fibromyalgiaa sairastavat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan koitan pärjätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaan koitan pärjätä

Vieras
Minkä ikäisenä ja kuina pitkän sairastelun jälkeen sait diagnoosin? Mitkä oireet ovat pahimmat? Millaisia kipuja on? Haittaako/millälailla uupumus haittaa elämää? mikä helpottaa oloasi?

Kiva jos joku jaksais vähä kertoa elämästään fibron kans. :)

Mulla on diagnoosi annettu muistaakseni -97, eli oon ollu 23v. Oireilua oli siis siinä vaiheessa ollu kuutisen vuotta. Ruokavaliosta on ollu apua, nyt kun olen taas ruokavaliosta lipsunu niin kivut,säryt ja väsymys on pikkuhiljaa palaillu :/ , pitää taas pistää itsensä ruotuun.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja no menee:
ohi otsikon, mut mielletäänkö fibro psyykkiseksi sairaudeksi? ei siis millään pahalla tämä kysymys

tällä sairaudella on psyykkinen tausta eli yleensä varsinaista fyysistä vikaa ei ole.

mutta sitä mä ihmettelen että mistä ne kivut sit oikeesti tulee. jos kuitenki koskee?!

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja no menee:
ohi otsikon, mut mielletäänkö fibro psyykkiseksi sairaudeksi? ei siis millään pahalla tämä kysymys

tällä sairaudella on psyykkinen tausta eli yleensä varsinaista fyysistä vikaa ei ole.

mutta sitä mä ihmettelen että mistä ne kivut sit oikeesti tulee. jos kuitenki koskee?!