Fibromyalgian oireista

• Viestiketjun aloittaja "meme"
  • Ensimmäinen viesti
"meme"
Fibron oireisiinhan kuuluu kiputilat ja säryt ympäri kehoa. Onko niitä teillä myös öisin ja nukutte kipujen takia huonosti? Mulla on lihaskipuja vain päivisin. Yöllä ei yleensä särje, mutta muuten uni on katkonaista. Onko kukaan kuullut kenestäkään, joka olisi parantunut vaivastaan?

"apua"
lainattua:

"Pitkäaikainen kiputila voi puhjeta myös fibromyalgiaksi eli se on monen sairauden lisänä. Täällä Ruotsissa puhutaan fibromyalgiasta nykyisin KIPUTILANA ei sairautena ja kerrotaan, että se on ohimenevä ja parantuva. Kukaan ei nykyisin pääse enää sairaseläkkeelle fibromyalgian vuoksi.

Yritettiin sitä diagnoosia minullekin istuttaa ja sen sainkin. Itse suutuin, en usko että pelkästään niistä oireista olisin edes suunpieltäni heilauttanut. No sain oikean diagnoosin: perinnöllinen sidekudossairaus, johon kuuluu yli-liikkuvuus, suoliston verenvuodot ja muut sisäiset verenvuodot, yli-liikkumisesta aiheutuneet nivelvammat, ja sydän-verisuoni vauriot, liikkumisvaikeudet, näkövammat, sidekudosten tulehtuminen esim. kesällä kuumassa.

Olisin ollut onnellinen fibromyalgiasta, joten yrittäkää hiukan suhteuttaa kiputilaanne oikeisiin vaarallisiin sairauksiin ja ajatella edes hiukan positiivisemmin. Te ette ole hengenvaarassa ja pystytte liikkumaan ilman metalli ortooseja joka jäsenen tukena ja ilman rollaattoria.

Eli lenkille ja punttisalille, fibromyalgiasta voi parantua! "

"mie"
Minä sain fibromyalgian oireet minimiin niin sanotulla kivikautisella dieetillä. Olo ei ole ollut näin hyvä 20 vuoteen. Tuntuu uskomattomalta miten suuri vaikutus ruokavaliolla voi olla.

15v tutkittiin enne ku selvis että sairastan fibromyalgiaa.

kipuja yöllä ja päivällä. yliliikkuvat nivelet... pyh luulotautinaha ntätä on enne pietty, nykysten luokitellaa nreumaksi. lekuri selitti että myös reumatismi on entinen nimitys tällä. ruokavalioilla ei ole ollu apua

ahdituneisuus, maha ongelmat, panikkihäiriöt kuuluvat kans tähän.

mulla sattuu myös öisin. rannetuet tällähetkellä öisin kun muuten pidän käsiä väärässä asennossa jonka seurauksena kädet on kipeät.
tällä hetkellä jalkapöytien kivut puhimmat, johtuu kylmästä.
Itse olen huomannut että marinoimattomia lihoja ei todellakaan passaa syödä, tuloo kipuja enemmän.

"harmaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25065254:
mulla sattuu myös öisin. rannetuet tällähetkellä öisin kun muuten pidän käsiä väärässä asennossa jonka seurauksena kädet on kipeät.
tällä hetkellä jalkapöytien kivut puhimmat, johtuu kylmästä.
Itse olen huomannut että marinoimattomia lihoja ei todellakaan passaa syödä, tuloo kipuja enemmän.
Oisko sit enemminki kyse siit et valmistat ruuan jotenki väärin ku maustat itse..
Hassulta kyl kuulostas et ilman marinaadia ei voi syödä lihaa

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="meme";25065360]ahaa...fibro voi alkaa siis jo nuorella iälllä, kuten narikka83 totesi.[/QUOTE]

Ei se mielestäni "ala" yksiselitteisesti... se on ja joskus se huomataan. Itse sain diagnoosin alta kaksikymppisenä.

"meme"
itse sain diagnoosin 39v ja pidän sitä nuorena...no, nää on just näitä vääriä mielikuvia tästä oireyhtymästä, joita itsekin monien muiden ohella kannan. yhä tätä just monet pitää luulotautina, mutta kun sitä itse potee, voi ajatukset hiukan muuttua...ja oikean tiedon nojalla ainakin. Millainen lääkitys teillä on?

JONSERED Karhunkantaja
Minulla oli trip-trap-tryppiä... pääni hylkii oikeaa lääkkeen nimeä... olisiko Triptyl - unen laadun parantamiseen ja kipukynnyksen nostamiseen ja kun Somadril Comp.ia vielä sai, sitä akuuttiin särkyyn. nyt vain Buranaa ja Dolania. Ja kun talous antaa periksi, talvet tropiikissa.

Yhteistyössä