Feministit ovat usein "miesmäisiä" naisia :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petite
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä naismaisissa naisissakin on feministejä joukossa, joten ihan tuollaista yleistystä en tekisi. Mutta feministit ovat lähes aina vasemmistolaisia. Mikäköhän siihen on syynä?!

silviamodig.jpg

Ensinnäkin en pysty allekirjoittamaan tuota väitettä, koska tunnen hyvin erilaisia ihmisiä (lähinnä naisia) jotka pitävät itseään feministeinä. Toiseksi, mitä sitten, vaikka väite pitäisikin paikkansa.

[QUOTE="vieras";28031953]Kyllä naismaisissa naisissakin on feministejä joukossa, joten ihan tuollaista yleistystä en tekisi. Mutta feministit ovat lähes aina vasemmistolaisia. Mikäköhän siihen on syynä?![/QUOTE]

Feminismi nivoutuu oleelliseksi osaksi vasemmistolaisia arvoja. Melko loogista :)

Tuo onkin hyvää feminismiä, ettei yritä olla miesmäinen. Mutta kyllä minä ainakin olen usein törmännyt esim. sellaiseen perusteluun toiminnalle, käytökselle tai valinnalle, että "kun miehetkin saavat". Lisäksi on myös monia naisia, jotka ovat "hyviä jätkiä" perusteena feminismi. Kolmas ryhmä on naiset, jotka osoittavat tasa-arvoa olemalla miehen kaltainen, esim. Halosesta voidaan väittää, että hän pyrki toimimaan miehen tavoin myös ulkoisella käytöksellään ja olemuksellaan perusteenaan tasa-arvo.

En sitten tiedä erehdynkö pahasti, mutta itse olen törmännyt enemmän tällaisiin tapauksiin kuin feministeihin, jotka pitävät naisena olemisesta. :)

Entäs millaisia miespuoliset feministit mielestäsi ovat?
Voin jumaloiden rakastaa miestä, voin pukeutua naisellisiin vaatteisiin. Minun ei kuitenkaan pakosti tarvitse niin tehdä, saan pukeutua niinkuin huvittaa. Sukupuolirooleilla voi leikkiä ja niitä voi kyseenalaistaa.

Kivasti on tääl sekasin puurot ja vellit, jauhot ja ryynit, kilot ja litrat.

Bimbotasoista keskustelua sellaisista yläkäsitteistä, joista puolet palstalaisista ei näköjään ymmärrä hönkäsen pölähtäväistä. Eli sinänsä aivan turhaa lätinää.

Yhteistyössä