Fertiloskopia

Moi!
Onko kenellekään tehty fertiloskopiaa? Kauhean vähän löytyi googlettamalla tietoa ja sekin jo pari vuotta vanhaa. Minulla tämä toimenpide edessä elokuussa ja olisi kiva tietää etukäteen vähän minkälainen homma on.
 
En tiedä mikä on suomeksi. En ollut koskaan kuullutkaan koko hommasta ainakaan tällä nimellä, joten olisi kyllä kiva kuulla onko joku toinen nimitys jolla löytyisi enemmän tietoa. Lääkäri vain sanoi että elokuussa tehdään fertiloskopia kun siihen ei ole jonoja ja laparoskopiaan(?) on.
 
Minulle tehtiin se kesäkuussa, mutta olen ymmärtänyt, että se olisi se laparoskopia (vai miten se nyt kirjoitettiinkaan) :D

Joku tähystyshän se on.. Täytyy googlettaa.

EDIT.

Löysin tällaisen LINKIN

eli näyttäisi olevan samainen vatsaontelotähystys, joka tehdään emättimen kautta eikä tuosta mahan päältä kuten laparoskopiassa.

Selvisikö yhtään?! :D Minulle ainakin vähän.. ;)
 
Minä olin laparoskopiassa -02.
Kolme pientä viiltoreikää,yksi navan kohdalla,yksi nivusissa ja yksi tuossa häpykarvoituksen ylärajalla.
Kipeä muttei mahdoton.Nouseminen ja istumaan meneminen tekivät kipeää ei muuten sinällään.
Viikon sairaslomaa sain minä.
Mitään ei varsinaisesti saanut nostella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 17:51 mingu kirjoitti:
Pietu!

Olitko toimenpiteen jälkeen kipeä? tuliko sairaslomaa?
Sairasloma 4-7 päivää. Itselleni neljä päivää. Ainoastaan kaasut vatsassa aiheuttivat hartiakipuja ja vatsan mustelma hieman aristi. Kaikille, kun tuo operaatio ei tee mitään kipuilua.

Helposti meni :)
 

Yhteistyössä