fiksu viisi vuotias lääkärissä

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
menin eilen pojan kans lääkäriin valittamaan korvia, no lääkäri kysy, että mikäs pojalla on. poikamme selitti, että kurkku on kipeä, korva on hirveän kipeä ja vatsa se vasta kipeä onkin, ja kun yötkin menee käähätessä kun ei pysty nukkumaan. kuumakin on. tarkoitti kuumetta, eipä siihen äidin tarvinnu enempää sitten lisätäkkään. korvatulehdushan siellä oli

ihana :xmas: tuo on kiva kun nuo oppivat itse kertomaan mikä lääkäriin tuo. meillä poikaset jalosti ilmottaa aina neuvolassa ettei heillä ole leluja ja ettei heille anneta kotona ruokaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
ihana :xmas: tuo on kiva kun nuo oppivat itse kertomaan mikä lääkäriin tuo. meillä poikaset jalosti ilmottaa aina neuvolassa ettei heillä ole leluja ja ettei heille anneta kotona ruokaa :whistle:

:laugh: Ei voi olla totta.

parasta on se et tuota samaa meillä on tarjonnut samalle neuvolan terkkarille molemmat lapset ja jo kahtena vuotena peräkkäin :whistle:

Ihana:-)
Pitäähän ne kotona koetut vääryydet ilmoittaa:-)

heh, meillä toi neiti 3v ei halunnu syödä pannariaan, kävi vaan haukkaamassa reunasta palan ja läksi sitten leikkeihinsä. 7v sit oman palansa syötyään huusi et "saanko syödä siskon palasenki?" lasten huoneesta kuuluu vastaus "et ku mulla on tauteja" :D

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
heh, meillä toi neiti 3v ei halunnu syödä pannariaan, kävi vaan haukkaamassa reunasta palan ja läksi sitten leikkeihinsä. 7v sit oman palansa syötyään huusi et "saanko syödä siskon palasenki?" lasten huoneesta kuuluu vastaus "et ku mulla on tauteja" :D

siis mistä ne noita keksii :o ihana on vekara teilläkin :laugh:

neidillä oli yskä vähän aikaa sitten ja kielsin sillon veljeä juomasta samasta mukista ettei tartu, kaippa se oli sieltä sit vähän niinku keksitty :D mutta se on vaan jännää millasessa sanamuodossa ne sit myöhemmin aina vanhempien ja muiden sanomiset tulee noiden pienten suusta :)

Meidän tyttö, 3 v 9 kk, kävi kolmisen viikkoa sitten lääkärissä. Kun lääkäri kysyi että mikäs tyttöä vaivaa (minulle siis osoitti kysymyksen) niin tyttö alkoi selittää: "Totanoi, mul on ainaki tää vasen korva kipee ihan tuolta sisältä, siin on varmaan korvatukehdus, ja sit mul on aika kova yskäki, tulee oikeen sellast yööök limaa kun mä yskin". Lääkäri tutki tytön, ja totesi että hienosti diagnosoitu, tulehdushan siinä korvassa oli.
Sitten oli reseptin kirjoittamisen aika. Lääkäri katsoi muhun ja kysyi "Mikäs on Meliken paino"? Tytöltä tuli vastaus kuin apteekin hyllyltä: "Kuustoist piste neljä kiloo" :D.
Seuraavalla lääkärireissulla istun odotushuoneessa lehtiä lukemassa, ja annan tytön hoitaa homman itse.

Tuttavan tyttö (terkkuja tytön äidille jos täällä pyörit =) ) oli muistaakseni 3-vuotisneuvolassa vastannut lääkärille, joka kysyi mitä tyttö oli syönyt aamupalaksi, että "Höh, no äidin tissii tietty!". Häntä EI todellakaan enää imetetty tuolloin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Meidän tyttö, 3 v 9 kk, kävi kolmisen viikkoa sitten lääkärissä. Kun lääkäri kysyi että mikäs tyttöä vaivaa (minulle siis osoitti kysymyksen) niin tyttö alkoi selittää: "Totanoi, mul on ainaki tää vasen korva kipee ihan tuolta sisältä, siin on varmaan korvatukehdus, ja sit mul on aika kova yskäki, tulee oikeen sellast yööök limaa kun mä yskin". Lääkäri tutki tytön, ja totesi että hienosti diagnosoitu, tulehdushan siinä korvassa oli.
Sitten oli reseptin kirjoittamisen aika. Lääkäri katsoi muhun ja kysyi "Mikäs on Meliken paino"? Tytöltä tuli vastaus kuin apteekin hyllyltä: "Kuustoist piste neljä kiloo" :D.
Seuraavalla lääkärireissulla istun odotushuoneessa lehtiä lukemassa, ja annan tytön hoitaa homman itse.

Tuttavan tyttö (terkkuja tytön äidille jos täällä pyörit =) ) oli muistaakseni 3-vuotisneuvolassa vastannut lääkärille, joka kysyi mitä tyttö oli syönyt aamupalaksi, että "Höh, no äidin tissii tietty!". Häntä EI todellakaan enää imetetty tuolloin :)
:laugh: :laugh:

neidillä oli yskä vähän aikaa sitten ja kielsin sillon veljeä juomasta samasta mukista ettei tartu, kaippa se oli sieltä sit vähän niinku keksitty :D mutta se on vaan jännää millasessa sanamuodossa ne sit myöhemmin aina vanhempien ja muiden sanomiset tulee noiden pienten suusta :)

no niinpä :laugh:

:laugh: Ihania lapsukaisia kerrassaan :laugh:

Meillä esikoinen jaksoi aina valittaa perheemme pediatrille lääkärintarkastuksissa että joka paikkaan sattuu. Aloitti kertomalla että masuun sattuu ja korviin ja päähän ja käsiin... Käskin tuon dramatisoidun selostuksen jälkeen lääkärin kysyä tytöltä että sattuuko hiuksiinkin kovasti johon tyttö vastasi että sattuu ihan hirmuisesti...melkein itkua väänsi tuossa vaiheessa. Mummo kun oli joskus ennen vuotuista terveystarkastusta ottanut tytön kanssa puheeksi jonkun aasinsillan kautta että lääkäriin ei mennä turhaan jos ei ole valittamisen aihetta. Tytöllä ikää tuolloin 4v.

Kun meillä poitsu oli 3 v. ja hänellä oli jonkinlainen korvatulehduskierre.
Poitsu meni aina niin pontevana ilmoittautumisluukulle ja ilmoitti selkeällä äänellä oman sukunimensä ja etunimensä ja sen, minkä vaivan takia oltiin tultu.
Oli varmaan sen verran tuttua hommaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Kun meillä poitsu oli 3 v. ja hänellä oli jonkinlainen korvatulehduskierre.
Poitsu meni aina niin pontevana ilmoittautumisluukulle ja ilmoitti selkeällä äänellä oman sukunimensä ja etunimensä ja sen, minkä vaivan takia oltiin tultu.
Oli varmaan sen verran tuttua hommaa...

meillä kanssa tyttö aina ite ilmoitautuu Tyksissä luukulla... vaikka muuten on kyllä välillä vähän ujo, mutta sen on sitten vaan päättänyt hoitaa itse. Osaa sanoa nimensä ja sukunimensä ja syntymäaikansa (joka tosin välillä menee vähän väärin, mutta yritys pääasia...) :)