Fb muistuttaa mulle usein siitä ettei musta pidetä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luoser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luoser

Vieras
Tuntuu pahalta kun monet saa niin ihania, kannustavia jne kommentteja päivityksiinsä, itse kun kirjoitin että koliikkivauvani huusi taas tunteja, kukaan ei vastannut mitään. Ei edes ne, joita itse olen tsempannut. Itse vastailen ja kommentoin muille kivasti. Yleensä kirjoitan myönteisiä juttuja muttei niihinkään pahemmin kommentoida. Lapseni on ihan ok näköinen, mutta laittamaani kuvaan tuli vain 2 kommenttia. Monien kavereiden kuviin satelee kehuja ym jopa kymmeniä.

Tällä hetkellä olen ihan loppu, olen sairastunut vaikeasti, mutta tuntuu etten kellekään voi kertoa. Ei ketään tunnu kiinnostavan.

Facebook ei varsinaisesti olekaan täynnä mitään oikeita ystäviä, lähinnä tuttuja ja tutun tuttuja. Joten älä ota asiaa liian raskaasti.
Itse olen kuitenkin huomannut seuraavaa; FB on lähinnä positiivisten päivitysten söpöstelypaikka. Jos olen laittanut viestin jostain joka mieltäni painaa ei kukaan kommentoi millään tavalla, mutta heti kun laitan happyhappyjoyjoy-päivityksen tai jotain hassunhauskaa niin kyllä maar tykätään. Vertaistukea saa paremmin tältä palstalta, niin hassua kun se onkin.....

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Kuulostaa tutulta.

Nykyään en ajattele enää noin. Olen tehnyt selväksi itselleni että itseään ei pidä tyrkyttää kenellekään. Enää mua ei harmita. En jaksa tuhlata aikaani ihmisiin jotka ei selvästi välitä.

Tsemppiä :)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
mulla vähän sama,ja kavereina on paljon ihan oikeita kavereita mutta heitä ei kiinnosta mun jutut. samaan aikaan kyllä kuitenkin kommentoivat kaikille muille =(

Tuntuu pahalta kun monet saa niin ihania, kannustavia jne kommentteja päivityksiinsä, itse kun kirjoitin että koliikkivauvani huusi taas tunteja, kukaan ei vastannut mitään. Ei edes ne, joita itse olen tsempannut. Itse vastailen ja kommentoin muille kivasti. Yleensä kirjoitan myönteisiä juttuja muttei niihinkään pahemmin kommentoida. Lapseni on ihan ok näköinen, mutta laittamaani kuvaan tuli vain 2 kommenttia. Monien kavereiden kuviin satelee kehuja ym jopa kymmeniä.

Tällä hetkellä olen ihan loppu, olen sairastunut vaikeasti, mutta tuntuu etten kellekään voi kertoa. Ei ketään tunnu kiinnostavan.

se on facebook! johon itse en omalla nimellä rekisteröidy. Ainoastaan jos saan pidettyä omassa suku piirissä!

No voi surku sua! Ei kannattas välittää ja voithan sä pitää taukoo sieltä. Mä en oo koko facebookissa, ei vaan oo tullu liityttyä ja mun mielestä se on muutenki vähä höpö. Ainaki mun kohdalla, kun ei tarvi perustella sitä liittymistä silläkään, et ois jotain kaukaisia ystäviä/sukulaisia, joihin saa niin kätevästi pidettyä siellä yhteyttä :)
Paljon tsemppiä sen koliikkivauvan kans, mulla on ollu sellanen ja tiedän kuin on rankkaa! Onko sun vauva minkä ikäinen?

Mä en jaksa kommentoida mitään mun kaverin vauvajuttuihin, vaikka saman ikäiset pojat meillä on. On niin hiton tylsiä ja oikeasti tyhmiä juttuja :D "paino noussut hyvin neuvolassa, nyt shoppaamaan uusia vaatteita". No jee.

Se voi myös olla, ettei sun päivitykset ja kuvat näy kaikille. Mun yks kaveri ei koskaan näe mitään mun kuvia, vaikka en oo asettanut häntä mihinkään "bänniin". Ja ihmiset jotka päivittelee sairastumisiaan ja lapsijuttujaan... en jaksa kommentoida. Myös ne jotka päivittelevät joka tekemänsä asian, ärsyttävät. En myöskään hirmusti tykkäile edes parhaimpien ystävien kuvia. Välitän heistä muutoin. Esim ottamalla ihan oikeasti yhteyttä....

höh. ihmiset jotka menevät johonkin tuollaiseen mukaan, kommentoivat tietysti sellaisia, joita muutkin kommentoivat tai joita pitävät jotenkin menestyksekkäinä ja joista tätä kautta ajattelevat mahdollisesti olevan jotain hyötyä itselleen.

Ei siellä kenelläkää mitään oikeita kavereita tuskin ole. Ihmisille ihmissuhteet ovat nykyään osa heidän julkisuuskuvaa, ja haetaan sellaisia tuttuja joita heidän mielestä kannattaa tuntea.

eli etkö esitä olevasi varakas?

tai olet nätti ja sun lapsi on tosi nätti. rumia ja taviksiahan kommentoidaan hienoesti, kauniita lapsia yllättäen kadehditaan.

Mä olen piilottanut ison osan kavereistani, kun en jaksa lukea niiden höpö pöpö juttuja FB:ssa. Mieluummin juttelen livenä. Näin ollen en uutisvirrassani edes näe paljon kenenkään juttuja, ainoastaan niiden, jotka harvoin kirjoittaa. Kaikki usein kirjoittavat olen heivannut piiloon. Kun en poistaakaan ketään kehtaa, niin pistän sitten piiloon. :)

Miten te ihmiset jaksatte riippua fb:ssa tai ylipäätään toisissa ihmisissä noin kauheasti? Jos minä en saa nuolijoita tai huomiota jossain satunnaisporukassa, asia ei voisi minua vähempää kiinnostaa. Itsehän en edes lähde mihinkään minkään "porukan" kanssa, jos asia ei itseäni kiinnosta. Muut saavat ajatella siitä mitä haluavat. En ole kenenkään joukon orjana ja suosittelen samanlaista rohkeutta teille naisillekin.

[QUOTE="mies";27338178]Miten te ihmiset jaksatte riippua fb:ssa tai ylipäätään toisissa ihmisissä noin kauheasti? Jos minä en saa nuolijoita tai huomiota jossain satunnaisporukassa, asia ei voisi minua vähempää kiinnostaa. Itsehän en edes lähde mihinkään minkään "porukan" kanssa, jos asia ei itseäni kiinnosta. Muut saavat ajatella siitä mitä haluavat. En ole kenenkään joukon orjana ja suosittelen samanlaista rohkeutta teille naisillekin.[/QUOTE]

Ihan kuin mun näppiksestä! En ole edes koko fb:ssa, ihme laumasielujen hommaa ;)

Kai tiedät, ettei sun päivitykset tosiaan näy kaikkien kavereiden uutisvirrassa? Se on vielä vähän itseään toteuttava kehä: paljon kommentoidut postit ja postaajat näkyvät useammille. Jos tyypeillä on satakin fb-kaveria, eivät varmasti käy näiden seiniä lukemassa kuin satunnaisesti, jos lainkaan. Eli, jos sun postauksia ei ole paljoa kommentoitu, ne eivät saa näkyvyyttä, jolloin niitä ei näe kovin moni, jolloin niitä ei sitten kommentoidakaan.

Jos kaipaat aitoa välittämistä ja kommunikaatiota, niin hus pois netistä ja vaikka soittamaan kaverille/kahville/ulos tai vaikka vaan hyvän kirjan kanssa itseä hemmottelemaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="nainen";27338218]Ihan kuin mun näppiksestä! En ole edes koko fb:ssa, ihme laumasielujen hommaa ;)[/QUOTE]

Upea nainen :P Olet harvinaisuus Suomessa, näin tuntuu! Viimeksi kun tällä palstalla kuulin yhtä raikkaita ajatuksia, silloin liittyen kriittiseen asennoitumiseen naisten tanttatyylistä naisen suusta, kävikin ilmi, itselleni vähemmän yllättäen, että näkemyksen esittänyt nainen ei ollut syntyperäinen suomalainen nainen. Toivottavasti sinä olet ;)

Kun minä vuosi sitten erosin facebookista, oli se elämäni parhaimpia päätöksiä. Nyt olen tekemisissä enää vain niiden kanssa, kenellä oikeasti kiinnostaa, mitä minulle kuuluu.

Haleja sinulle!

mun kavereina siellä on ihan oikeat ystävät tai luulin,että ne olivat mun oikeita ystäviä =( ikävää kun eivät koskaan vaivaudu kommentoimaan minulle mutta muille kyllä. niin ja saavat kuulema kyllä päivitykseni kun kerran sitä kyselin kun ajattelin että se siitä johtu etteivät kommentoi.

Yhteistyössä