Mun mielestäni 50 on ihan hyvä hinta HYVÄKUNTOISELLE haalarille, jonka ovh huitelee 100 ylemmällä puolella.
Itse olen maksanut käytetystä haalarista (Cupcake) 60 euroa, sillä kunto oli lähes moitteeton ja kuosi ihana. Toki olen sitten vastavuoroisesti ostanut aivan uudenveroisen Reimatecin haalarin hintaan 6. Ja loput on sitten kaikkea tuolta väliltä.
Mielestäni silloin voi sanoa onnistuneensa kirppishinnoittelussa, jos tuote myy. Eli mikäli et joudu vaatetta enää kirppikseltä kotiin roudaamaan (tai saat myytyä sen nettikirppiksellä viikossa) hinnoittelupolitiikka on ollut kohdillaan. Tietenkään kaikki vaatteet eivät esim. 4 tunnin kirppistapahtumassa vaihda kotia, mutta jos ulkoilupuku roikkuu kirppiksen rekissä 2 viikkoa, eikä vaihda omistajaa, hinnoitteluun kannattaa ehkä kiinnittää huomiota. Toki on sitten seutuja joissa kirppiksillä tavara ei nyt vaan yksinkertaisesti liiku, mutta esim. täällä meilläpäin puku kyllä mitä suurimmalla todennäköisyydellä vaihtaa kotia alta 2 viikon, jos hinnoittelu on asiallista. Ihan aina ei kysyntä vastaa tarjontaa tms. mutta koska lähes jokainen suomalainen muksu kulkee ulkona syksyllä ja talvella haalari päällä, ne kyllä yleensä liikkuvat melko hyvin.
Itse olen myynyt pukuja hintaan 3-60. Ja vain muutamaa poikkeusta (poikkeuksina lähinnä ne edukkaammat puvut) lukuunottamatta puku ei ole vaihtanut kotia nopeasti. Kalleimmat (eli ne 50 + puvut) on viety käsistä, eli niiden myyntiaika harvemmin on ollut yli vuorokautta.
Mulla oli muutama viikko sitten kirppispöytä, jonne vein Cupcaken takin. Takkiin olin ripustanut 30 euron hintalapun, sillä takki oli lähes uudenveroinen (ovh 70) ja itsekin siitä moisen summan olisin kirppiksellä valmis maksamaan.
Laskin tuotteen rekille ja se napattiin heti katsottavaksi. Ilmeisesti hinta oli liian suolainen, sillä takki palautettiin rekille aivan yhtä nopeasti, kuin mitä se oltiin rekiltä pois nostettu. Ja ymmärrän kyllä, että kaikki eivät ole valmiita maksamaan 30 euroa kirppikseltä ostetusta takista...mutta koska toisaalta sitten taas tiedän, että moni on (itseni mukaan lukien), tiesin, että takille kyllä löytyy ostaja. Kuten löytyikin. Alle 2 minuutin kuluttua. Tuolloin sen bongasi toinen äiti, joka sovitti sitä tytölleen ja sen sopivaksi todettuaan takki vaihtoi omistajaa. Takki oli myynnissä arviolta 3 min, joten mielestäni sen hinnoittelu oli kohdillaan.
Vein kirppikselle myyntiin myös Ticketin vauvakokoisen toppapuvun, jolle iskin niin ikään sen 30 euron hintalapun. En tiedä montako minuuttia/tuntia se rekillä aikaansa vietti, mutta se oltiin kuitenkin saman päivän aikana myyty. Joten siinäkin hinnoittelu oli ilmeisesti kohdillaan.
Samaan aikaan myin Remun pukua hintaan 15...eikä se mennyt. Pohdin, onko hinta liian korkea, mutta päätin yrittää vielä netin kautta (sillä ajatuksella, että tarvittaessa sitten tinkaan) ja sitä kautta tärppäsikin sitten heti. Ilman tinkausta. Ilmeisesti ei vaan sitten sillä kertaa ollut tarpeet kohdanneet tjtn.
Myin myös takkeja hintaan 3 euroa, mutta moni niistä jäi käsiin. Ovat siistejä ja ehjiä, mutta eivät vain liiku. Roskiin niitä en kuitenkaan missään nimessä ole viskomassa, vaan yritän tarjota niitä maksutta tutuille, tai sitten kiikutan ne vaikka neuvolan "ota tästä" laatikkoon. Ehjää ja hyvää vaatetta ei koskaan pitäisi heittää roskiin...ei ainakaan minkään typerän "ennemmin roskiin, kuin ilmaiseksi" ajatuksen vuoksi.