa. Yksi syy on se, että länsimaiset miehet ovat todella kuumaa valuuttaa tuolla suunnalla. Varsinkin jos on vaalee, mutta muutenkin.
Tero Pekka, samankaltaisia havaintoja olen tehnyt. Syynkin voin kertoa: miksi valita tarjousmaksalaatikkoa, jos voi saada wagyu-pihvin?
j4qfhf7fyujommma4his.jpg

shutterstock_604712165-2048x1366.jpg

• Tykkää
Reactions: setis
Niin... minulla tosiaan on ihan pesunkestävä suomalainen vaimo. Mutta en millään muotoa vertaisi häntä tarjousmaksalaatikkoon. Melkein sanoisin, että minä olen meistä ns. alemmalla tasolla. Vaimoni suurin heikkous on huono miesmaku - mutta siitäkin olen vain kiitollinen.

Jostain syystä olen aina tuntenut enemmän vetoa skandinaaviseen naiskauneuteen kuin tuonne itään päin. Ja ehkä muutenkin kun olen tämmöinen suvakinkuvatus, niin ns. tasa-arvoisempi lähestyminen sopii mulle.

"Miksi Manlangit lopulta valitsi Suomen?

”Katsoin Googlesta, että Suomi on maailman onnellisin maa. Halusin tulla selvittämään, mikä sen salaisuus on”, Manlangit sanoo ja hymyilee.

Eikä Manlangit ole pettynyt. Hän pitää Suomen turvallisuudesta ja raikkaasta ilmasta."

• Rakkaus
Reactions: setis
Niin... minulla tosiaan on ihan pesunkestävä suomalainen vaimo. Mutta en millään muotoa vertaisi häntä tarjousmaksalaatikkoon. Melkein sanoisin, että minä olen meistä ns. alemmalla tasolla. Vaimoni suurin heikkous on huono miesmaku - mutta siitäkin olen vain kiitollinen.

Jostain syystä olen aina tuntenut enemmän vetoa skandinaaviseen naiskauneuteen kuin tuonne itään päin. Ja ehkä muutenkin kun olen tämmöinen suvakinkuvatus, niin ns. tasa-arvoisempi lähestyminen sopii mulle.

❤️🌹

"Kun sairaanhoitajan koulutuksen saanut ammattilainen päätyy hoiva-avustajaksi, eli huolehtimaan esimerkiksi palveluasumisessa asukkaiden perustarpeista, menee hukkaan valtava määrä osaamista.[...]

Prosessi ei kuitenkaan ole nopea eikä edullinen. Suomessa sairaanhoitajana toimiminen vaatii Filippiineillä suoritetun tutkinnon täydentämistä, eli lisäopintoja.

Sairaanhoitajan koulutus kestää Filippiineillä neljä vuotta – puoli vuotta pidempään kuin Suomessa.

Tarvittavien lisäopintojen määrä on yksilöllinen. Kaikki opiskelevat ainakin sosiaali- ja terveydenhoitoalan lainsäädäntöä. Jokaisen filippiiniläisen kanssa tehdään oma opiskelusuunnitelma.

”Rehellisesti sanoen tämä on melko hankalaksi tehty systeemi, mutta olemme päättäväisesti tässä mukana”, kertoo Rouhiainen.

Työnantaja toteuttaa oppisopimuskoulutusta ja täydennysopintojen suunnittelua yhdessä oppilaitosten kuten Laurean ja Varian kanssa."

Kun tutkinto kerran pitää kuitenkin tehdä uusiksi, tänne pitäisi rekrytä ihmisiä nimenomaan työssäoppimis- ja koulutusohjelmaan. Tehtäisiin soveltuvuus- ja älykkyystestit lukiosta valmistuville halukkaille Filippiineillä ja valittaisiin parhaat päältä. He tietäisivät tulevansa viiden vuoden oppisopimuskoulutukseen, jonka tavoitteena on valmistua suomalaiseksi sairaanhoitajaksi. Opiskelujen ohella hoiva-avustajana toimimalla he maksaisivat elämisensä ja rekrytoiva yritys maksaisi lukukausimaksut ja byrokratian. Systeemi olisi reilu eikä Filippiineillä tarvitsisi suorittaa turhaa tutkintoa ja ottaa 20 000 euron lainoja niskoilleen.

"Sitten on palkkaus. Hoiva-avustajan palkka on noin 2 000 euroa kuussa.

”Hoiva-avustajan tai lähihoitajan palkalla ei päästä lähellekään perheenyhdistämisen tulorajoja. Jos Suomeen tulevalla sairaanhoitajalla jää perhe Filippiineille, se on myös ihmisoikeuskysymys. Silloin erotetaan lapsi vanhemmastaan”, Okkeri sanoo."

Pitäisi suosia lapsettomia sinkkuja. Ihan yksinkertaisesti. Varmasti löytyy tarvittaessa sellaisia hakijoita, jotka eivät ole perhettä perustaneet. Sinkkuna eläminen nopeuttaa kotiutumistakin kun elämä on enemmän oman kodin seinien ulkopuolella. Ja tietenkin mikäli puoliso löytyy suomalaisesta, kielitaidon oppiminen on heti paljon nopeampaa.

Vai että oikein tarjousmaksalaatikko. Aika näppärästi nim. m1es sitten niputti omankin vaimonsa tuohon listaan, arvostus ja kunnioitus siis kohdallaan. Eipä siinä, vakka kantensa valitsee, sillä ei tuo m1es muusta mene kuin ylipäiväisestä koiranruuasta.

Mä tiedän muutaman suomalaisen miehen jotka tekevät kauppaa Japaniin ja heillä kaikilla on japanilainen vaimo. Syytä tähän pariutumisilmiöön en tiedä.
Tunnen kolme suomalaista miestä, joilla on ulkomaalainen vaimo. Kaksi on opiskelukavereitani eli maistereita koulutukseltaan ja kolmaskin on maisteri, mutta eri koulusta. Vaimot ovat Thaimaasta, Filippiineiltä ja Kiinasta. Aika moni "korkeamman korin" mies elää liikkuvaista elämää ja sieltä saattaa tarttua tuliaisia mukaan. Yksikään näistä ei siis ole vaimoaan tavannut Suomessa.

Tämän luin viikonloppuna, arvostan kyseistä yrittäjää!

"Kohtasiko Ali ennakkoluuloja sitä kerätessään?

”En yhtään!” Ali huudahtaa. ”Kukaan ei kysynyt, kuka hoitaa lapsiasi. En tiedä, mistä ne muut naiset puhuvat sijoittajille. Minä puhun bisneksestä”, hän pamauttaa."

:D (y)

Avaas vähän mitä sä tällä tarkoitat tässä yhteydessä.

Nojaa. Ihan vaan, että kulut jaetaan suurinpiirtein puoliksi. Päätökset tehdään yhdessä, niinkuin myös kaikki tämän valtakunnan ylläpitoon liittyvät työt. Toki omiin vahvuusalueisiin painottuen. Eli joo, kyllä meillä vaimo sen ruuan tekee 80%:sesti. Mutta nykyään mäkin siivoan aika paljon. Vaimo olis halunnut pienempää kämppää, mutta mä halusin nimenomaan tän. Joten lupasin sitte, että siivoan joka toinen kerta. Toki mikäs tässä on siivotessa kun on robotti-imuria apuna... vaikkei se nyt kaikkeen sovellukkaan.

Nyt on toki sekin hyvä puoli, että lapset (monivuotisen taistelun jälkeen) on saatu lopulta mukaan tähän hommaan ja nekin tekee osansa. Ainakin jonkun osa...

Meidän perheessä nää asiantuntemukset menee kyllä pääpiireittäin aika perinteisten mies-naisroolien mukaan. Talousasioista minä olen kiinnostuneempi, niin olen sijoittanut meidän molempien rahoja. Hassu juttu on se, että vaimon rahat on viimeiset 3 vuotta sijoitettu paljon paremmin.

Yhteistyössä